Fijne en een beetje hippe waterdichte "bergschoenen/wandelschoenen"

Discussie in 'De lounge' gestart door liefkleintje, 18 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

yaro Niet meer actief

Passen en niet naar het uiterlijk kijken. Het verschilt zo hoe je erop loopt en hoe het past. Mijn vorige wandelschoenen (online besteld) kreeg ik steeds pijn in mijn knie van. Toen we eindelijk de oorzaak gevonden hadden heb ik nieuwe gehaald. Enige die echt perfect zaten waren waterdichte leren meindl schoenen. Voelt alsof ik op wolken loop. En geen knie pijn meer. Uiterlijk zegt helaas niks omdat deze schoenen toch echt 100% voor de nuttigheid zijn en dan moeten ze gewoon optimaal passen.

2. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Ik heb lowa renegades. Superfijne schoen en in allerlei kleurtjes te krijgen.
    Maar comfort is zoveel belangrijker dus ik zou naar een outdoorzaak als Bever oid gaan voor goed advies.
    Kost wat, maar je kan er jaren mee vooruit.
    Voorheen ook meindl en hanwag gehad en die waren ook goed, alleen de lowa's zijn een stuk lichter

3. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties!!
    Bever zit hier volgens mij niet... wilde eens bij Perry Sport gaan kijken.

4. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Vanmiddag bij Bever geweest en wat verschillende schoenen aan gehad.

Echt leren van Meindl zaten het lekkerst! Wel €239! Poeh!

Ook op zoek geweest naar Panama Jacks. Helaas niet kunnen vinden, wel online gekeken.

Iemand ervaring met die laatste? Zijn ze echt waterdicht?

Ik vind het zo moeilijk.... we gaan echt geen uren lopen. Buiten t feit dat we 4 jonge kinderen bij hebben in Zwitserland heb ik zelf een hernia (gehad) dus niet super mobiel. Die van Meindl lopen lekker, maar zou ik nooit "gewoon" aan doen.
    Die van Panama zou ik wel gewoon kunnen dragen. Maar de vraag is, zijn ze echt waterdicht?

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb die Panama Jacks en ze zijn niet zo waterdicht als echte wandelschoenen. Je kunt er mee door een plas, maar die wandelschoenen ben ik wel eens een beekje mee doorgelopen.

Panama Jacks zijn ook niet goedkoop en zeker als je in de bergen gaat lopen en al een slechte rug hebt, zou ik voor de Meindls gaan. Hier heb je jaren plezier van.

6. Ansji

Ansji Niet meer actief

Ik heb meindl. Ik zou ze absoluut aanraden als je de bergen in wilt. Zeker na je hernia! Ik snap dat Panama Jacks modieuzer zijn, maar die bieden lang niet de steun voor je lichaam als echte wandelschoenen.

Ik gebruik ze ook voor (bos)wandelingen in Nederland, mijn vorige paar zijn 8 jaar meegegaan.

Het ligt er uiteraard aan wat je er echt mee van plan bent. Wij lopen lange tochten door de bergen. Als je alleen met een lift naar boven gaat om daar wat rond te wandelen, zijn Panama Jacks goed genoeg maar niet waterdicht. En ze zullen sneller beschadigd zijn.

7. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Het zullen voornamelijk kortere stukken zijn. Onze dochter loopt niet graag ;)

In NL lopen we ook weinig. Mijn ouders hebben wel een huisje in t bos. Tijdens een boswandeling vorige week in de sneeuw had ik gelijk natte voeten. Dat vind ik niet echt fijn ;)

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik zweer ook bij het merk meindl.
    Inmiddels mijn 2e paar. Ik heb ze gekocht omdat ik snel koude voeten en wintertenen heb en ik veel buiten wandel op mijn werk (ook in de winter)
    Ik heb ze ongeveer vanaf oktober t/m april minimaal 3 dagen per week aan. Maar vaak trek ik ze ook aan als ik thuis ben en naar buiten ga.
    Het 1e paar is 6 jaar meegegaan. Dit paar is nu met zijn 2e winter bezig.

Ik heb liever warme, fijne voeten dan koude, pijnlijke voeten :thumup: En tja, dan zien ze er maar wat minder hip uit; who cares?

9. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Dit zijn ze ....

Bijgevoegde bestanden:

10. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Dat valt nog mee hoor! Nee ze zijn niet hip, maar als ik sommige zie lopen...
    Zoals je zelf zegt je gaat geen uren lopen maar aan de andere kant, je voetmaat verandert niet....

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als het maar korte stukjes zijn hoef je jezelf echt geen schoenen van 240 euro aan te praten hoor! Das echt waarzin.
    Kijk gewoon naar andere lekker zittende schoenen met membraan (goretex).

12. yaro

yaro Niet meer actief

Ik zweer ook echt bij de meindl. Maar ik had ze niet gekocht als ik heel weinig zou lopen. Ze gaan ontzettend lang mee, dus waard zijn ze het echt wel, maar voor die paar korte wandelingen... nee had ik niet gedaan.

Ik draag ze overigens ook gewoon in de stad als ik langer moet lopen. Ik loop er beter op dan welke casual schoen dan ook. Maar voor dagelijks gebruik draag ik ze niet.

13. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Lastig hoor! Ze lopen wel heel fijn en zijn waterdicht. Dat vind ik wel echt heel belangrijk!

Die Panama Jacks zijn ook niet goedkoop en heel veel modellen met bont. Dat wil ik niet.
    Zag ook een leuk zomer model, maar daar staat weer niet bij dat ze waterafstotend zijn.

Ik weet gewoon niet wat voor schoenen ik dan moet kopen die echt waterdicht zijn. Want dat Is het punt!

Deel Deze Pagina