Slecht (heel slecht) eten door mijn meidje!

Discussie in 'Voeding' gestart door Carmen, 17 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ik heb dit ook al bij de april-moeders topic geplaats, maar wil het ook even onder jullie aandacht brengen:

Ik maak me zo een zorgen om, (vast weer te veel, maar ja...) Djurra!! Net heeft ze van haar voeding maar 40 cc op, (van een 180 cc fles) en vannacht heeft ze ook al 80 cc laten staan. Ze drinkt echt heel slecht de laatste dagen. Ik gaf haat 6 voedingen van 150 cc, maar daar liet ze altijd ruim staan. Ik dacht dat ze misschien toe was aan 5 voedingen op een dag (dan bied ik 180 cc aan omdat ze anders te weinig aangeboden krijgt) maar nu drinkt ze dus helemaal slecht.... Ze heeft opzich nog wel een plasluier gehad, aar die was heel klein. Normaal heeft ze na de nacht ene flinke plasluier maar nu een klein luiertje met maar 2 of drie plasje, vermoed ik.

Djurra krijgt nutrilon A.R, dieetvoeding omdat ze reflux heeft. Ik heb zelfs al gewone nutrilon geprobeerd maar dat wil ze ook niet. Geen watertje, geen thee en zelfs water met een pietiepeutje diksap geprobeerd om haar maar te laten drinken, maar nee.... Niets wil madam...

Ze heeft geen koortst, is niet uit haar hum, en geen plekjes in haar mond, krijgt nog geen tandjes etc.

Natuurlijk het CB al gebeld en die zei: Bel de dokter maar, want ik kan je niet helpen en wil toch dat ze gezien wordt. Dokter gebeld en die zegt: Ze droogt echt nog niet uit, bel maar als dat zo is!!!!! Nu vraag ik je, dat ik dát juist wil voorkomen, daar begrijpoen ze niets van.

EN nu maak ik me flinke zorgen om mijn meidje en is er helaas niemand die me of gerust wil stellen of met een goude tip komt! Misschien kan één van jullie hier wat mee of komt het bekend voor??

2. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik ken het wel hoor... Kaylee is altijd al een hele slechte eter en drinker geweest (behalve de eerste twee maanden)... Ik kan niet meer zeggen dan dat je gewoon naar je meisje zelf moet kijken.

Je zegt dat ze nog vrolijk is etc... Zolang dat zo is en ze plasluiers blijft hebben, niet teveel zorgen maken. Vaak regelen die kleintjes het zelf wel en ze hebben nu eenmaal niet altijd evenveel honger (wij ook niet toch, en vooral niet met dit warme weer).

Tips heb ik niet voor je, je kan ze nou eenmaal niet dwingen, want dan spugen ze t net zo snel weer uit. Goed opletten of ze niet uitdroogt inderdaad en t moment je twijfels, gelijk weer de ha bellen.

O en wat ik ook deed, was elke week of twee weken naar t weeguurtje van t cb gaan... Als je namelijk ziet dat ze toch nog goed groeit, dan neemt dat de ongerustheid ook nog iets weg. Bij Kaylee was het namelijk wel zo dat ze amper at, maar toch goed groeide, dus ze regelde gewoon zelf wat ze wilde hebben ;)

3. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Dank je! Dat is wel een goed idee, laat haar morgen wel wegen op het CB... Dat zal me vast gerust stellen.

En zoals je zegt: ze is vrolijk dus zal het best meevallen. Ze is op het moment aan het giegelen om de teletubbies, dus voelt ze zich vast wel prettig.

Dank je wel. Fijn om zo even van me af te schrijven, eigenlijk lucht dat al erg op!

(plus het feit dat Djurra net tochweer wat naar binnen heeft gewerkt..!!!)

4. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    wat je wel kan doen is haar steeds kleine beetjes aanbieden als ze wakker is

want het is wel noodzaak dat ze genoeg vocht binnen krijgt anders zit je idd straks met een uitgedroogd kindje :(

en kan je vertellen dat dat voor je kleintje niet prettig is

dus probeer en dwing niet
    sterkte meis

5. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Precies, dat is wel het laatste wat ik wil... Gelukkig heeft ze net haar melk op! Ik bied haar zowiezo p dit soort hete dagen veel water etc aan. In een tuitbeker vind ze dat meestal wel geweldig, al wordt het een gigaknoeiboel. Alles naast in plaats van in haar mond, maar elk slokje is meegenomen!

6. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Fijn meid dat ze haar fles leeg heeft

7. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Mmmm. de laatste fles heeft ze maar weer 100 cc op. Ze heeft daarentegen wel weer 130 cc ORS op. In totaal komt ze vandaag op 635 cc voeding (incl. water en de schepjes voeding) en dan bied ik haar vanavond nog een grote fles van 200 cc (dus 180 water en de 6 schepjes). Hopelijk pakt ze die! Niet erg veel he? 653 cc tot nu toe... Maar ja, we hopen dat het morgen beter gaat!

Ze heeft ook nog eens diarree. heb de huisarts zeer boos gebeld. Die wijt het aan een buikvirus, maar das kanp beoordelen aan de telefoon. Ik denk zelf van niet, eerder de warmte of de kop in de wind. Djurra is namelijk helemaal niet huilerig of ziekies, koortsig of iets anders. Ze heeft juist een heel vrolijke dag en lacht wat af. Ondanks de "boze"woorden van mama dat ze nu echt moet eten. Dat was blijkbaar lachwekked, want mijn meidje schaterde het uit...

8. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Meid, ze heeft toch weer 635 cc op.
    En dan die fles van vanaaf komt je op 835 cc uit. Dan heeft ze toch aardig wat binnen .

9. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    caitlin weigerd ook haar fles nu misschien dat je het minder warm moet aanbieden

als het te warm is dan weigerd ze resuluut
    want ga je zelf maar na zou jij trek hebben met dit warme weer op een beker warme melk ? ;)

bij caitlin helpt het succes (al drinkt zij ook niet al haar flesjes leeg hoor )

10. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    635cc... dan heeft ze nu al meer op dan Kaylee meestal rond die leeftijd ;) Die had dagen dat ze de halve liter niet eens haalde.

Komt allemaal wel goed meid en die huisartsen... ik vind het ook altijd zo knap hoe ze vanalles aan de telefoon kunnen beoordelen :rolleyes: :( Suxes als je haar morgen laat wegen ;)

11. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Dank jullie!!

Hoe is het nu eigenlijk met kaylee, Vicky? in het begin volgde ik jullie hier en leefde ik erg mee. Hoop dat alles nu goed loopt met je meidje!

12. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Het gaat nog steeds niet goed, maar wel lief dat je t vraagt :D Ik ben ook minder op de verschillende fora nou omdat ik de verhalen over lieve leuke kindjes gewoon niet meer trek :( Ik ben zo ontzettend moe, emotioneel en fysiek, er is wat met mijn meidje en ik weet gewoon niet wat...

Volgens de artsen is ze te druk, wil ze teveel wat ze nog niet kan, is ze gefrustreerd en huilt ze daarom nog steeds zoveel. De arts van t cb denkt dat het pas over gaat als ze kan lopen (wij hopen dat ze snel gaat lopen dus). Maar het blijft gewoon zo dat ze supervrolijk is, en van t ene op t andere moment barst ze in krijsen uit. Volgens mij weet Kaylee ook niet meer hoe ze "normaal" moet huilen, het is altijd meteen gillen. En het kan zo een paar dagen goed gaan, om dan ineens weer uren (uurtje of 6 a 8 :( ) op een dag te krijsen. Ik snap er helemaal niets van, weet wel dat ik hoop dat t snel over is, want wij zijn ten einde raad en zo ontzettend moe, volgns mij haal ik die slaap nooit in mijn leven meer in haha.

Qua eten gaat t nou wel wat beter, ze krijgt nu drie flessen van 200 cc met een paar scheppen nutrix, die gaan bijna op... En dan s middags fruit en s avonds groente (de groente is een ramp haha, maar ik ga er vanuit dat dat nog wel komt).

Iig veel suxes met Djurra, laat nog ff weten of je haar gewogen hebt he ;)

13. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ik heb je een PB'tje gestuurd Vicky.

Deel Deze Pagina