Lieve borstvoedingsmamma's, Fijne kerstdagen. Hoop dat jullie en de (niet zo) kleintjes gezellige dagen hebben. En niet al te veel gezeur van familie en vrienden hebben over de bv! En als het wel gebeurd (zoals ik hier verwacht van schoonfamilie) kom dan hier je hart luchten....
Fijne dagen! Ben ook benieuwd inderdaad naar reacties, maar ga toch echt niet alles afkolven om het met de fles te geven...
Ik ga ook niet kolven. Maar denk wel even boven zitten met voeden. Want minder afleiding voor Uk en geen blote-tieten-show voor mij En voorbereid op "nog steeds bv?", "drinkt ze nog zó vaak?", "met een flesje slapen ze wel door", etc.
Ik ben reuze blij met mijn (schoon)familie, merk ik al Mijn zoontje is 8,5 maand en krijgt nog borstvoeding. Daar kijkt niemand gek van op, dus ja, ook tijdens kerst wordt hij gevoed. Wel vinden ze het sneu dat ik niet alles mee mag eten. Geen melk, ei en soja voor mij, in verband met de allergieen van mijn zoontje. Hierdoor valt het nodige af van een kerstdiner/lunch/snoep, dat is natuurlijk wel jammer.
Nee hoor. Zo niet waar!!! En met fles kunnen ze ook zó vaak drinken (ik heb bv gegeven en nu fles en hij heeft exact hetzelfde gedrag haha) Dus ik zou lekker een bijdehandte opmerking terug geven! Fijne feestdagen!
Ja ik ga ook lekker boven zitten hoor, maar die van mij drinkt alleen nog maar voor z'n slaapje dus ik ga gewoon heel lang en uitgebreid mijn kind op bed leggen... Niemand die het door heeft. Ik geniet er juist wel van, terwijl het feestgedruis beneden doorgaat je even lekker terugtrekken met je kleintje.
Ik geef nog gedeeltelijk borstvoeding en hier gelukkig de kerstdagen in klein comite bij ouders en schoonouders, dus kan rustig voeden. Vandaag had meneer uiteraard net onder het eten honger, maarja dat is dan niet anders. Mijn moeder heeft mijn stukkie vlees en aardappeltjes even opgewarmd na het voeden Het is toch ook gewoon niet anders als je bv geeft? Kolven lost volgens mij niks op want dat ga je ook niet zitten doen temidden van de hele familie lijkt me...
Zo eerste kerstdag zit erop! Wat een gezeik. Want Uk krijgt dus nog "gewoon" bv en slaapt en eet op verzoek. Achternichtje van 4,5 maand krijgt kv en krijgt dus 4 flessen per dag en lag hele avond in slaap in maxicosi. Nou de goedbedoelde (?) adviezen waren niet van de lucht. Zie je wel, bijkv slapen ze wel goed (Uk slaapt prima, alleen wanneer zei wil en niet omdat het tijd is). Wat is ze dik hè, kindjes met kv zien er gezonder uit... Etc. Blègh. Lag met heel naar gevoel in bed. Dat ik alles verkeerd doe met ons kindje.
Laat je niet gek maken hoor. Zoonlief krijgt nu 5 flessen KV maar was gisteren de hele avond aan het krijsen en weigerde te slapen (merry christmas Dus gewoon toeval. Je doet het hartstikke goed. Niet twijfelen!!
Poh, wat naar om zulke reacties te krijgen. Zeker van je naasten! Ik sta echt versteld van de opmerking dat kv-kindjes er beter uitzien... wat bizar! Hier wel een goede dag achter de rug. Terug van mijn familie, en daar toch wel vaak gevoed. Omdat mijn zoontje nog herstellende is van een flinke ziekte, drinkt hij nu vaker kleine beetjes. Ook al is hij 8,5 maand We zijn er de hele dag geweest, en hij heeft 5x aan de borst gelegen. In verband met de drukte 2x boven, en de rest van de keren gewoon beneden. Er wordt zelfs rekening mee gehouden, dat mensen niet teveel drukte maken tijdens het voeden zodat hij niet wordt afgeleid.