Kolven buiten de deur

Discussion in 'Borstvoeding' started by Misstiara5, Apr 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

Sep 29, 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Hoe doen jullie dat? Kolven buiten de deur?
    Ik had er laatste veel moeite mee om te kolven buiten de deur.

Hoe doen jullie dat? En op welke plekken?
    Ik heb een kolf wat loopt op stroom, dat maakt het volgens mij wel ingewikkeld. Als jullie gaan winkelen, waar koven jullie dan? Ik ging namelijk redelijk vaak winkelen in een andere stad dan ik woon.

Ik vond het zo moeilijk. Ik was echt naar 5 winkels geweest om te vragen of ik kon kolven en krijg aldoor nee te horen. Zo vervelend.

Spontaan ergens naar toe gaan, kan dus bijna niet meer.
    Ik vind het ook vervelend voor mijn vriendinnen, want dan zijn we aan het shoppen en dan ben je de helft van de tijd alleen maar bezig om bij winkels te smeken of jemig kolven.

Ik was wel erg benieuwd hoe de rest dat doet. Ik vindt het ook zo vreemd dat er zo weinig plekken daarvoor zijn.

Heeft iemand nog tips voor goede kolfplekken in Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, den haag voor tijdens het winkelen?

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Ik doe het wel eens in een invalidetoilet. (Moet wel super schoon zijn bij V&D bijvoorbeeld) niet ideaal maar als t moet dan moet t.

Er is een topic hier over kolfplekken in grote steden, moet je eens googelen. Heb je geen adapter bij je kolf apparaat? Ik de freestyle van medele maar die kan een paar uur met batterij.

3. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Ik neem vaak mijn handkolf mee, scheelt ook weer sjouwen. ;)
    In het verleden heb ik voor mijn zoontje ft gekolfd dus heb ook aardig wat plekken gehad. De lijst die ik hier onder op ga noemen, daar is volgens mij ook overal stroom aanwezig, maar kan zijn dat ik het mis heb. In elk geval kon ik daar wel mooi kolven.
    Verder heb ik ook wel in sommige zalencentra gekolfd waar ik bijvoorbeeld was met mijn werk, van te voren even bellen en er was altijd wel iets te regelen.

Arnhem
    Prenatal
    HM, even aan de verkoopsters vragen.

Delft
    Ikea, in de kinderverschoningsruimte, daar staan ook mooie stoelen om lekker in te zitten tijdens het kolven.

Leiden
    LUMC, meerdere kolfruimtes en dichtbij het centrum

Leiderdorp
    Rijnland ziekenhuis, ook meerdere kolfruimtes aanwezig, indien nodig krijg je daar zelfs een kolf te leen (medela) en gratis gebruik van flesjes en borstschilden (in elk geval als je kindje daar opgenomen wordt, maar anders kan je wel kolven).

Prenatal, beneden is een aparte voedings- en kolfruimte.

Rotterdam
    Erasmus ziekenhuis

Buitenland

Duitsland
    Oberhausen, in winkelcentrum Centro, in de babyverschoningsruimte, staan ook aparte stoelen.

Goodyear autobandenfabriek, maar ik heb het vermoedde dat je daar niet zonder afspraak het terrein op komt. ;)

Frankrijk
    Verschillende benzinestations langs de snelweg, uitgebreide baby verschoningsruimtes met ook kolfvoorzieningen zoals lekkere stoelen en elektriciteit.

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik weet dat het hier op het gemeentehuis kan. Maar verder zou ik het ook niet weten.
    Ik heb wel eens in de auto gekolfd. Vriendin doet het wel eens op een wc of laatst in een pashokje. Ik moest toen 't een en ander passen, kon zij ondertussen kolven. Maar zelf kolf ik tijdens winkelen etc meestal niet. Ik kan het hier probleemloos een uurtje of 6 overslaan en zonodig nog iets langer.

5. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

Sep 29, 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een handkolf, maakt dat veel lawaai?
    Krijg je dan ook voldoende melk uit?

6. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

Sep 29, 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    @cin85 dank je wel voor de superlijst!!!
    Doet centro in oberhausen ook aan borstvoeding? Wat fijn! Vindthet ook heerlijk winkelen daar!

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ging gewoon nooit lang winkelen...
    Heb wel eens gekolfd in de auto, maar dan moet je een apparaat hebben die ook op batterijen kan.
    Je kunt bij hotels nog wel eens geluk hebben, al heb ik dat alleen gedaan als ik daar toch al was (training, of lunch/diner). Dan mocht ik voor een half uurtje een kamer gebruiken.
    Overheidsgebouwen en ziekenhuizen hebben vaak prachtige kolfkamers voor hun personeel, misschien mag je daar als bezoeker ook gebruik van maken.

8. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

Sep 29, 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi bri.

