Fijne camping om hoogzwanger heen te gaan

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Gazy, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gazy

Gazy Niet meer actief

#1 Gazy, 18 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2011
    We zitten een beetje met onze vakantie. Deze is helemaal om het werk van mijn vriend heen gepland in september (frankrijk), maar aangezien ik eind juli uitgerekend ben ga ik liever in juni op vakantie en in nederland. We denken dat dit wel te regelen is.We zijn kampeerders, alleen dan willen we een tent huren zodat ik hoogzwanger lekker gewoon op een bed kan liggen ;) en met niet als varkentje van een luchtbed af hoef te rollen. :D

Ik heb zelf mijn oog laten vallen op camping scheldeoord in zeelend. Dat is 2.5 uur bij ons vandaan. Mocht er toch wat zijn, zijn we a in nederland en b zo weer thuis. Maar het kan dus in heel nederland zijn.
    we zoeken dus een camping in Nederland, met genoeg eten gelegenheden op de camping, die het liefst accommodaties verhuurt, een fijn (het liefst ook binnen voor als het koud is) binnenzwembad zodat we lekker kunnen zwemmen. Iets van een vier/ vijf sterren camping?

Hebben jullie ervaringen met campings die je juist aan zou bevelen of helemaal niet?
    Alvast bedankt!

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    hebben jullie ook kinderen? of gaan jullie met zijn 2en op vakantie?
    als jullie met zijn 2-en gaan dan zou ik dan kijken hoe ik me voel en een last minute boeken.
    er kan nog zoveel water door de zee, juni is niet het hoogseizoen, je moet altijd maar afwachten met het weer in Nederland en je zou dan eventueel ook nog kunnen kijken naar een huisje van bijvoorbeeld Center Parcs.

3. Gazy

Gazy Niet meer actief

Ja we gaan dan met zijn tweetjes.
    Ik ben persoonlijk helemaaaaal niet van de last minutes. Onze vakantie staat ver van te voren al vast.
    Ik heb inderdaad ook gekeken naar centre parcs maar een camping lijkt me gezelliger dan al de huisjes eigenlijk.
    Is er iemand die zover in der zwangerschap op vakantie is gegaan?

4. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik zou ook niet van tevoren gaan boeken. In mijn beiden zwangerschappen had ik echt niet meer op vakantie gekund en gewild aan het eind van de zwangerschap. Ook al had ik geboekt ik was echt niet gegaan. Zou toch zonde van je geld zijn als je hebt geboekt en je kan niet weg.

5. danip

danip Niet meer actief

Ik ben rond dezelfde tijd uitgerekend, en wij gaan waarschijnlijk een weekje naar Texel in juni. Er is een super leuke camping in de Koog, echt in de duinen. De koog zelf heb je genoeg etensgelegenheden, en er is op Texel een mooi zwembad. Misschien is dat een idee voor je?

6. danip

danip Niet meer actief

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb 3 kinderen en elke zwangerschap was anders maar bij alle 3 voelde ik me tot op het eind wel goed. Maar in alle 3 de gevallen wilde ik hoog zwanger niet meer heel lang van huis. Daarnaast was camperen voor mij geen optie. 10 keer per nacht mijn bed uit om te plassen, geen stevige stoel om op te zitten. Ik ben met 20 weken en zwanger van nr. 3 in een stacaravan geweest, vreselijk. Een slecht bed, koud, gehorig. Alles krap en met een buik lastig in de ruimte te bewegen. Ik zou je aanraden het aan te kijken hoe je je voelt tegen die tijd en dan te bekijken wat je wil/kan.

Texel zou ik persoonlijk niet doen. Je moet er met de boot naartoe en mocht er wat gebeuren moet je er met de helicopter weer vanaf omdat er geen ziekenhuis is.

8. kimr1

kimr1 Bekend lid

13 aug 2008
    545
    0
    16
    Denk dat het er heel erg aan ligt hoe je je dan voelt.
    Ik heb een prima zwangerschap gehad en ben, toen ik 36 weken zwanger was, nog een week mee geweest op scoutingkamp. Op een luchtbedje op de grond en best primitief. (geen douches, geen stroom , houten stoelen, geen fatsoenlijke wc enz) Ging prima. Maar ik had dan ook nergens last van . (bekken, buik, rug enz.)
    Het was 'n uurtje van thuis af, dus mocht er iets zijn, was ik zo thuis.
    Landal heeft ook mooie campings. Je kunt op de website goed zoeken op faciliteiten.

