Hobby's in de winter

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem1987, 8 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Hoi,

Elke herfst/winter is t weer zover!
    Ik word somber, heb nergens zin in en voel me gewoon Rot bij tijden!
    Afleiding schijnt te helpen!
    Wie weet er wat leuke hobby's?
    Ik ben niet van het breien en haken!
    Ik doe al aan Postcrossing, maar dat kan ook niet dagelijks!

2. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    tekeninen? of kleuren.
    Beiden erg in momenteel.

borduren,

kleine dingetjes zoals vaasjes enz, pimpen,

Ik zou zeggen kijk eens op pintrest, of op freubelweb.nl, staaan zoveel leuke ideeen dat je al snel tijd te kort zal hebben.;)

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik ga regelmatig onder de zonnebank. Misschien geen hobby maar een uitstekende manier om mijn loerend winterdepressie tegen te gaan ;)

4. Zonnebloem1987

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Helpt dat ook echt?
    Zonnebanken?
    En wat heb jij voor klachten?
    Tekenen en kleuren is idd misschien wel leuk!
    Alleen wat doe je ermee als t af is?
    Haha of ben ik nu een zeur!

5. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Je hebt ook speciale lampen waar je iedere dag even voor kunt gaan zitten om de winterdip te voorkomen/verminderen. Die geven geen (gevaarlijke) UV-straling zoals zonnebanken wel doen.
    Verder vind ik wandelen een aangename hobby. Maar goed..ik neem dan wel altijd de hond mee, gezellig!

6. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Niks :p .. Als je zo'n kleurboek voor volwassenen haalt bij Action voor een paar euro, kom je de winter wel door :D

Borduren is idd ook leuk!

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Mijn plannen voor de winter zijn
    Foto's plakken
    grondig opruimen in huis (ook goed voor hoofd)
    sporten/zwemmen
    Klusjes in huis, schilderwerk enz
    en verder weet ik het ook nog echt niet. Dit wordt mijn eerste winter als thuisblijfmoeder terwijl de kids op school zitten. Misschien toch maar weer gaan werken ;)

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Tóch naar buiten! Lekker warm aankleden en een uurtje wandelen. Het bos in of zo. Of je installeert de app Ingress en komt gezellig de Enlightened helpen met het groen maken van Nederland (of gewoon je eigen buurt), om te voorkomen dat de Resistance het ontluiken van de potenties van het menselijk ras tegenhoudt. ;)

Als iemand interesse heeft, de app heeft geïnstalleerd en voor Enlightened heeft gekozen, dan kunnen ze mij een PB sturen, zodat ik ze in contact kan brengen met andere spelers uit hun eigen buurt. :D

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Mij helpt het, mede omdat ik er wat gezonder uit zie en me daardoor automatisch beter voel.
    Ken je het boek The Artist's Way? Ik heb dat gekocht toen ik niet zo lekker in mijn vel zat en heb daar enorm veel aan gehad.
    Eén van de dingen die ik nu nog zeer regelmatig doe zijn de ochtendpagina's. Dat houdt in dat je aan het begin van je dag (op het eerst mogelijke moment) 3 pagina's volschrijft met alle gedachten die in je opkomen. Geen verhaal, niet over nadenken, puur schrijven. Je zult merken dat de (vaak negatieve) gedachten vervolgens je hoofd niet zo vullen gedurende de dag. Helpt mij enorm! Wat er ook in staat is dat je elke week een date met jezelf moet plannen en jezelf bewust een beetje moet verwennen.
    Die zonnebank is mijn verwenmomentje :D

@Vita Rose: in het verleden gebruikt maar ik haalde daar niet dezelfde ontspanning uit.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik ben begonnen met een cursus bloemschikken, dit is 1x in de maand. maar kan ik thuis ook leuk gebruiken. Zoals vandaag ben ik vrij en ga ik een biedermeier maken voor op de eettafel.

11. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    kaartjes maken
    scrappen
    bakken
    uitgebreider koken
    dingen opruimen zoals de buffetkast, zolder etc
    series kijken
    freubelen in huis, dingen oppimpen etc
    lezen
    haken
    (bos) wandelingen maken
    thuis high tea met vriendinnen

dit zijn dingen wat ik allemaal doe in de herfst/winter.

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    MEDISANA LSC Lichttherapie Wake-up lights & lichttherapie bestel online bij Media Markt

Ik heb zelf een winterdepressie, best wel erg ook. Ik heb ooit bij Psyq lichttherapie gevolgd en heb nu zelf deze lamp aangeschaft, of in ieder geval zoiets.
    Het is heeeel anders dan onder de zonnebank gaan, dat is namelijk heel ander licht, totaal NIET met elkaar te vergelijken!!

Dus mocht je iets willen wat in ieder geval helpt (scherpe kantjes eraf), dan kan ik dit aanraden.

Mijn hobby's zijn piano spelen, schrijven,tekenen en zingen.
    Maar die zijn niet echt winter gerelateerd:)

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nee, maar wel dingen die je binnen kunt doen ;)

14. Zonnebloem1987

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Leuk al die reacties

15. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Echte hobby's voor binnen heb ik niet, maar wat ik doe om mijn winterdip tegen te gaan of te verminderen is in de zomer al allemaal leuke uitjes plannen voor in de herfst en winter. In juli en augustus heb ik al dagjes weg, weekendjes weg en ook een vakantie geboekt dus ik zit tot december al redelijk gevuld;) ben nu bezig met dingetjes voor februari en maart..
    In de winter een weekje naar de Canarische eilanden is trouwens erg aan te raden:)
    Zo'n lamp wil ik ook nog wel eens proberen..

16. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Misschien een wat 'groter' project oppakken, zoals een oud meubelstuk pimpen ofzo? Geeft altijd al zo veel voorpret om inspiratie op te doen en verfjes en stofjes uit te zoeken... En het geeft enorme voldoening als je eenmaal klaar bent!

17. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Ook hier een lichttherapielamp tegen de winterdip. Moet hem weer eens opladen, want merk dat ik ook weer lamlendig wordt op het moment.

Verder veel koken en bakken en haken (jij dan niet haha), op de bank met een leuk filmpje op.
    Kleuren is ook ontspannend, maar daar heb ik de tijd niet voor met mijn gebak en gehaak...

Mijn dip is dit jaar wel later en minder dan normaal; maar ik slik sinds dit jaar elke dag een flinke dosis vitamine D. Helpt goed dus.

18. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    sporten en ondanks de kou straks lekker een wandeling maken. dikke jas aan muziekje op. heerlijk

vakantie uitzoeken voor de zomer

boek lezen
    series kijken
    stoomoven nieuwe recepten uitproberen

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Snailmailen misschien leuk voor je?
    Krijg je ook nog eens leuke post terug.

20. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    Heb ook een daglichtlamp.
    Het helpt me rond de overgang zomer/wintertijd iets beter wakker te worden en als ik nog niet te depressief ben.

Probleem bij een echte depressie is dat veel,leuke dingen niet meer leuk zijn
    Het leidt iets af maar meer dan dat niet.

Deel Deze Pagina