Boekje over oversteken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tummetje, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Hallo dames!

Misschien kunnen jullie me helpen.. mijn dochter van mei 2010, heeft een gruwelhekel aan oversteken. Soms wil ze helemaal niet, en vaak is het gillen als we haar handje vastpakken en dan meenemen. (Er is nooit iets gebeurd waardoor ze bang zou kunnen zijn hoor, ze vertikt het gewoon om een handje te geven en gaat dan gillen)

Nu is ze nogal boekjes-fanaat.. dus weet er iemand of er een boekje bestaat waarin het over leren oversteken gaat?

Dat we haar misschien zo kunnen leren dat het niet eng is, en dat een handje geven aan mama/papa gewoon moet.

Straks krijgen we een kleine erbij.. en dan moet ik er niet aan denken een krijsende peuter mee te moeten sleuren :$:$

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hier is het tegenovergestelde:hij wil oversteken als hij n zebrapad ziet of verkeerslichten. hij vindt vooral de verkeerslichten geweldig. als het groen is wil hij dus daarnaartoe gaan of knop indrukken. misschien moet je oefenen bij lichten met groen rood oranje?eerst zonder oversteken? thuis zelf wat maken zebra pad en lichjes tekenen met de kleuren samen?
    ik weet hellaas geen boekje hierover.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Er is wel een leuk liedje van Jip & Janneke!

4. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Bedankt dames, ik ga dat liedje eens opzoeken :)

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

en van bassie en adriaan.. maar dat gaat meer over welke kant je op moet kijken dan over handjes vasthouden.
    net een stapje verder dus :)

6. justjes

justjes Bekend lid

3 okt 2011
    613
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herinner me vaag het boekje stoeprand stop van Dick Bruna. Dat ging over veilig oversteken, ik weet niet meer of het specifiek over handje vasthouden ging..

7. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Dat boekje heb ik ja,het gaat niet over de hand vasthouden,maar wel over de regels hoe je moet handelen bij het oversteken.

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ja dat wou ik ook zeggen idd, bassie en adriaan!:D

Deel Deze Pagina