autostoel

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by knor, Dec 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Mijn zoontje is 3 jaar en 13 kg. Nu is het geval dat hij in een autostoeltje zit waarbij zijn hoofd al boven de zijkanten uitkomt en de riempjes zitten hem nu veel te strak, vooral nu hij een witerjas aan heeft. Kan hij al over naar een andere stoel? Er staat overal bij vanaf 15 kg....

2. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Volgens mij wel, mijn dochter zat dr ook voor de 15 kg in. Ze is nu bijna 4 en weegt nog maar 18 kg.
    Als de riempjes maar blijven aansluiten. Het hoofdje boven de rand is een te groot risico, in mijn ogen, bij een aanrijding.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

het is toch vanaf 3 jaar OF 15 kilo?

4. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Bij het vervolgstoeltje gebruik je de gewone autogordel...

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

hoeft niet perse. maar ik denk wel dat het gaat hoor.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

De 3 jaar is echt geen vereiste, de 15 kg wel anders werken de gordels niet. Mijn dochter is vandaag precies 3 maar blijft echt nog wel een hele tijd in de oude stoel zitten, ze weegt ook maar 12 kg nog.

7. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hoeft niet, je hebt ze ook tot 12 jaar met een 5punts gordel.
    Wij hebben helaas 1 waarbij we wel de autogordel moeten gebruiken en overwegen nu om nog een andere te kopen.
    Als ze nu in slaap valt komt ze met gordel en al naar voren...niet echt veilig:$

8. Wij hebben een vervolgstoel tot 12 jaar, met daarbij idd een 5 punts gordel. Dat was mijn eis toen we hem gingen aanschaffen.

Wayne is 2,5 jaar, en weegt 14kg, maar kwam inmiddels al wel met zijn hoofdje boven de rand uit. Maar ik vind hem nog te klein voor de gewone gordel. Dus vandaar..

9. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Onze oudste wordt in maart 4 en weegt nu 14 kilo, maar zit al sinds afgelopen april in een autostoel waarbij ze de gewone gordel om moet. Ze zit er prima in. Ze is toen over gegaan omdat de jongste uit de maxi cosi was gegroeid.

10. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    sow is mijn zoontje dan zo zwaar :). Hij is bijna 2,5 en al 15 kilo, waarschijnlijk al erover :). Zit nu in de tweede autostoel. Dus die autostoel die na de maxicosi komt, dan zou hij nu ook over moeten op een andere...

11. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Gewicht ligt ook aan de lengte hoor.
    Als ik je foto ticker zie is je zoontje niet dik ofzo ;)

12. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    wij hebben het bevraagd en gepast bij winkel. ons meiske was ook maar 13 kilo en al wel 4 jaar dus vonden het ook wel eens tijd worden. toen. ze zit er goed in hoor. je moet vooral kijken naar lengte ed. net als dat je als ze uit de maxi gaan niet kijkt naar gewcith maar of ze al goed kunnen zitten en de lengte.

jas in auto doe ik niet hoor das zowiezo lastiger en dan kan de temp best oplopen in je auto met kachel ed. en heb eens gelezen dat de gorsdels dan ook minder werken.

13. knor

knor Fanatiek lid

Mar 4, 2007
    2,392
    0
    0
    Groningen
    Dank jullie voor de reacties!
    We hebben nu een vervolgstoel gekocht maar dan met een 5 puntsgordel erin, die er later weer uitgehaald kan worden.
    Ben toch blij dat we deze hebben gekcoht nu ik lees dat als ze in slaap vallen ze zonder 5 punts gordel naar voren kunnen vallen. Brrrr het idee al!

14. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    verplaatst naar 'peuter en kleuter'

Share This Page