zwanger na curetage

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mamavananouk, 21 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavananouk

mamavananouk Nieuw lid

21 dec 2006
    1
    0
    0
    Toen ik 12 weken zwanger was bleek het vruchtje niet meer in leven te zijn. Ik heb een curetage ondergaan. Dit is inmiddels zes weken geleden. Nu willen we graag weer zwanger worden. Vandaag heb ik een test gedaan omdat ik een idee heb dat ik zwanger kan zijn. De test was positief, maar nu twijfel ik of de hormonen van mijn vorige zwangerschap nog in mijn lijf kunnen zitten?

Groetjs Astrid

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Astrid,

de zwangerschapshormonen kunnen nog 6-8 weken in je lichaam zitten, dus de kans is aanwezig dat de positieve test nog van de vorige keer is... Je kunt dus wel zwanger zijn, maar de test is op dit moment nog niet helemaal betrouwbaar. Je kunt misschien het beste nog even afwachten rond oud en nieuw ofzo (moet je natuurlijk zelf weten) met opnieuw testen. Misschien ben je dan toch wel ongesteld geworden of kun je opnieuw testen. Wanneer je twijfelt kun je dan even contact opnemen met de HA. Die kan dan eventuel via bloedonderzoek ook het zwangerschapshormoon testen en dan weet het waarschijnlijk met meer zekerheid.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina