Zeldzaam: baby wordt geboren in vruchtwaterzak - AD.nl Ik heb altijd gedacht dat het er wat transparanter uit zou zien. Toch wel heel mooi ook!
Zeker mooi om te zien. Vroeger noemde ze dat geloof ik ook met de helm op geboren en bracht het geluk. Nu komt het zelden voor.ik denk dat dat komt omdat ze nu de vliezen doorprikken als die zelf niet breken.
Ik dacht juist dat het er minder transparant uit zou zien; had niet het idee dat je door de vruchwatertzak heen kon kijken toen de vk de placenta en alles liet zien na de bevalling
Volgens mij om de bevalling sneller op gang te brengen. Mijn oma heeft 2 kinderen op deze manier gebaard (mijn 2 tantes), Ik wist eerlijk gezegd niet dat het zo zeldzaam was.
Omdat het hoofdje diep moet indalen om de weeën heftig genoeg te laten worden om tot volledige ontsluiting te komen. En bij sommgie vrouwen daalt het hoofdje niet diep genoeg in,dan breken ze de vliezen zodat het inderdaad allemaal wat sneller gaat.
Toen ik dit las, moest ik meteen denken aan een artikel wat ik gisteren voorbij zag komen: Abe de Verteller » Met de helm op geboren Stukje folklore over dit soort geboortes, best grappig om te lezen als je een beetje van volksverhalen houdt of zelf zo'n geboorte hebt gehad. En als je tegen foto's kunt zoals die in het artikel in de openingspost
Zo heel bijzonder is dat toch niet? Ja, tegenwoordig misschien doordat ze de vliezen doorprikken, maar van oorsprong is het niet iets raars of zo.
misschien het verschil in leeftijd? Ik ben 40, dus ik weet niet beter als dat het best regelmatig voor kwam.....Toen ik mijn oudste kreeg werd er ook niet standaard vruchtvliezen doorgeprikt.
kan zomaar hoor, ik had 2 vriendinnen die met de helm op zijn geboren, mijn oma, mijn moeder, mijn exman zijn oma en nog wel wat, al hoor je het tegenwoordig idd niet meer echt.
zeker apart, je hoort het niet zo vaak meer. Al kan ik me voorstellen dat het bij premature geboorten nog wel eens voorkomt want die zijn kleiner. Tegenwoordig zijn de kinderen toch ook groter als 'vroeger'?
Goeie vraag....ligt eraan wat jij met vroeger bedoeld? Mijn broers zijn 47 en 45, die waren 56 en 62 cm.....dat is voor nu zelfs al groot. Ik zelf ben te vroeg geboren, dus kun je mij niet meerekenen met mijn 43 cm. Terwijl mijn moeder zelf best klein is, dus zij had 2 reuzenbaby's
Ons zoontje is ook geboren in de vliezen. We hebben hier ook hele mooie foto's van. Ook een waar de gynaecoloog zn handje vastpakt door de vliezen. Maar hij is geboren met bijna 23 weken en dan komt het blijkbaar vaker voor. Maar het blijft bijzonder vind ik.