help draagdoek of draagzak

Discussion in 'Verzorging' started by carpediem2010, Aug 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

Oct 6, 2009
    4,795
    1
    0
    vijfhuizen
    helaas weer een baby die de have dag huild( ze kan er niks aan doen, erge krampen,kma)

Ik was altijd tegen draagdoeken en draagzakken, dacht tis niks om de hele dag met je kind rond te hobbelen.
    Maar ben nu beetje ten einde raad, in haar bedje slaapt ze niet overdag.

En mijn andere dochter heeft ook aandacht nodig.
    Maar wat is beter, een draagdoek of zak, en welk merk?
    Alvast bedankt

2. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Vervelend dat ze maar zo blijft huilen :( Ik heb 2 draagdoeken, een tricot slen en een geweven draagdoek van Hoppediz. Vind ze beide erg prettig. De geweven draagdoek kan je ook goed gebruiken als je kindje zwaarder wordt. Bij de eerste heb ik een draagzak gehad van Babybjorn maar vond dat echt 3x niks en hebben we dan ook maar 1x gebruikt.

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Kijk hier eens: Draagzakken overzicht

Zolang je een goeie draagzak hebt (geen Babybjorn of Chicco o.i.d.), is deze niet slechter dan een doek, maar wel gemakkelijker in gebruik. Ik heb zelf een emeibaby en ben daar heel tevreden over. Bij kleine kindjes wordt vaak de Storchenwiege of Bondolino aangeraden dacht ik.

Ik vond het bij de eerste ook maar stom om met je kindje rond te hobbelen, maar idd met een 2e moet je haast wel, want je oudste kind wil ook aandacht...

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@carpediem: geloof mij.. Het is geweldig :)
    Je kunt namelijk weer wat doen en het is bovendien gewoon heel erg gezellig.
    Wij hadden een babybjorn.. Nu zou ik eerder voor een ergonomische gaan..
    Van echte doeken had ik toen nog niet echt gehoord maar het is bovenal fijn als je zeker weet dat ie je kindje erin krijgt zonder hulp.
    Met een doek is dat wat meer oefenen dan met een ergonomische drager maar ook dat zal uiteindelijk heus wel lukken.

Maar toen was het echt zo fijn... Ze huilde enkel niet als ik dr vast had... Maarja je hebt maar 2 handen.

Met welke drager dan ook... Heb je wat vaker je handen vrij.
    En het is ook een stuk practischer dan steeds met een kinderwagen slepen :)

5. Saskia78

Oh en ook groot voordeel van een doek is dat je hem op diverse manieren kunt knopen.. Op je buik.. Maar bijv ook op je rug.
    Dat laatste kan soms best handig zijn als je daadwerkelijk even wat in huis wil doen.

Maar persoonlijk zou ik denk ik toch voor het gemak gaan :)

Draagdoek kiezen | Dragen enzo - draagdoeken en meer

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Kan ook met een draagzak hoor! Vrijwel alle ergonomische dragers kunnen ook op de rug. Sommige zelfs op de heup.

7. Saskia78

@babyproject: mja ik ahd een babybjorn... niet geheel representatief voor de ergonomische dragers die je beter kunt kopen vrees ik :)
    en die kon ook echt niet op je rug trouwens.. die banden waren precies perfect voor je rug :)

het is in ieder geval wel iets om op te letten.. want op je rug lijkt me superhandig.
    als ik daar op tijd over na had gedacht...... had dat hoop gedoe gescheeld.
    had ik ineens weer kunnen koken enzo... (dat gaat niet met een baby in je arm danwel een baby die het huis bij elkaar gilt als je haar neerlegt :) )

Share This Page