Fijne Buikbalsem Gezocht!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door PieterKonijn, 30 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ja dit! Bij dochter maar 2 streepjes gekregen, en toen zwanger van zoon en helaas er een stuk meer bij gekregen, geen hele tijgerhuid hoor het is echt ‘netjes’ heb wat dat betreft ook geluk. En nu na verloop van tijd is het haast niet meer zichtbaar, wel voelbaar. Ook heb ik weleens gehoord, hoe jonger je bent hoe meer kans je hebt op striae omdat de huid dan nog strakker is dan als je ouder bent, weet niet of dat echt klopt?

beiden zwangerschappen gesmeerd overigens:)

2. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Klopt idd dat je meer kans hebt als je nog jong bent. Het zal dan idd te maken hebben dat je dan over het algemeen wat strakker in je vel zit. Hier bij de oudste geloofde ik ook nog dat het hielp hoor, tot het alsnog begon te scheuren en mijn buik een tijgervelletje werd. Het scheelt natuurlijk ook of je plotseling heel snel groeit, waardoor je dus nog meer kans op striae hebt, of wat langzamer. Maar het voorkomen van striae zit hem vooral in de genen.

Rosy90 vindt dit leuk.
  3. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Haha ja bij je eerste dan geloof je ook gewoon nog veel:p ja mijn buik groeit altijd best snel maar alsnog heb ik ‘geluk’. Maar mijn moeder heeft geen 1 streepje haha dus zal het wel van mijn vaders kant hebben dan?:roflmao:

Heartofhope vindt dit leuk.
  4. Sassefras01

Sassefras01 Actief lid

23 jan 2019
    367
    481
    63
    Vrouw
    Ik heb vanaf ongeveer 12 weken gesmeerd met Bio Oil. Ik heb de hele zwangerschap met 1 flesje van 200 ml kunnen doen. Het klopt dat het met je genen te maken heeft of je striae krijgt of niet. Ik heb gelukkig helemaal geen striae gekregen. Sowieso is smeren prettig om de huid soepel te houden en een fijn momentje samen met de kleine in je buik natuurlijk.

PieterKonijn vindt dit leuk.
  5. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Ik ben eruit! Het is voor nu die van de Rituals geworden. :)

Was wel moeilijk hoor, er zaten héél veel goeie tips tussen, thanks! Erg blij daarmee, echt van 90% van de crèmes had ik nog nooit gehoord. Leuk dat er zoveel keuze is! Ik probeer deze eerst uit, en mocht hij toch niet mijn ding zijn, dan kan ik altijd teruggrijpen op dit topic.

@ "crèmes werken niet" : zoals ik eerder al schreef zijn de meningen er inderdaad over verdeeld. Punt blijft dat ik graag een fijne, niet al te chemische crème wil voor op mijn droge, trekkerige buik. Als ik dan toch een crème koop (ik koop altijd in het iets duurdere segment - dus de kosten maken me niet uit), dan koop ik er dus het liefste gelijk één die zegt wat voor striae te doen, ik ga immers tóch al smeren.

Maar prima als er dames zijn die dit niet willen, het staat iedereen vrij om het op haar manier te doen! :thumup:

jvsd92 en Suuster vinden dit leuk.
  6. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Ik vond allren die roze van etos fijn (iets van mama belly creme ofzo) hielp tegen de jeuk en trekkerig gevoel (natuurlijk niet tegen striae)

7. Meliskaatje

Meliskaatje Actief lid

14 sep 2014
    176
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik las stiekem even mee. Fijne tips, bedankt, ook namens mij ;)

8. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    boh, ik kon juist helemaal niet tegen deze geur. Werd er echt misselijk van, terwijl ik geen last had van misselijkheid:roflmao: .

9. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Ik heb die van de Rituals nu binnen en hij smeert inderdaad heel fijn! Er zit ook echt veel in zo'n pot :)

Was een beetje bang voor een te sterke geur maar ik vind hem gelukkig lekker ruiken. Het is geen chemische geur, dat helpt enorm denk ik.

jvsd92 vindt dit leuk.
  10. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Update na bijna 1 maand gebruik!

De Rituals balsem is toch niet helemaal voor mij denk ik.... :o:

De pot die mega groot leek is nu al bijna op. En ik ben toch best zuinig geweest. Ik dacht er maanden mee te gaan doen, maar 25 euro per maand vind ik wel veel geld. Verder vind ik hem ook niet zo diep intrekken. Het lijkt soms alsof hij wat aan de oppervlakte blijft zitten, waardoor ik dieper in mijn huid nogsteeds jeuk heb.

Toevallig is er momenteel een actie bij de Etos: de zwangerschapsolie van Weleda kost daar nu maar 13 euro. Ik heb die dus tóch maar weer gekocht, en kijk even hoe ik het nu ga oplossen in de ochtenden, als ik iets minder vettigs wil.

Volgens mij is die actie alleen nog deze week, dus ik zou zeggen, ren naar de Etos met je buik! :D

Oilell vindt dit leuk.
  11. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ik heb geen speciale buik crème gebruikt maar gewoon vette Body butter, voor heel mijn lichaam en 2 keer per dag mijn buik. Ondanks mijn gigantische buik :eek: is de huid nog steeds soepel en geen striae! Misschien ook een kwestie van geluk maar die body butter helpt ook tegen jeuk enzo.
    Ik heb die van loving blends en therme gebruikt, beide van Etos :thumup:.

Deel Deze Pagina