Ja, Niet lang winkelen...
    Hèhè, ik ben echt een shopaholic.
    Met de keizersnede die ik heb gehad, was ik al 6 weken thuis.
    En inmiddels heb ik het winkelcentrum en de stad echt wel gezien.

Ik was wel van plan om wat langer borstvoeding te geven, 3 kwart jaar of een half jaar en dan niet meer kunnen shoppen, dat word een ware welling voor me haha. :p

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik nam gewoon lekker mijn kind mee, heerlijk tegen me aan in de draagdoek. Hele land door hoor, gewoon mee in de trein. Ben gekke Henkie niet, kind achterlaten en gaan kolven als het niet hoeft? Moet er niet aan denken!

10. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

Sep 29, 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    O, ik vind dat juist zo vermoeiend voor een baby, overal naar alle winkels meenemen. Terwijl hij gewoon rustig bij papa of oppas kan zitten thuis.

Maar goed, ik ben gewoon benieuwd hoe andere mensen buiten de deur kolven.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    'Rustig' thuis, gescheiden van mama levert een baby veel meer stress op dat gewoon lekker de hele dag tegen mama gedragen worden hoor!
    Tot mijn jongste 10 weken was moest ik vrijwel alles voor haar kolven, omdat ze nog niet kon drinken. Ik kolfde gewoon waar het uitkwam, neus naar de muur, rug naar het publiek, doek over mijn schouder en voorgevel. Had klein handkolfje voor onderweg, veel te veel gezeul zo'n electrisch geval. En dan kreeg ze die melk meteen, dus geen bewaarproblemen.

12. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

Sep 29, 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL

De een vind het prettig om met de kind te winkelen, de ander weer niet.
    Het gaat mij ook hier niet om. Ik was alleen benieuwd hoe andere mensen buiten de deur kolven. Maar goed om te weten dat je een handkolf gebruikte.

13. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Ik zocht van te voren op waar de prenatal, ikea, enz zaten...die hebben bijna altijd een kolf of voedings ruimte....

Verder....een schone wc doet wonderen...ik had wel een accu bij mijn kolf, dus ik kon stroomloos kolven...Gewoon een batterij pack met 8 penlites erin die in het stroom gaatje konden.....

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,169
    10,678
    113
    Ik neem dochterlief als t even kan ook altijd mee, ik laat haar al genoeg alleen ivm werk. Inderdaad in doek of draagzak, kan ze lekker meekijken of een dutje doen. Meestal gaan we met z'n drietjes met de auto weg. Toevallig gisteren voor t eerst een stukje met de trein met dochterlief, de metro en lightrail kende ze al wel, en ze vond t heerlijk, stond uit het raam te kijken en enthousiast te doen!

15. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Ik ga volgende week zaterdag een hele dag Amsterdam in. Het begint gelukkig bij een High tea bij iemand thuis, dus daar kolf ik het meest af net voor ik wegga. Eenmaal in de stad moet ik het denk ik toch doen bij het restaurant en later op de avond waarschijnlijk ergens op het toilet. Zie er nu al een beetje tegenop. Maar goed... wat moet dat moet.
    Dochterlief kan helaas echt niet mee... Vrijgezellenfeest :D.

16. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Hmm zondr accu is wel lastig. Maar.. mijn ervaring is dat je in horeca gelegenheden best kan vragen of ze een (personeels)ruimte voor je hebben waar je even rustig kunt zitten. Op zich kon ik met weinig kolven op een dag toe dus dat zou met een dagje shoppen een of twee keer kolven zijn.
    En even weg zonder baby is ook wel eens lekker (en dan heeeel blij zijn als je ze weer ziet natuurlijk ;)) Bovendien is het lastig kleding passen met baby in de draagdoek is mijn ervaring.

17. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

Oct 29, 2009
    5,925
    2,093
    113
    Female
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik had vrijdag een bruiloft en de kinderen waren niet mee. Zag er best tegen op om te moeten vragen of ik ergens mocht kolven. Maar voor niks druk gemaakt. De reactie op de trouwlocatie was: Natuurlijk mevrouw, ga maar even op ons kantoor zitten, de lamellen kunnen dicht en ik maak wel even een briefje voor op de deur. Als je klaar bent mag je gerust even de keuken in lopen om je spullen af te wassen. Dus twee keer heel relaxed in een fauteuil op dat kantoor zitten kolven.
    In de keuken was er zelfs een mannelijke kok die opmerkte dat er wel wat meer vrouwen zoals ik mochten zijn, want ik wilde het allerbeste voor mijn kinderen. Wel even op gereageerd met: ach, het is niks, ik geef mijn kind hetgeen wat de natuur geeft.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou daar vond ik dus echt totaal geen bal aan! Ik werkte al 4-5 dagen per week, dus als ik ging winkelen of uit eten ging baby natuurlijk lekker mee!

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Hier ook!

En je wordt heel creatief met kinderwagen in een pashokje;):D

Share This Page