figuren in haar scheren, wat vinden jullie daarvan?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamMo, 7 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Hij ligt inderdaad behoorlijk dwars :D

Wat een lekker ventje :)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde zeg..

3. Anoniempje007

Anoniempje007 Actief lid

18 mrt 2015
    285
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het streepje van mijn zoon. Het ander klein streepje is een litteken.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,4 KB
      Weergaven:
      4
  4. Anoniempje007

Anoniempje007 Actief lid

18 mrt 2015
    285
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kapsel bovenop. Dit is wat ik mooi vind, figuren erin vind ik persoonlijk niet mooi bij kinderen.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      34,6 KB
      Weergaven:
      2
  5. tuc

tuc Niet meer actief

ik heb een dochter en een zoon. Mijn grens ligt bij definitieve dingen die niet even te veranderen zijn (kapsel, oorbellen e.d.) Een kettinkje of armbandje zou wel mogen maar ik vind het ivm veiligheid niet zo handig. Mijn dochter heeft een tas vol make up en daar mag ze thuis altijd mee spelen. Ze is bijna 7 dus naar buiten ermee mag van mij nog niet. Ik zie het als verkleden...wat ze ook heel graag doet en dat doen we alleen als we binnenblijven.

ik benoem ook echt niet naar mijn kinderen toe dat ik oorbellen of hanekammen,geschoren haar ordinair vind. Dat is een term die ik voor mijzelf hou. Ik noem het als niet mooi.
    Ik maak duidelijk een verschil tussen mama vindt het niet, mooi en niet netjes: zo kun je niet over straat. Of: mama vindt niet niet zo mooi maar als jij het graag wil maken we er afspraken over en mag het.

Oorbellen bij dochter valt onder de eerste categorie...haar mooie lange blonde lokken onder de 2e. Ik zie haar liever met korter haar, maar als we er leuke staarten of vlechten in doen is het gewoon netjes en mag het.
    Zo ook met kleding. Ik vind die skinny broeken met een leuke blouse superleuk. Maar dochter wil helaas uitsluitend rokken en jurken aan. Prima...dan zoeken we ze samen uit. Niet met elsa bv..maar dat mag wel op onderkleding/pyama's.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Mijn dochtertje heeft wel oorbellen, soms mag ze nagellak, maar verder geen make up etc.

7. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Okeey...
    Ik vraag me af tot wanneer ze het met ons eens zijn dan...
    Mijn dochter, ook bijna 7, mag in principe alles aan wat er in haar kast ligt en wat ik koop natuurlijk.. alleen sommige dingen zijn voor sommige momenten.. Ze kleedt zichzelf aan en doet dat erg goed ook. Moet af en toe een klein beetje helpen nog..

Ik zou haar niet een Elsa t-shirt verbieden.
    En als ik dat zou doen dan zie ik haar snoet al voor me: "Mama maar wat er is er mis met een t-shirt...! haha

Ik ben heel erg gefocussed op: hemd in je broek, wil geen bilspleten zien bij het bukken en kruipen en etc. Dat soort dingen benoemen wij als niet netjes.
    Maar de opdruk van een shirt (tenzij t een middelvinger is bij wijze van), ga ik me echt niet druk om maken hoor...

Ik zou bang zijn dat als ik ze die vrijheid niet geef dat ze zich later gaan afzetten...
    Herken dat uit mijn eigen jeugd wel... Voorbeeldje: De dochter van de dominee die werd ineens gothic en dat ging van kwaad tot erger tot aan zulke vrienden en jointjes en zich af zetten tot en met! nadat ze eeuwig als dochter van de dominee had rondgelopen zeg maar.. hahaha

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ze is het ook niet altijd met mij eens hoor. Zoals met de broeken en jurken. Qua kleding bepaalt ze al heel veel zelf. Anders zou ze echt geen rokken/jurken met tule hebben en sowieso niet elke dag een rok of een jurk. Maar ik geloof niet dat mijn dochter ineens een jointrokende gothic wordt omdat ze van mij geen elsa shirt aan mag.

9. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik vind het ook best verrassend dat veel mensen die geschoren pelle kapseltjes nooit zien haha. Hier zijn het allemaal voetballertjes die bijna de hele dag voetbal ademen 😂😁
    En het is ook niet dat wij hier in de lagere sociale klasse zitten, juist niet.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Heel leuk! Zoiets heef onze jongste ook, alleen hij heeft dunner haar waardoor het sneller naar voren valt 😐

13. Anoniempje007

Anoniempje007 Actief lid

18 mrt 2015
    285
    0
    0
    NULL
    NULL

14. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Is even het extreme he! hahahahaha

Zij had een reputatie waarschijnlijk hoog te houden van haar ouders waar ze zich tegen af wilde zetten... weet ik veel wat er nog meer afspeelde daar binnenshuis ;)
    Dat zal heus meer geweest zijn dan de opdruk van een t-shirt...

En daarnaast, ieder kind is zn eigen persoontje...
    we mogen allemaal hopen dat ze goed terecht komen ondanks wat we zelf vinden van haar en kledingdracht....

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Nee precies! Mijn zoontje voetbal bij de F-jes en je ziet alleen maar dit soort kapsels.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Ja, dat is lastig. Mijn jongste wil vaak geen gel in en dan zit het toch wel wat minder haha.

17. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Kapsel is toch een style... Mode gevoeligheid, trends..

Ordinair vind ik ouders die weten dat hun kinderen luizen hebben en er bijv niks aan doen. / die hun kinderen er vies bij laten lopen. Bovenal vind ik dat zielig ;)

Heb alleen nog maar superschattige snoetjes voorbij zien komen!
    Cutiepie hoor Suus1983!

18. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Bij jou zoontje vind ik het wel aardig. Niet ordinair. Ik vind het haar schuin 1 kant op heel leuk. Het lijkt dan gewoon een scheve rechte scheiding ;)

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    En als je dochter 13 is en een navelpiercing wil, wat vind je dan? Want in het kader van eigen persoontjes kun je alles wel toelaten, maar er zijn toch ook grenzen nodig?

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Dank je!

Deel Deze Pagina