Hallo dames! Misschien kunnen jullie me helpen.. mijn dochter van mei 2010, heeft een gruwelhekel aan oversteken. Soms wil ze helemaal niet, en vaak is het gillen als we haar handje vastpakken en dan meenemen. (Er is nooit iets gebeurd waardoor ze bang zou kunnen zijn hoor, ze vertikt het gewoon om een handje te geven en gaat dan gillen) Nu is ze nogal boekjes-fanaat.. dus weet er iemand of er een boekje bestaat waarin het over leren oversteken gaat? Dat we haar misschien zo kunnen leren dat het niet eng is, en dat een handje geven aan mama/papa gewoon moet. Straks krijgen we een kleine erbij.. en dan moet ik er niet aan denken een krijsende peuter mee te moeten sleuren
hier is het tegenovergestelde:hij wil oversteken als hij n zebrapad ziet of verkeerslichten. hij vindt vooral de verkeerslichten geweldig. als het groen is wil hij dus daarnaartoe gaan of knop indrukken. misschien moet je oefenen bij lichten met groen rood oranje?eerst zonder oversteken? thuis zelf wat maken zebra pad en lichjes tekenen met de kleuren samen? ik weet hellaas geen boekje hierover.
en van bassie en adriaan.. maar dat gaat meer over welke kant je op moet kijken dan over handjes vasthouden. net een stapje verder dus
Ik herinner me vaag het boekje stoeprand stop van Dick Bruna. Dat ging over veilig oversteken, ik weet niet meer of het specifiek over handje vasthouden ging..
Dat boekje heb ik ja,het gaat niet over de hand vasthouden,maar wel over de regels hoe je moet handelen bij het oversteken.