goedemiddag afgelopen weekend hebben we 10 kilo spare ribs gekocht ze zijn nog helemaal niet bereid nu weet ik dat je ze heel lang moet koken en daarna... ja hoe krijg ik ze lekker van smaak net als dat je ze besteld?? ik ben heel benieuwd kom maar op met de tips groetjes debby
Ik doe altijd een heleboel ketchap, wat knoflook, peper, zout, olie, tl sambal, kerrie een ui en bieslook door elkaar als marinade, nachtje in laten trekken.
Oe, ik lees mee! Wij vroegen ons dat ook af.. Ben dol op spareribs! Behalve na de tijd als het overal tussen mijn tanden zit
Fles ketjap manis, fles ketjap marinade, knoflook, sambal en allerlei andere kruiden die je lekker vindt (peper, chili, suiker, honing maakt niet zoveel uit). Dan in een ijzeren braadslee ongeveer 2,5 uur op de bbq laten koken in de marinade tot ze doorbuigen als je ze pakt met een tang. Dan nog een half uurtje op het bovenste rooster voor een korstje aan twee kanten. Als ze gaar zijn bosbessenjam erover smeren. Klinkt vies maar dat is zooooo lekker. Ipv bbq kan je ze ook anders koken en onder de grill in de oven of in een grillpan maken.
wij marineren als volgt: ketjap manis, honing en sambal. goed insmeren. uurtje in de stoomoven. nachtje laten liggen. insmeren met zelfde marinade als hierboven end an nog 20 min in de oven,t tussen zilverfolie.
Ik heb zo even geen recept, maar ik heb ze eens in een cola-marinade gegeten. Overheerlijk! Zeker waard om google te raadplegen.