Zoals een enkeling onder jullie weet ben ik afgelopen dinsdag bij de vk geprikt voor zwangerschapssuiker. de waarde was 5,9 en mocht nuchter 4,8 zijn. Vanmorgen heb ik mijn priksetje voor de dagcurve opgehaald, gelijk daar (bikkel als ik ben) gevraagd of ik zelf al mocht prikken anders zou ik t misschien niet durven... K moest een uur van te voren eten en de waarde was ditmaal 6,5 Kan iemand mij vertellen wat de waarde maximaal mag zijn voor evt zwangerschapsuiker? Zo heb ik een richtlijn... Dus kortgezegd... Bij welke waarde zit ik goed en bij welke is de kans op verder onderzoek nodig? Bedankt!
heb zelf maar eventjes de vk gestoord... Ik moet onder de 7 blijven 1 uur na het eten...dus vanmorgen zat ik goed! Wat mij betreft mag er een slotje op..
Bij onze vk lag de grens op 7,5 (1.5 uur na het eten), ik had op z'n hoogste 7,2 dat was goed zeiden ze. Dus bij jou is het perfect. Het schijnt dat de suikerwaardes tussen 24 en 28 weken zijn piek bereikt en dan weer zakt.
Ik heb net de 2de keer geprikt, ik moet 1 uur na het eten en het was 5,4 Ik heb wel een wit broodje frikandel speciaal op en een cola light... Na denk niet dat ik me zorgen hoef te maken! K bedoel hie dichter je na het prikt hoe hoger de waarde lijkt me toch...nietwaar? Niet dak t straks opnieuw moet doen want de ene vk zei 1 uur na t eten op t prikburo ook en de andere zei weer 1,5 uur erna...
Als je gegeten hebt, moet je bloedssuiker tussen de 5 en de 10 zitten. Nuchter tussen de 3 en de 6, maar meestal zit die onder de 5 of net tegen de 5 aan. ( dit houden wij in de zorg aan als richtlijnen voor mensen met zoel diabetes, als niet) Jou bloedssuikers zijn wel goed hoor, anders had je wel wat erover te horen gekregen.
Zie je nou wel dat het gewoon goed is, muts . Ik weet wel dat ik niet te vroeg mag prikken (dus 1 uur na het eten), omdat dan hoofdzakelijk mijn insuline nog werkt en m'n eten nog niet verteerd is in m'n bloed (dat is dus pas na anderhalf/2 uur). Maar aangezien jij niks van insuline hebt en ze 1 uur aanhouden na het eten, is dit toch gewoon keurig? Niks aan het handje. Ik ben blij voor je!
Houden ze denk toch overal verschillende waardes aan... Voor zw suiker is de nuchtere waarde 4,8 en de niet nuchtere waarde moet onder de 7 blijven... Dat is tenminste wat ik gehoord...maakt verder ook niet uit want ik zit tot nu toe 2 keer ruim onder die 7... Thnx
Niet nuchtere waarde moet altijd onder de 7 blijven, misschien dat er idd een marge tussen ziekenhuizen is. Maar aangezien je gewoon onder de 7 zit, is het hartstikke keurig toch? Bij niet-zwangere moet je niet nuchtere waardes onder de 6 blijven, dat weet ik wel. En nuchtere waardes weet ik dan niet goed, aangezien jouw verloskundige idd weer een andere waarde aanhoud....
Angieeeeeeeee..hadden we ff tegelijk gepost! Vanaaf nog een keer maar ik heb wel een andere prikker als jij hoor...venijnig kolere ding is t! T is net een eierprikker en zo werkt ie dan ook... Heb gewoon 2 blauwe vegen op mijn vingertoppen...lol Nou ben blij dat t goed is...scheelt me veel heen en weer gereis met de trein! Hopenlijk die van vanaaf ook goed...heb nu wel wat meer gedronken inclusief koffie met suiker...zoals ik gewoonlijk ook doe en een glas 7 up gewoon.
Oh lekker is dat, de mijne doet geen pijn. Alleen is het bij mij nu gewoon gevoelig, omdat ik al zo lang iedere dag moet prikken. En vanavond gewoon lekker schranzen hoor, dat is de ultieme test namelijk. Als jij geen suiker heb, dan moet ie zelfs dat eten aan kunnen en moet de suiker laag blijven. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat alles gewoon goed is
ik heb net macaroni met saus en groente gehad, lekker een gewone maaltijd owh en even ervoor 2 ontbijtkoekstukken... Ben benieuwd