Eid mubarak, fijn Offerfeest aan iedereen die het viert! Hier hebben we vanochtend eerst de kadootjes uitgepakt en nadat mijn man terug was uit de moskee uitgebreid ontbeten. Vanmiddag gaan we nog wel even langs bij wat vrienden, voor nu ligt mijn man te slapen (komt uit de nachtdienst). Oudste is vrij van school, jongste breng ik zo wel even naar de peuterspeelzaal, even lekker spelen in haar feestjurk
Fijn offerfeest! Verklaart waarom mijn zoontje gisteren ineens thuiskwam met allemaal vragen over offerfeest en suikerfeest.
Even een vraagje voor de Turkse dames hier: Hoe zit het nou met bezoekjes? Wie 'moet' er bij wie op bezoek? Ga je naar je (groot)ouders toe, of nodig je hen juist bij jou thuis uit? En qua kennissen, is het normaal om uitgenodigd te worden, of mag je gewoon ad hoc binnen komen vallen? En tenslotte: Als je op bezoek gaat, wat neem je dan (traditioneel gezien) mee?
Met Offerfeest en Ramadanfeest neem je niets mee als je op bezoek gaat. Standaard is dat je bij iedereen die ouder is op bezoek gaat. Iedereen die jonger is dan jij komt bij jou op bezoek. Maakt niet uit of het om 2 jaar of 20 jaar ouder gaat . Dus jij gaat naar je ouders, grootouders etc. Bij ons komt bijvoorbeeld vrijwel niemand op bezoek omdat wij jonger zijn.
Jullie ook een fijn offerfeest! Wij zijn vanmorgen al met familie wezen ontbijten en nu gezellig op bezoek.
Ik las eerst nu.nl over de meer dan 400 doodgedrukten en zag daarna dit topic. Bizarre tegenstelling. Maar hoop dat iedereen, in eigen kring, een heel mooi feest mag hebben!
Is het raar als ik zeg: Vanavond is een schoolavond, dus we gaan morgen (en zaterdag) wel de bezoekjes afleggen? Ik werk overdag... Oh en ik kan dus onaangekondigd aan komen waaien bij mensen, die ouder zijn?
Ow ik dacht 3... Of is dat net zoals carnaval, dat eigenlijk ook maar 3 dagen duurt (zo/ma/di), maar waarbij velen de vrijdag en zaterdag ervoor ook maar meepakken?
Fijn offerfeest! Mijn zus en zwager zijn zondag 12 1/2 jaar getrouwd en ze hebben de Turkse buurvrouw gevraagd of ze de catering wil doen (is haar beroep) ben zo benieuwd wat ze allemaal gaat klaar maken.. Heb er zin in!