slaaptips gevraagd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by celientje, Dec 30, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. celientje

celientje Actief lid

Nov 9, 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Hoi allemaal,
    Vinny heeft sinds een paar weken kuren met slapen. Ik krijg hem 's avonds gewoon in bed, hij gaat rond half 8 erin, vast ritueel, soms huilt hij even, maar meestal valt hij wel gewoon in slaap. 's nachts word hij meestal 1x ff wakker, maar dan is hij zijn poppie kwijt en slaapt dan weer door. Maar dan, dan is het 5 uur, half 6 en word meneer wakker en wil niet meer slapen. Niet in zijn eigen bed, niet naast mij in bed, soms lukt het me om hem weer in slaap te krijgen als hij tegen mijn borst ligt, maar meestal duurt het een uur voordat meneer denkt vann nou ga ik maar weer even slapen. Hij wil dan ook niet liggen, niet zitten, hij krijgt op zo'n moment dus vaak driftbuien, gilt alles bij elkaar.
    Als het 1keer gebeurd vind ik het nog niet zo erg, maar na een paar nachten zo is het toch echt niet leuk meer.
    wie heeft er tips waardoor hij wel gaat slapen of gaat doorslapen?

groetjes
    jose

2. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Tja, dat is een lastige! Ik denk dat ik zou toegeven aan zijn "nieuwe ritme". Hij heeft blijkbaar behoefte om niet meer te slapen, maar iets anders te willen doen. Kijk dus waar hij behoefte aan heeft. Misschien zijn het ook tanden, kiezen of honger?

Dit is waarschijnlijk een fase waar hij even doorheen moet, wat ook wel weer bijdraait.

Succes met je "spook". ..... ;)

3. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

Nov 2, 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Volgens mij is het sprongetjestijd...
    Heb hier ook een klein draakje de laatste dagen :D

Heb geen tips voor je, ik denk dat het echt een fase is..

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Klinkt inderdaad als een sprongetje. Als Merel dit deed, dan gaf ik haar waar ze om vroeg. Ik ging er dan met haar uit en fles geven en spelen. Ik ging gewoon mee in het nieuwe ritme. Veel andere keus hadden we ook niet, want ze krijste echt tot ze kreeg wat ze wilde.

Dus voor onze rust en haar rust hebben we er gewoon aan toegegeven.
    Ik denk dat je weinig anders kunt doen. Je kleine heeft geen slaap meer op dat moment, misschien wel heel erg honger of wat dan ook?

Het gaat (hier tenminste) vanzelf weer over. Toen Merel 3 maanden was duurde het een week en was het daarna weer rustig en ging ze heel veel slapen. Alsof ze de slaap die ze gemist had ging inhalen. Het is vermoeiend, maar het is niet de laatste keer waarschijnlijk!

5. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    hoeveel slaapt hij nog overdag dan en hoe laat is zijn laatste slaapje overdag afgelopen?
    misschien slaapt hij teveel overdag of in de middag te laat waardoor hij smorgens eerder wakker is?

6. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    hmmm om eeerlijk te zijn is mijn dochtertje altijd om 5 uur wakker soms ook wel half 5 en krij ghaar ooknietmeer in slaap maar als ze dan de nachten goed doorslaapt vindikneit erg maar ja ze word zo ooknog 4 keer per nacht wakker dus ik kan jehelaasn iet helpen maar zou dit topic zeker in de gaten houden!

7. celientje

celientje Actief lid

Nov 9, 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Vinny slaapt overdag nog maar 1 keertje, gaat dan rond half 12 zijn mandje in en slaapt dan een uurtje. En is daarna weer lekker vrolijk aan het rondrennen. Het zijn op dit moment geen tanden of kiezen, en honger,,ik weet het niet...hij krijgt voor dat hij gaat slapen nog een flesje met pyamapapje of wat warme melk, we eten zelf pas rond half 6/6 uur, dus ik hou het er maar op dat het een sprongetje is...... Hij is nu bij zijn vader, dus ik zal volgende week weer eens kijken hoe het gaat...
    fijne jaarwisseling allemaal !

groetjes
    jose

Share This Page