Voedtips gevraagd ivm onrustig drinken door verborgen reflux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tokkel, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hallo allemaal,

ik weet dat er een groot reflux topic is, maar erg lastig om al die pagina's door te lezen voor tips.

Onze kleine man van 6 weken heeft last van verborgen reflux en waarschijnlijk KMA. Hij krijgt nu Zantac en Motilium. Zantac lijkt de zure smaak weg te hebben gehaald, maar hij slikt nog wel veel melk terug, soms uren na zijn voeding. Ik heb geen idee of motilium helpt....
    We dikken de voeding in met Nutriton, houden hem 30 na voeden omhoog, goed boeren, bedje omhoog, ect.

Nu zoek ik wat tips.
    Vorige weer is mijn zoontje opgenomen geweest omdat hij weigerde nog te drinken. Hij drinkt inmiddels weer, gelukkig, maar hij is ontzettend onrustig tijdens het drinken.
    De eerste 30 tot 40 cc drinkt hij nog uit zijn flesje op schoot, maar dan begint het overstrekken en onrust.
    Vervolgens werkt alleen het neerleggen op zijn aankleedkussen (staat schuin) en afleiden met muziekdoosje. Dan drinkt hij nog door tot ca 80 - 100 cc. We zijn ongeveer een half uur bezig.
    Hij drinkt uit de difraxfles met een drie standen speen. Nu lijkt de voeding in het begin op stand 1 wat snel te gaan, maar na een halfuur (al nutriton is ingedikt) op stand drie wat traag.

Tips voor voedingshoudingen en flessen zijn welkom. We hebben wel andere flessen geprobeerd, maar hij lijkt alleen de difrax te accepteren.

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Sorry ik heb geen advies, ik gebruikte de dr.brown flessen vanaf begin en dat heeft altijd goed gewerkt, maar Danique weigerde de fles ook niet, ze overstrekte alleen heel veel en had alle andere klachten wel, alleen het fles weigeren heeft ze nooit gedaan, ze was namelijk altijd een heel gulzige drinker (wat mede de reflux heeft aangewakkerd denk ik achteraf) en ze had altijd wel trek in de fles (nu nog, die fles melk 2 x per dag is nog steeds het enige wat altijd op gaat!)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heb je al geprobeerd om hem half liggend/zittend op je schoot te voeden? Met z'n gezicht wel naar je toe. Of juist andersom, dus half zittend met z'n rug tegen je aan. Heb je al contact met een logopediste?

Verder geen tips, wat hier hielp was een sonde waarmee de voeding in een uur inliep, een half uur was écht veel te snel. Maar een voeding uit de fles in een uur is niet haalbaar helaas, grote kans dat hij dan minder last van de reflux zal hebben.
    Bedje en kinderwagen staan al schuin neem ik aan?

4. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Oooooowww ik weet zo hoe moeilijk dit is. Mijn zoontje wilde ook niet drinken, ja de eerste paar slokken daarna zette hij het op een krijsen. Helaas een periode wat je door moet maar wij hebben zelf logopedie gehad en fysio omdat hij zo gestrest was. De logopediste zei dat we onze knieën op moesten trekken, tegen tafeltje of op de bank gewoon en dan je baby tegen je benen aan zodat hij met zijn beentjes tegen je buik zit. Op deze manier heeft hij geborgenheid omdat hij met zijn beentjes ergens tegen aan kan duwen had ze verteld. Dit hielp hier echt het beste.

Difrax was hier ook het beste, rest accepteerde hij ook niet. Helaas is het een kwestie van geduld maar hopelijk heb je hier wat aan.

5. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Bedankt voor de tips.
    Alles staat hier inderdaad al schuin (nog net het huis zelf niet)

Donderdag moeten we weer naar de kinderarts en ik zal vragen of een logopediste een optie is. Ik heb zelf het idee dat mijn zoontje het voedmoment nu als stressmoment is gaan ervaren, terwijl het misschien geen pijn meer doet.

Gingen jullie kindjes naarmate ze ouder werden wel iets makkelijker drinken? Hij is natuurlijk nog maar 6 weken, maar mijn dochter slurpte op die leeftijd met gemak 120 tot 150 cc weg in een kwartier. Echt zo'n verschil om te zien.

6. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Wij hebben toen ook heel erg met flessen zitten wisselen en ook lang die van Difrax gebruikt maar uiteindelijk toch weer beland op onze starterset van Philips Avent.

Gebruik je ook al Johannes Broodpitmeel door de voeding heen? Dit hielp bij ons zoontje ook heel goed naast de medicijnen.

