Elk jaar rijden wij op 24 december in de avond door onze stad om de mooie buitenverlichtingen te bekijken in de verschillende straten. Nu ben ik wel eens benieuwd of meer mensen dat doen en of er misschien bepaalde straten of steden zijn dit extra leuk hebben. Misschien kunnen we ook eens ergens anders kijken... Wie weet een straat met extra leuke verlichting?
Vroeger (7 jaar geleden) woonde ik in Schiedam en dan in de wijk De gorzen. Schiedam zuid dus. Daar reden op een gegeven moment zelfs busjes met bejaarden rond om de lichtjes te bekijken.
Eenkadootje dat is nu niet meer zo. Ik zou hier niet weten waar er een leuk versierde straat is. Al denk ik dat er hier in spaland wel aardig versierd zal zijn. Ben met kerst alleen niet thuis
Ik denk dat je over het algemeen de meest errrr 'uitgebreide' kerstversieringen in de volksbuurten van de grote steden kan vinden?! Tenminste dat was in De Haag en Rotjeknor wel altijd zo, Crooswijk en zo. Keek je je ogen uit...niet altijd even smaakvol maar goed.... Of misschien de Vinex wijken, is meestal ook wel 'mooi' versierd. Veel plezier!
Soesterkwartier? Hmm misschien rij ik daar dan van de week ook even door, dochter wil ook graag lichtjes kijken.
In Den Helder was het dorpje Huisduinen altijd leuk versierd. We reden er van de week 's avonds doorheen, maar het stelt dit jaar niks meer voor, helaas.
Bedankt.. Ja Huisduinen kennen we ook. Den Ilp...ik ga daar eens naar kijken. Ja de volksbuurten doen wij hier ook altijd. Meestal lekker veel lichtjes. De kinderen vinden dat echt super leuk.
Daar heb je nu niks meer aan, maar voor volgend jaar een tip: de lichtjesroute in Eindhoven --> Fotos | Lichtjesroute Eindhoven Het is ieder jaar in september (rond 18 september), ter ere van de bevrijding van Eindhoven. Over een lengte van 22km zijn de straten versierd met lichtornamenten. Behoorlijk populair, en vooral voor kinderen erg leuk. Zelfs met een heus lichtgevend smurfendorp in een vijver
Ha ha... Nee mijn man werkte vroeger in Den helder ( Marine) dus daar kennen we het van. Eindhoven is helaas iets te ver.
We zijn van de week door Soesterkwartier gereden, maar het viel erg tegen. Ik denk dat ik in totaal 5 huizen geteld heb met over the top lichtjes, maar verder waren er meer huizen zonder dan met versiering. Jammer. Misschien heb ik net de straten gemist waar het meeste hing