Ik heb vorige week een travelcot gekocht van het merk Deryan. Nu is het een ovaalvorm en ik vroeg me af hoe je dat doet met hoeslakens ed. Zijn hier mensen die m hebben en hoe lossen jullie het op? Groetjes Elke
Mijn moeder is nogal handig, dus die heeft een ovale hoes voor om het matrasje gemaakt. En dan ligt hij met zijn slaapzakje daarop. Vonden wij wel ideaal, want het kan best een koud matrasje zijn.
Een jersey hoeslaken kan ook prima. Dat zit wel ietsje ruimer in de hoeken, maar als je met de droger droogt, wordt dat vanzelf minder.
De matras moet in de dubbele bodem, je hoeft dus geen hoeslakens om de matras heen te doen. Dochter lag met een slaapzak aan op de bodem van de deryan. De echte slaapzak hebben wij nog nooit gebruikt omdat die erg groot is. Wij hebben de peuter en gebruikt toen dochter 7 a 8 mnd was.
Wij hebben de eenvoudige baby variant, zonder echt matrasje, en ook geen dubbele bodem. Ik heb een goedkoop matras van Ikea in ovaalvorm geknipt en als hoeslaken een gewoon laken eromheen gevouwen en aan de onderkant met luiertape vastgemaakt. Verder geen lakentje/dekentje, maar alleen een slaapzak.
ook ik heb de eenvoudige vaiant met alleen het slaapmatje. Ga ook maar eens mijn moeder lief aankijken, want ik lees wel dat er geen kant en klare oplossingen zijn. Ons meisje is trouwens de eerste keer dat met de deryan op vakantie gaan 5,5 maand en de tweede keer 11 mnd. Even kijken of dat lukt met een slaapzak, qua warmte. Denk dat Texel in februari aardig kil is... Bedankt voor het meedenken!
Zitten jullie dan in een huisje? Dan moet het echt wel te doen zijn. Wij zijn in september 2008 gaan kamperen met onze tent in Franrkijk, Eva was toen 8 maanden en het was 's nachts zo'n 10 graden... 2 lagen kleertjes en een winterslaapzak met lange mouwen aan en het ging prima Hier ging het met 8 maanden prima in de Deryan, maar met 11 maanden weet ik niet of het dan wel gelukt was.... ze worden toch steeds mobieler en vinden het niet altijd even leuk als ze niet in bed kunnen gaan staan