Succes. Ik weet hoe vervelend het kan zijn maar ik weet ook dat ze er waarschijnlijk binnen 1 jaar weer overheen groeien! ;)

7. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hey meid,
    Wat vervelend zeg!
    Ik schrijf zelf wel ook in het grote reflux topic, op blz 52 van dat topic staat een verhaal en foto van mij over het voeden in een andere houding.
    Dit heeft bij ons heel erg geholpen!!!
    Liefs siepie

8. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Probeer hem eens voor op je knieen te leggen. Je kunt dan zelf bepalen hoe rechtop hij zit. Dat heeft bij ons enorm geholpen.

9. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Siepie heb meteen even gekeken. We gaan het hier proberen, ben erg benieuwd!

10. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

En trouwens bedankt voor alle lieve reacties.

11. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoop dat het wat voor je doet!
    Je kan ook gewoon inhaken hoor bij het grote reflux topic!

12. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heel veel ellende mee gehad met als resultaat averse tegenover de fles met als gevolg een sonde weliswaar is ze als prematuurtje geboren.

Ik wil je 1 advies geven neem dit serieus en wacht er niet te lang mee schakel een logopediste in, FORCEER NIETS!!!

Juist het indikken van voeding zorgt voor meer reflux omdat de vertering langer duurt en dus sneller omhoog komt!

Bij ons staat alles ook schuin en na de voeding gaat ze in een wipstoeltje pas na 1 uur dan kunnen we haar plat leggen.

ik wens je echt veel succes

13. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

@ Siepie, 2 voedingen zijn vannacht goed gegaan. Vanochtend weer drama, maar hij had ook enorme kramp. Straks maar weer proberen.
    En ik denk dat ik ook maar even ga inhaken bij het grote topic!

@ Samy dank je voor de waarschuwing. Heb ook het idee dat de weerstand met name te maken heeft met het voedmoment zelf en niet met pijn ofzo.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Over het indikken zijn de meningen erg verdeeld, hier was dat namelijk veel beter dan zonder indikken. Zonder indikken bleef het maar komen en kwam het er harder uit dan het erin ging ;).

15. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Siepie, weer een voeding zonder gedoe. Wat een gouden tip zeg. De flessen gaan nog niet leeg, maar wel zonder stress naar binnen.
    Mijn zoontje was net na de fles ook super ontspannen!

Voor het eerst sinds 2 weken geen gedoe mee tijdens het flesje!

@ Snoopy, wij zijn wat minder gaan indikken en het lijkt daarop beter te gaan. Jesse heeft meer moeite met wegslikken van dikke voeding dan dunne. Maar de meningen verschillen inderdaad. Zelfs in het ziekenhuis krijgen we verschillende tips.

16. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wat fijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik spreek je in het andere topic ;)

17. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    siepie had je gouden tip gelezen ik had dat toendertijd ook gedaan exact hetzelfde en idd het ging 1 week heel goed helaas was het maar van korte duur waar het aan lag geen idee had ik maar eerder die reflux topic gelezen :(

Tokkel als het echt reflux is dan is medicatie noodzakelijk kennelijk wordt dit erg door ka onderschat en schrijven ze niet snel iets voor maar als je er niet op tijd bij bent netals hier bij ons dan wordt het alleen maar erger!

18. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hoi Samy,
    We zitten hier al aan de medicatie. Helaas al een ziekenhuisopname achter de rug, omdat de huisarts mij een bezorgde moeder vond en mij weer naar huis stuurde. Een paar dagen later dronk de kleine niet meer.
    Mijn zoontje krijgt Zantac en motilium. Verder lijkt hij goed op de nutrilon pepti te reageren.
    Vandaag viel het mij op dat zijn tong minder wit zag, goed teken toch ?!

19. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Hou de motillium ook even in de gaten. Ik ben er na 5 weken gebruik achter gekomen dat mijn dochter daar erg onrustig van wordt(krampen en huilen) Het omhoog komen op zich is niet zo erg zo lang de zantac maar zorgt dat het niet meer zuur is.

20. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik gebruikte/gebruik dr brown flessen, maar wel een fase hoger dan aanbevolen volgens het boekje ivm jhbm. Hij heeft alleen maar de fles gehad in onze knieen, want dan was hij het meerst rustig. Knieen gebogen en dan ligt/zit hij/zij voor je. Werkte bij ons super. Hij wilde ook allee maar zo eten. Als we op een plek waren dat het niet kon was het een drama, want opschoot wilde hij niet echt drinken/eten.

Deel Deze Pagina