hoi allemaal, 3 weken terug vroeg ik ook al eens een keer over het slapen overdag.fynn slaapt dus sinds een week weer niet of erg slecht overdag.wegleggen gaat niet eens hij wil echt alleen maar bij ons liggen bij ons slaapt hij dan in en daarna slaapt hij ongeveer een uur boven daarna is hij klaarwakker echt hazeslaapjes.hij krijgt om 12 uur de laatste voeding en dan gaan het in een keer wel goed. hij slaapt dan tot 6 uur ongeveer dan een voeding en dan slaapt hij tot 10/11 uur dus dan slaap hij wel ik snap er niets van eten gaat goed hij groeit goed is vrolijk en tevreden dus hij leid niet echt onder het weinige slapen maar het is het idee voor mij. hij hoort toch meer te slapen neem ik aan op het bereau doen ze er makelijk over dus daar heb ik weinig aan.als ik hem wegleg is het brullen dat laat ik dan gaan dus ik laat hem huilen maar dat gaat na 3 minuten over in histerysch ?!?! krijsen dus dan halen we hem er uit.maar het valt gewoon op hij wil zoveel bij ons zijn hij heeft ook erg veel last van lucht/krampen mischien is dat ook een rede.regelmaat hebben we ook maar ook dat helpt niet. hij slaapt dus ongeveer 16 uur op een dag is dit wel of niet genoeg?
Hier nog zo eentje 's nachts gaat goed, maar overdag moe en jengelig, maar slapen ho maar. Af en toe een half uurtje en dan weer wakker door waarschijnlijk een krampje. Ik zou me niet te druk maken om de hoeveelheid slaap, maar lastig vind ik het wel, en ook wel zielig als je ziet dat ze moe zijn maar niet hun rust vinden... Met mijn vorige zoontje ook een ramp de eerste maanden. De krampjes waren echt helemaal over met 4 maanden en toen sliep ie overdag vaak wel 3 a 4 uur achter elkaar. Ik dacht dat ik in de hemel was beland en ging in het begin steeds kijken of ie nog ademde Het kan nog goed komen hoor
Hoihoi, of nie genoeg slaap heeft, wordt tegenwoordig afgemeten aan hoe je kindje in z'n vel zit... en niet meer in algemene cijfertjes. Als ie verder gewoon vrolijk is, maar weinig slaapt, wordt ervan uitgegaan dat dat genoeg is. Dat hoor ik bij jou alleen niet zo terug: zodra je hem weglegt is het brullen... Nu zeg je dat het sinds een week is, dus ik zou het nog even aankijken: kan zijn dat je in een sprongetje zit, dan zou het met 1-2 weken echt wel beter moeten zijn weer... In de tussentijd zou je wel alvast kunnen kijken of je iets kunt doen aan de krampjes: hier heeft infacol goed geholpen, met tegelijk het aanpakken van de manier van voeden (eerste melk afkolven, zowel vanwege de laxerende werking van de voormelk als vanwege de snelheid waarmee de voeding toestroomde: Thirza kreeg hierdoor veel te veel lucht mee. Daarbij tussendoor verschonen en boeren). Door de infacol kon ze de resterende lucht goed uitboeren en werden de krampjes veel minder. Achteraf hadden we ook toen al naar een osteopaat kunnen gaan: die kunnen echt veel tegen krampjes als het gaat om klemzittende zenuwbanen, (als je een hele langzame bevalling of juist een hele snelle hebt gehad, kindje heeft lang ingedaald gelegen of wat klem gezeten in je buik). Succes ermee!
Het is vaak een fase, vooral in de eerste maanden. Senna heeft het de eerste maanden ook heel erg gehad. Ze wilde alleen maar bij me zijn en als ik haar weglegde dan was het huilen geblazen. Ik heb haar de eerste maanden erg veel bij me gedragen in een draagdoek, ook al was ik erg bang dat het een gewoonte zou worden ofzo. Senna had ook erg veel last van krampjes en toen deze over waren toen ging het slapen ook iets beter. De osteopaat heeft Senna ook veel goed gedaan en wij hebben Sab Simplex gebruikt tegen de krampjes.