Ik zit na te denken over mijn zorgverzekering. Momenteel ben ik bij Menzis (maar dan die goedkopere collectieve daarvan) verzekerd. Ik heb normaal altijd aanvullende verzekeringen (ook hoog tegen tandenellende verzekerd) Misschien willen jullie met mij meedenken: 1. Kraamzorg of verloskundige zorg zal ik niet meer nodig hebben 2. Fysio verwacht ik ook niet en anders zou ik die paar behandelingen prima zelf kunnen betalen. 3. Tandarts: de laatste jaren heb ik niets of heel soms een gaatje. 4. Alternatieve geneeskunde: doe daar niet zo veel mee. 5. We hebben geen brillen en anders zet die 1 x per 3 jaar 100 euro ook weinig zoden aan de dijk. Wel ben ik schildklierpatient en bezoek meerdere keren per jaar m'n internist hiervoor en laat dus elke minimaal elke drie maanden m'n bloedprikken. Dit wordt uit m'n basisverzekering betaald. Ik overweeg dus alleen basis budget te nemen. De meeste ziekenhuizen hier in de omgeving hebben contracten met mijn zorgverzekering. De kinderen staan wel bij mij op de polis. Wat zouden jullie mij adviseren? Zie ik iets over het hoofd?
Je kinderen krijgen ook de av die jij kiest. (En dus geen av als jij er geen kiest) Voor kinderen komt de tandartsvergoeding uit de BV , maar misschien zijn er andere dingen uit je av nog handig voor je kinderen?
Wij hadden dure menzis (geen collectief) uitgebreid AV en tandarts. Ik had besloten de tandarts eruit te gooien. Heb zelden wat, maar mijn man daarin tegen, die heeft slechte tanden. Uiteindelijk las ik goede berichten over DSW. Uitgerekend en met uitgebreide verzekering (geen bril) maar wel tandarts volledig vergoed en veel fysio (die gebruiken we wel), levert het een besparing op tussen de 75 en 100 per maand. Gebaseerd op 2 volwassenen. Dus wij zijn per 1-1 weg bij menzis en naar DSW.
wij gaan straks ons 3e jaar in bij DSW. bevalt ons heel goed daar en volgens mij zijn we niet eerder voor een 3e jaar bij dezelfde verzekering geweest. ik hou zelf wel van een aanvullende verzekering. je weet maar nooit en vooral met kinderen zit een ongeluk in een klein hoekje..
Als ik jou hoor zou een basisverzekering afdoende zijn. Check inderdaad vooral dat de internist waar je naartoe gaat gecontracteerd is. En natuurlijk het ziekenhuis waar je normaal naar verwezen wordt. Verder is het inderdaad wel belangrijk om even te kijken of je kinderen mogelijk iets uit de av nodig hebben. Fysio wordt bijvoorbeeld 18x vergoed, maar als je nu al weet of vermoed dat je meer nodig hebt dan kun je daar nu nog rekening mee houden.