Kruimeldief? Stoom reiniger?

Discussie in 'De lounge' gestart door Meis28, 8 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    wij hebben een tegelvloer en wonen in een appartement. Ik zit steeds in dubio.. heb nu een stofzuiger maar die gebruik ik alleen in de winter als we het vloerkleed bij de bank leggen (in de zomer haal ik m weg ivm de warmte-woon in t buitenland). De stofzuiger gebruik ik dus nauwelijks, ik veeg en dweil altijd. Nu twijfel ik: zou een goede kruimeldief ook je vloerkleed ‘schoon’ houden? Die pak je veel makkelijker. En iemand ervaring met een stoomreiniger op zon steel? Zag ze nu bij Lidl in t krantje staan. Voor de vloer zou dat dan zijn ipv dweilen.
     
  2. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Ik weet niet hoe krachtig de kruimeldieven tegenwoordig zijn, een aantal jaar geleden eentje gehad die veel te weinig zuigkracht had om een vloerkleed echt goed schoon te krijgen. Maar Ja... met genoeg wattage zou het moeten kunnen denk ik
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  3. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ligt eraan wat voor kruimeldief. Ik denk niet de de gemiddelde kruimeldief krachtig genoeg is een heel kleed schoon te houden en zou dat zelf niet eens willen met zo een klein zuigmondje dan ben je hartstikke lang bezig.
    een stoomreiniger raad ik iedereen aan!
     
  4. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Je kunt een snoerloze dyson overwegen? Zelf heb ik de v8 absolute en deze is inmiddels onmisbaar. Gewone stofzuiger is de deur uit..
     
  5. Manderijntje

    Manderijntje Fanatiek lid

    23 jan 2014
    1.162
    1.328
    113
    Ik heb ook een snoerloze dyson voor de beneden verdieping en dat is echt fijn. Ik zuig eerst alles met de dyson en daarna ga ik er met de stoomreiniger overheen. Heerlijk schoon en lekker snel klaar.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  6. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Een kruimeldief heeft lijkt mij echt te weinig zuigkracht voor een vloerkleed.

    Kan hier soms al 3x over een stukje broodkruimel heen omdat ie niet opgezogen wordt
     
  7. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.178
    386
    83
    Wij hebben dyson kruimeldief. Heel tevreden over want hij heeft echt power. Kost dan ook wat. Ik zou er persoonlijk geen heel vloerkleed mee zuigen, al kan dat wel. Stoomreiniger hebben we ook. Ideaal. Gebruiken hem voor vanalles en nog wat.​
     
  8. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik zou mijn stofzuiger gewoon houden, je hebt 3 kleine kids en zo’n kleed is echt wel vies hoor. Ook al zie je dat niet met het blote oog. Een dyson is ook goed, we hebben 2 soorten hier, maar ik denk niet dat dat is wat je bedoelt prijs technisch.
     
  9. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Aan een gewone kruimeldief heb je niks. Ik heb er 1 om de broodkruimels ed rondom de stoel van dochter weg te halen na het eten, en zelfs daar moet ik best wat moeite voor doen :p Een vloerkleed ga je er niet goed schoon mee krijgen.
     
  10. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.614
    3.990
    113
    Precies dit. Een normale kruimeldief doe je echt alleen kruimeltjes mee. Een vloerkleed gaat echt niet lukken.
     

Deel Deze Pagina