Baby geboren in vruchtwaterzak

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door pinguin72, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
  2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Zeker mooi om te zien. Vroeger noemde ze dat geloof ik ook met de helm op geboren en bracht het geluk. Nu komt het zelden voor.ik denk dat dat komt omdat ze nu de vliezen doorprikken als die zelf niet breken.

3. Joste

Joste Nieuw lid

2 dec 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo ben ik ook geboren :D , niks geleden.... wel leuk om dat zo te zien zeg.

4. Ik dacht juist dat het er minder transparant uit zou zien; had niet het idee dat je door de vruchwatertzak heen kon kijken toen de vk de placenta en alles liet zien na de bevalling

5. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bijzonder zeg...

6. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Inderdaad heel bijzonder!

7. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Inderdaad.. ik ben wel benieuwd: Waarom prikken ze de vliezen tegenwoordig vooraf al door? :(

8. adi

adi Niet meer actief

Volgens mij om de bevalling sneller op gang te brengen.

Mijn oma heeft 2 kinderen op deze manier gebaard (mijn 2 tantes), Ik wist eerlijk gezegd niet dat het zo zeldzaam was.

9. Omdat het hoofdje diep moet indalen om de weeën heftig genoeg te laten worden om tot volledige ontsluiting te komen. En bij sommgie vrouwen daalt het hoofdje niet diep genoeg in,dan breken ze de vliezen zodat het inderdaad allemaal wat sneller gaat.

10. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Toen ik dit las, moest ik meteen denken aan een artikel wat ik gisteren voorbij zag komen:
    Abe de Verteller » Met de helm op geboren

Stukje folklore over dit soort geboortes, best grappig om te lezen als je een beetje van volksverhalen houdt of zelf zo'n geboorte hebt gehad. En als je tegen foto's kunt zoals die in het artikel in de openingspost :)

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zo heel bijzonder is dat toch niet? Ja, tegenwoordig misschien doordat ze de vliezen doorprikken, maar van oorsprong is het niet iets raars of zo.

12. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mij is het bijzonder...

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

misschien het verschil in leeftijd? Ik ben 40, dus ik weet niet beter als dat het best regelmatig voor kwam.....Toen ik mijn oudste kreeg werd er ook niet standaard vruchtvliezen doorgeprikt.

14. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan ;) ik ben 31
    Weet dat het wel kan, maar in mijn omgeving nog nooit gebeurd...

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

kan zomaar hoor, ik had 2 vriendinnen die met de helm op zijn geboren, mijn oma, mijn moeder, mijn exman zijn oma en nog wel wat, al hoor je het tegenwoordig idd niet meer echt.

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    zeker apart, je hoort het niet zo vaak meer.
    Al kan ik me voorstellen dat het bij premature geboorten nog wel eens voorkomt want die zijn kleiner. Tegenwoordig zijn de kinderen toch ook groter als 'vroeger'?

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Goeie vraag....ligt eraan wat jij met vroeger bedoeld? Mijn broers zijn 47 en 45, die waren 56 en 62 cm.....dat is voor nu zelfs al groot.
    Ik zelf ben te vroeg geboren, dus kun je mij niet meerekenen met mijn 43 cm. Terwijl mijn moeder zelf best klein is, dus zij had 2 reuzenbaby's

18. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ons zoontje is ook geboren in de vliezen. We hebben hier ook hele mooie foto's van. Ook een waar de gynaecoloog zn handje vastpakt door de vliezen. Maar hij is geboren met bijna 23 weken en dan komt het blijkbaar vaker voor. Maar het blijft bijzonder vind ik.

19. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Wat ziet dat er gaaf uit!

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31