9. Dana

Dana Niet meer actief

10. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Center parcs Port zelande heeft ook een camping ;)
    Ze verhuren daar ook kant en klare tenten en als campinggast mag je ook gratis gebruik maken van de faciliteiten van het bungalowpark.
    Dus het zwembad, de market dome enz enz

Center Parcs (link naar de camping)

het huren van de tent gaat volgens mij via een andere organisatie, daar zou je dan even over moeten bellen ;)

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ben met mijn oudste eens een nachtje gaan kamperen, Bij slagharen ik was zes maanden zwanger.

Moest in een busje slapen met dun matras het was koud en ik moest wel 100000 keer dat busje uit om te plassen. :p Was gebroken s morgens alles deed pijn haha.

Nee mijn keuze zou het nu niet meer zijn zo ver in de zwangerschap om te gaan kramperen in plaats van kamperen haha.

Zou als ik jou was niet te ver weg gaan idd. Op het vaste land blijven. En eerder in je zwangerschap nog op vakantie gaan zo rond vijf/zes maanden en dan in een motelletje of vakantiepark. Beetje de luxe nog van thuis (normaal bed) en over een paar jaar weer lekker gaan kamperen met de kleine.

12. Gazy

Gazy Niet meer actief

Danip@ dankjewel voor de tip. Maar omdat inderdaad texel niet aan wal ligt en je dan met de helikopter of boot naar het ziekenhuis moet was deze al bij ons afgevallen.
    Kimr1@ Wij kamperen normaal wel niet zo primitief ;) maar we zijn dol op kamperen. Stoer dat je dat gedaan hebt.
    Dana@ ik heb hem toegevoegd aan ons lijstje. Dankjewel!
    Hendrika@ ohw dankje. Inderdaad bij centre parcs denk ik alleen inderdaad aan huisjes en zelf kamperen. En die huisjes zijn leuk voor familie weekend maar zie ik mezelf niet echt onze vakantie door brengen. Ik zal eens kijken wat ze er nog meer hebben.
    Pnirmal@ ja de tenten die ik had gezien hadden ook bedden. En meerdere bedden, mocht ik dus gek worden van mijn partner kan ik een ander bed pakken en we zouden een bed als bank voor mij kunnen gebruiken. Maar ik kan me voorstellen dat het dan kramperen is! haha...

Kamperen is voor ons echt ontspanning en voor mij ook. Ik kom helemaal tot rust op een camping. Normaal maakt het ons ook allemaal niet zoveel uit maar daarom zoek ik dus nu een camping met veel faciliteiten zodat ik echt rustig aan kan doen. En het snachts plassen is gauw opgelost met een plasemmer.

13. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.340
    142
    63
    camping de paal

de kleine wolf

ter spegelt

sprookjescamping

de zandstuve

14. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wat ik geweldig vind, eigen douche en toilet, we gaan naar ons buiten met onze kids van de zomer.

15. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Is het kamperen in een safari tent miss iets voor jullie?
    Met een comfortabele boxspring en een lounge set buiten om te zitten.
    Denk dat dat beter zit als die kuipstoeltjes die je meestal aantreft bij een huurtent.
    Er zijn verschillende campings met safaritenten en deze camping
    heeft diverse mogelijkheden wb het eten en er is een zwembad.

http://www.luttenberg.nl/nl/safaritent.lp

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Pfff verkijk je er niet op hoor, een plasemmer is niet heel confortabel als je bijna uitgerekend bent en zeker niet als je 5x in een nacht erop moet ;).

Ik heb tijdens de zwangerschap van zoonlief met 24 weken en met 32 weken gekampeerd. Met 24 ging het prima, ook op het luchtbed nog en op de plasemmer. Maar met 32 weken was niet heel confortabel meer. Ik vond het niet echt een aanrader!

Als je het echt wilt zou ik wat doen met de tip van Brenda en gaan voor prive sanitair. Wij hebben dat ook een keer gehad in zeeland en dat is echt fijn. En dan inderdaad een bedje van de grond.

Maar ik zou echt niet nu al boeken, wat de kans is best groot dat je het met 32 weken het niet meer ziet zitten of zelfs niet meer kunt.

Deel Deze Pagina