wanneer uit maxicosi??

Discussie in 'Verzorging' gestart door Gepe, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gepe

Gepe Lid

1 dec 2010
    72
    0
    0
    Mijn zoon is 15 maanden en 11 kilo!
    Ik vervoer hem nog steeds in de maxi -cosi.!
    Tot wanneer kan dit?
    Ik heb hem op de voorstoel want heb geen airbag mag dit ook met autostoel?vind zo gezellig!!
    En hebben jullie tips voor een goede stoel romer /maxicosi?
    Als ik auto voor de deur van b.v. bakker kan zetten laat ik hem nog wel even in de auto zitten natuurlijk niet bij warm weer!

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik weet niet welke maxicosi jij hebt, maar de maxicosi cabriofix is voor 0-12 maanden of 13 kg.... Kilos zit hij nog niet aan. maar ik heb het idee dat hij wel al in een autostoel kan/moet qua veiligheid.
    Hoe zit zijn hoofd ten opzichte van de bovenkant van de maxicosi?
    Zou maar eens gaan kijken voor een autostoel en ja die mag ook voorin (bij geen airbag).

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    de meeste maxi cosi's kunnen tot 13 kg. niet teveel naar de leeftijdsgrens kijken die ze erbij zetten want dat stelt niets voor. je hebt kindjes van 1,5 jaar die nog geen 13 kg wegen en qua lengte er ook nog prima inpassen dus die kan je dan beter in de maxi cosi laten.

dus: boven de 13 kg over na een andere stoel.
    EN/OF wanneer de bovenkant van de oortjes boven de rand van de cosi vallen. dan is hij dus gewoon te lang ervoor en is het niet meer veilig.

beste is om ze zolang mogelijk in de 1e maxi cosi stoel te laten omdat dit veiliger is. doordat hij tegen de rijrichting in staat, komt bij een botsing de klap op het nekje minder hard aan. die kunnen ze beter opvangen. als ze naar voren gericht zitten dan zal hun hoofdje/nekje naar voren klappen door de klap.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier een mannetje van bijna 1,5 die er nog steeds in zit. Hij haalt de 13 kg nog niet en heeft nog ruimte genoeg boven zijn hoofd. En zolang hij er nog in past blijft hij erin, ben benieuwd of we de 2 jaar ook nog halen :).

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Grappig hoor, het mag inderdaad. Mijn dochter heeft er ook tot aan haar verjaardag in gezeten, en dat kon ook nog gemakkelijk! Onze stoel was alleen tweedehands en echt versleten, dus moesten we sowieso een nieuwe. Toen meteen een grote stoel gekocht.

Maar zoals gezegd, het gaat vooral om de lengte waardoor het onveilig kan worden (hoofdje wat er overheen hangt), maar qua leeftijd maakt het echt niet uit.

Bij onze auto wordt trouwens geadviseerd (ongeacht airbag) om nooit een autostoeltje voorin te zetten. Had ook te maken met de klap en het glas enzo. Daarbij ben je vaak zelf sneller afgeleid, dus als het kan zou ik hem lekker achterin zetten.

6. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zolang het hoofdje er maar niet boven uit komt (en het voor jou nog te tillen is) kan het best. Wij zijn deze week al uit de maxicosi gegaan omdat het niet meer past met een spreidbroek. Los op schoot kan/wil ik niet, dus dan maar in de volgende stoel en die in ligstand gezet.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Gewoon niet kind met maxi cosi tillen! Hier eerst de maxi cosi in de auto en dan pas het kind! Is geen goede reden om over te gaan op een grotere stoel.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier blijft de maxi cosi gewoon in de auto en dan pas kind. samen is het te zwaar om te tillen maar absoluut geen reden om een vervolgstoel te pakken.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier ook een meisje van 80cm, 11 kilo en 14 maanden die nog in de MC past. Ik til haar ook nooit met MC, die laat ik dan in de auto staan. MC is altijd de veiligste optie zolang hij nog goed past ( oortjes er niet bovenuit ) vanwege het achteruit rijden en de kracht op de nek bij een eventuele botsing.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Met deze kou staat de maxi cosi niet in de auto, maar binnen. Anders bevriezen zoons billen. Verder heb ik het makkelijk, ik draag de maxi cosi en zoonlief loopt zelf naar de auto.

