Fijne feestdagen een een gelukkig nieuwjaar( kranten jongen)

Discussie in 'De lounge' gestart door penseel, 21 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hangt ervan af, als het een 'kind' is die de wijk loopt om zo wat bij te verdienen dan geef ik een kleine fooi (50p). Volwassenen niet.

2. Koon

Koon Niet meer actief

Hier een euro gegeven.
    Ik zie het als een eindejaarsuitkering ;)

3. aora

aora Actief lid

6 sep 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    Tsja.. de folder en weekbladenbezorger.....ik geef ze niets. Het is een bijbaantje en daar krijgen ze voor betaald.

De krantenbezorger was voor mij toch altijd een ander verhaal. Die moet heel vroeg, door weer, wind en kou ervoor zorgen dat de krant elke dag op tijd op de mat ligt. Die kreeg van mij altijd. Nu hebben we geen krant meer (alles digitaal).

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    bij ons is dat niet. mocht het wel zo zijn zou ik ze ook wel wat geven.
    toen ik zelf kranten deed elke ochtend. ging ik ook niet langs de huizen vond het zelf maar niks voelde me an toch wat opgelaten denk ik als ik het zou doen. maar er waren er veel die smorgens een envelopje aan de binnenkant van de bus hadden hangen met mijn naam erop en daar zat vaak 5 euro in. en toen ik ouder werd bij 1 man altijd een fles gluh wein. en met mijn eerste zwangerschap heb ik zelfs nog van die man een pakje gekregen hihihi zo aardig. het is toch een kleine blijk van waardering net als fooi in restaurant oid als het eten en service goed was tenminste. :)

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat ligt eraan.
    Is het er eentje die altijd bezorgd en die ik qua gezicht ook ken zoals nu wil ik best iets geven.
    Toen ik nog in Rotterdam woonde kreeg ik vaak geen kranten en folders of elke week van anderen. En met oud en nieuw komt er iemand aan de deur die ik nooit heb gezien, nee sorry dan geef ik niet.

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Onze bel doet het niet, dus ik mis ze allemaal. Ik geef wel onze pakketbezorger een doosje merci. Het hele jaar door komt hij best wel wat pakjes brengen en altijd met dezelfde lach. Altijd aardig voor de kindertjes, krijgt hij ook eens wat van ons :). Hij weet het van de bel en meestal zie ik 'm wel komen ;)

7. mumija

mumija Niet meer actief

Ja hoor natuurlijk!

Mijn dochter en zoon bezorgen ook allebei huis aan huisbladen. Hun heb ik allebei 2 euro gegeven en de andere die aan de deur kwamen 1 euro.
    mijn dochter en zoon hadden dit jaar trouwens veeeel meer als vorig jaar; mijn dochter 126,50 en mijn zoon 144 euro :$.
    Bij 1 huis kreeg mijn dochter zelfs 10 euro...Die 2 hebben flinke plannen haha.

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Snap niet zo goed dat de folderlopers ook geld moeten hebben. (Heb een ja / nee sticker) De krantenbezorgers krijgen wel iets, mocht ik toevallig thuis zijn.
    Vroeger ook kranten bezorgd en het extraatje vond ik wel fijn. Je loopt tenslotte door weer en wind. Alleen het voelde wel vaak als geleur aan de deur. Soms deed ik dan deel van de bezorgadressen niet. Ik liep ook in een wat gure buurt. Ben zelfs bedreigd destijds.

@ Pinter wat lief dat je de postbode een bakje koffie geeft.

9. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ons kent ons dorp he;)...

10. frozen11

frozen11 Actief lid

8 jul 2014
    119
    1
    18
    Hier kwam er 1 rond etenstijd met zijn moeder?!? terwijl de ene druk was met knutselen oftewel alles onder lijmen en de jongste ziek was dus huilend op mijn arm zat en ik nooit kleingeld in porto heb, heb ik de jongen gevraagd om alsjeblieft later terug te komen omdat het NU echt even niet uitkwam :) kreeg ik van de moeder op sarcastische toon terug dat ze deze "smoes" vaker gehoord had, afijn dan ben ik snel klaar hè ;):x

Normaal geeft mijn man tussen 50ct of 1 euro

11. mumija

mumija Niet meer actief

O ja; de pakketbezorger en de postbode geven we altijd een zak met 10 worstebroodjes van mijn man zn bakkerij.
    Dat is al jaren vaste prik en die mensen kunnen dat enorm waarderen.

12. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Zo lekker dan. Dat is dus wel schooien he, en dan boos worden als het even niet uitkomt. Jammer hoor, vooral voor dat kindje. Denk ook niet dat die nog terug mag komen van moeders:(

13. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bezorgers van de folders/regionale krantjes krijgen een euro.

De bezorger van de Volkskrant die elke ochtend - weer of geen weer - ervoor zorgt dat mijn krant op tijd bezorgd wordt, krijgt 5 euro.

14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    In ons dorp is het niet gebruikelijk dat ze langs te deuren lopen om fijne feestdagen te wensen. Nu zijn het ook volwassenen..
    Maar ik denk dat ik maar deze week de postbode een extraatje geeft. Hij loopt smorgens de krant (hebben we niet) en later op de dag de post. Weet nl dat hij niet breed heeft..

15. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier wel wat ik toevallig in mn portemonnee heb.
    De folders liggen hier altijd netjes op zondag al in de bus! Weer of geen weer. (bij mn ouders vaak op dinsdag of niet..) Die verdienen een extraatje, net als dat ik in een restaurant fooien geef.
    De bezorgers krijgen vaak 1 euro.
    Ik weet dat ik vroeger met kranten bezorgen altijd heel blij werd van deze maand haha. Kreeg toch vaak 150 - 200 euro terwijl ik nog geen 80 adressen had.

16. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Hier komen ze niet aan de deur.
    Maar ik heb zelf ook kranten gelopen, met de NRC en reformatorisch dagblad.
    En daar kreeg van de meeste van 5 euro :D Ik liep dan wel in een rijke buurt, bij oudere mensen ;) Was dan ook erg blij met de extra'tje. Ik had destijds tussen 14 en 20 adressen. Dat wisselde soms wel eens.

17. frozen11

frozen11 Actief lid

8 jul 2014
    119
    1
    18
    Geloof haar wel hoor daar gaat het niet om maar als je bij iemand aan de deur staat en de geur van gehaktballen ruikt, op de achtergrond de hele tijd mamaaaaaa maaaamaaaa hoort roepen en ik aan de deur sta met huilende baby dan zou je als volwassene (moeder) beter kunnen weten dan dat ik een smoes verzin dacht ik, heb de jongen inderdaad nog niet terug gezien

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja hoor, als ik thuis ben en geld in huis heb wel (meestal zit er wel wat kleingeld in mijn portemonnee) ik geef rond de 2 euro.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    waarom zou de krantebezorger wel wat moeten krijgen en een folderbezorger niet? folderbezorgers lopen net zo goed in weer en wind en moeten ze vaak nog invouwen tegen een hongerloontje. echt, met folders lopen verdien je geen ene drol. dan is dat zakcentje aan het eind van het jaar gewoon mooi meegenomen.

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

Krant krijgt 7,50
    Folders krijgen (als ze aanbellen, want hebben een nee-nee sticker) 2 euro voor het niet in de bus gooien van de folders :D

Deel Deze Pagina