Hoi mama's! Mijn dochter was geen flesweigeraar, van 3 tot 5 maanden dronk ze moedermelk uit de fles. Maar daarna niet meer aangeboden omdat ik een hekel heb aan kolven. Met 7 maanden weer eens gekolft en ze wil m niet meer. Ze begint echt te huilen en wil alleen de borst. Bij mijn man accepteert ze m ook niet, weer huilen als ze honger heeft. En als ze geen honger heeft speelt ze er een beetje mee in haar mond. Diksap, thee en water weigert ze ook uit de fles. Terwijl als ik haar met een bekertje wat geef ze het wel lekker lijkt te vinden. Plastic tuitbeker van nuby wil ze ook niet. Ik laat haar af en toe met de flessen spelen wanner ze op de grond ligt. Ik doe er een laagje water in. Maar ook dat lijkt niet te helpen. Ik geniet enorm van de borstvoeding, en zij ook. Ze zucht echt van opluchting als ze nadat ik de fles heb aangeboden haar de borst geef. Maar toch zou ik graag willen dat ze ook de fles accepteert.
Waarom wil je perse dat ze uit een flesje drinkt? Als je bv een keer weg wilt, kan je man toch ook gewoon uit een bekertje geven? Super dat ze dat al kan
Oeiii lastig! Vriendin haar kleintje is ook de fles gaan weigeren nadat hij een hele tijd de fles niet meer aangeboden heeft gehad en dat is helaas niet meer goed gekomen. Je kan het proberen uit een bekertje of met een rietje. En anders als je een keer melk wilt (laten) geven als jij er niet bent er pap van maken en dat met een lepeltje geven. Thee/water/sap hebben wij nooit uit een fles gegeven maar uit een tuitbeker. We hebben er heel wat gehad maar mijn dochter vind de hele simpele tuitbeker met zachte tuit (schuine beker)van de hema het fijnst en daar drinkt ze met gemak een hele beker van leeg.
Ze drinkt niet goed uit een beker hoor, helft loopt er nog langs, maar als ik met de beker kom dan wil ze wel haha. Ik zou graag wat vaker wel willen. Juist nu ze wat ouder is had ik verwacht dat het makkelijker zou worden maar blijkbaar niet.
Onze dochter weigerde in het begin de fles. Ze heeft het geleerd op het kdv. Waar ik dus niet was en wat dus ook een andere omgeing dan thuis is. Misschien een andere omgeving proberen?