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    droebeltje dat van die oortjes is niet waar.
    Ik heb maxi cosi erover gemaild en zij zeggen dat wanneer het kruintje erbovenuit komt dat je over moet. De oortjes zijn voor hun geen meetpunt.

Hier volgende week een jaar, 9,5 kilo en hij zit voorlopig nog wel in de maxi cosi.

Ik zag trouwens een poster bij het cb dat ze tegenwoordig tot 18 maanden adviseren bij het cb.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dit is het antwoord van maxi cosi:

Op uw laatste vraag kan ik laten weten dat wij adviseren om over te stappen als uw zoontje met de bovenkant van zijn hoofd over de rand van de kuip komt. De bovenkant van de oortjes is geen meetpunt voor ons.

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dan zijn wij braaf, want we halen de 18 mnd binnenkort. Maar ik heb toch het vermoeden dat veel kinderen dat gewoon echt niet halen aangezien de meeste leeftijdsgenootjes van zoon echt een heel stuk langer zijn dan hij. Echter ik lees ook hier vaak dat het kind over is omdat dat leuker/handiger/het kind dat graag wilde (?!)/ de auto stoel er al was/omdat het al mag terwijl het kind er nog wel makkelijk in de maxi cosi past. Dus wat dat betreft is er nog wel winst te behalen!

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja dat vind ik ook niks yolanthe. Tenzij het kindje altijd maar huilt. Dat vind ik ook best gevaarlijk (heb je ook geen concentratie).
    Er zijn ook achterwaartse vervolgstoelen. In scandinavie zijn die zelfs verplicht. Maar die zijn wel erg prijzig.
    Ik had daar eigelijk nooit over gehoord toen ik mijn vervolgstoel aanschafte.

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
  16. tulip

tulip Niet meer actief

yolanthe en debby, hier ook hoor. 16 maanden heeft ze erin gezeten, en kindjes die veel later dan haar geboren zijn zaten al in een autostoel: "tja dat vinden ze leuk". Nou fijn, dan maar een brullend kind in de auto, veiligheid is voor mij belangrijker. Overigens heeft ze hier niet gehuild, ik had een kleed wat je aan de achterbank kon vast maken, heel leuk ding.

In de stad vond ik het nog wel eens leuk om mensen te shockeren, dan zette ik de cosi op de grond en liep ze er zo uit. Echt lachen:)

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    haha tulip waarschijnlijk dachten mensen dat jouw kind zielig was dat ze nog in dat ding moest :D

off topic: gaat het wel een beetje met je?

18. tulip

tulip Niet meer actief

hee, ja het woord kindermishandeling is wel gevallen ja. Ik antwoord daar maar op: ach het is pas kindermishandeling als ze iets overhoudt aan een ongeluk.

offtopic, nee eigenlijk niet echt. Op de gekste momenten blijven de tranen komen. Maar ik probeer afleiding te zoeken en die kleine draak zorgt al voor de nodige lol natuurlijk. Maar het is gewoon heel moeilijk en ik had van te voren niet gedacht dat het mij zoveel zou doen.

19. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zoonlief is ook al tijden de enige van zijn leeftijdsgenootjes die nog in de maxi cosi zit en mensen kijken toch een partij raar als ik zeg dat zoon er nog inzit of zoonlief erin zien zitten. Hij vindt het ook prima en zit gewoon te kletsen of te zingen erin. Ervavring met dochterlief was ook dat autostoel en maxicosi geen klap uitmaakte na 1,5 a 2 uur was ze het gewoon zat (en geef ze eens ongelijk). Zou het wel stoer vinden als we de 2 ook nog halen ;) dochter was er allang uit met 1,5, maar die was wat breder dan broer.

off topic: ach jeetje Tulip! lees het nu pas. Heel veel sterkte gewenst!

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou zeg kindermishandeling... wat een mafkezen...
    tullip heel veel sterkte :( ik weet ongeveer hoe het voelt en het is echt allemaal heel erg niet leuk...

Deel Deze Pagina