De vraag zegt het al, de meeste zitjes gaan tot 15 kg officieel, nou geloof ik niet dat ze meteen instorten als mijn kind zwaarder zou zijn, net als liften heeft elk product ene behoorlijke veiligheidsmarge maar ik vroeg me af of er in Nl ook zitjes zijn die echt hoger mogen. Ik voorzie problemen met een flinke jongeman en een dame die motorisch nog lang niet zover is dat zelf fietst.
Ik weet niet of er stoeltjes zijn die zwaarder mogen dragen maar ik weet wel dat dat max gewicht niet alleen met het stoeltje te maken heeft. Bij bijna alle fietsen is 15 kg het max gewicht wat een stuur mag/kan dragen en bij meer gewicht word het ook moeilijker en gevaarlijker om te sturen. Fietskar een optie? Hier is mn oudste met 2 jaar over gegaan nawr het achterzitje. Zij is erg lang en haar knieen kwamen tegen het stuur aan. Niet echt veilig dus. En ze woog 15 kg. Mn jongste kan nog niet voorop de fiets omdqt ze nog niet zelfstandig kan zitten. Heb een fietskar op de kop getikt en hier zit de jongste nu in. Evt kunnen ze er nog met zn tweeen in zitten.
Hmm, ik zit met exact hetzelfde probleempje over een tijd en ik heb nog geen voorzitjes kunnen vinden die verder gaan dan 15 kg. Ik heb wel zo'n zadeltje gezien wat je op het frame van je fiets kan bevestigen, vroeger was dat alleen voor op herenfietsen, maar ik heb ze nu ook gezien voor op een damesfiets. Ik weet alleen niet of ik dat wel aan zou durven. Een fietskar is hier geen optie, want daar heb ik echt geen plek voor. Bovendien ben ik altijd bang dat een ongeduldige automobilist zo'n kar over het hoofd ziet.
Fietskar neemt ong 1 m2 in beslag. Ik heb hem hier op zn kant in een kleine berging staan. Je hebt ook karren die je gedeeltelijk in kan klappen. Desnoods via marktplaats. Het hoeft allemaal niet duur te zijn. Die van mij heb ik op de kop getikt voor 7,50 euro. echt een gelukstreffer. En hoor vaak mensen dat ze bang zijn dat een automobilist een kar over het hoofd ziet. Waarom zou je daar bang voor zijn Zo'n kar is echt duidelijk aanwezig. Je bent met kar duidelijker zichtbaar op de weg dan zonder..... Ik let sowieso beter op met oversteken als ik de kinderen bij me heb. Je kan de kans op een aanrijding dus zelf ook flink verkleinen. Enneh, een kind voorop de fiets is kwetsbaarder dan in een fietskar.
Tja, zoals ik al zei, ik heb er geen plek voor... En ik ben er bang voor dat mensen de kar over het hoofd zien omdat er gewoon een hoop ongeduldige mensen in het verkeer zijn is mijn ervaring. Voor mij dus geen fietskar.
hier toevallig gisteren n zitje voor achterop gekocht voor dl nu 11mnd . Vanwege mijn hypermobiliteit in schouders kan ik geen extra gewicht aan t stuur verdragen.. Ze vindt t super.. Wilde ik gewoon even delen hihi Want je hebt er niets aan..
Ik heb een mama stuur dus hopelijk kan die wel gewicht hebben, tja ik heb ze ook graag dicht bij me. Vind het ook wel gezellig om te kletsen op de fiets dus een fietskar is een laatste optie. Ik zal wel eens gaan kijken naar zo'n zadel en hoe dat werkt. Lijkt me ook wel weer een uitdaging want die oudste zou regelmatig achterstevoren in haar zitje gaan als ze het zou kunnen Dan ga ik er maar vanuit dat het zitje wel tot eventueel 16/17 kg gaat, al zou mijn oudste daar echt niet meer in kunnen met haar 1,01 meter en 17 kg.
Je hebt volgens mij ook dingen waarbij je de bagagedrager kunt verlengen waardoor er twee achterzitjes op je fiets kunnen. Zal niet op iedere fiets kunnen en je fiets wordt natuurlijk ook wel topzwaar met twee kinderen achterop, maar je zou kunnen kijken of het wat is. Hier trouwens wel een fietskar, met harde kunststof bodem en stalen frameconstructie ivm de veiligheid. Ik snap de bezwaren mbt ander verkeer wel, al denk ik dat je daar afhankelijk van de fietspadmogelijkheden ed zelf ook een hele grote rol in speelt. Als ik er echt een afstand mee overbrug, doe ik er bv. ook zo'n fietsvlag aan. En ik let extra op met oversteken, dus niet nog even snel oversteken, maar wachten tot er echt geen auto meer aan komt ed, dat soort dingen. Ik zag, ik geloof bij Halfords, trouwens ook een fietskar die je behalve achter de fiets ook naast de fiets kan monteren. Leek mij ook wel wat (al wordt je er natuurlijk wel een stuk breder door). Voor mij zou een 2-3 jarig kind op enkel een zadeltje veel enger zijn.
Hier om die reden ook een fietskar aangeschaft. Lijkt me helemaal niks zo'n zwaar gevaarte aan je stuur.