Ivm steeds terugkerende voetschimmel heb ik op aanraden een flesje tea tree olie gekocht. Als ik het zo lees, kun je er heel veel mee. Benieuwd naar jullie tea tree tips!
Dit, maar niet iedere dag En ik heb tea tree olie in mijn badwater gedaan toen mijn psoriasis extreem aanwezig was.
Nee het stinkt ontzettend! Ik gebruik het ook als anti luizen middel. Om de dag een drupje achter de oren.
Ben Ruik je het dan niet? Strax na de voorjaarsvakantie heb je vaak hoofdluis, dus wil t wel bij mn zoontje proberen.
Mijn vriend heeft ook voetschimmel. En geen creme werkt echt. Smeer je het op de schimmel zelf? Hebben het ook thuis en wilde het ook proberen. Zag toevallig je topic. Even in de gaten houden verder.
Nee, maar je moet er niet te veel in doen. Echt maar een paar druppels... ooit als tip van de kapper gehad
Ik haal tea tree shampoo bij de tuinen en dat werkt ook als een tierelier, mijn dochter heeft een meisje in de klas die letterlijk na elke vakantie luizen heeft ( ik ben luizenmoeder op school vandaar dat ik het weet) maar ze zitten gewoon samen, knuffelen nog en houden de hoofden dicht bij elkaar, niet 1 keer dat mijn luizen heeft ge kregen. Kan natuurlijk zijn dat ze gewoon niet over springen en het vies geluk is, maar ik geloof graag in de tea tree shampoo haha.
Als dat meisje zovaak last heeft van luizen is het dan geen idee dat haar ouders ook het haar gaan behandelen met tea tree shampoo wel zo fijn voor het meisje als daardoor de luizen weg blijven
@Myhappyfamily Ik heb 1 plek tussen mn tenen, daar doe ik een druppel rechtstreeks op. Voor de rest van mn voet doe ik een paar druppels op mn hand, waarmee ik mn voet dan insmeer. Je kunt ook een voetbadje maken met een paar druppels erin. Of het echt helpt moet ik gaan ervaren maar de jeuk is wel al zo goed als weg.
Je kunt tegen luizen ook wat tea tree op de kraag (van de jas of andere kleding) doen hoorde ik eens als tip. Verder gebruik ik het bij wonden van de huisdieren (hond, zou het niet voor kleine knaagdieren ofzo gebruiken en katten schijnen er wat overgevoelig voor te zijn) als ze daar van af moeten blijven, bijvoorbeeld hechtigen. Vinden ze zo stinken en/of vies smaken dat ze er van af blijven. We hebben ook preventieve luizenspray waar tea tree door zit. Gebruik ik als ik hoor dat er weer luizen zijn gesignaleerd op school, ze hebben nog nooit luizen gehad. Ik gebruik het verder bij nagelontstekingen en in de zomer tegen muggen.
we hebben het haar moeder aangegeven, ook dat ze rustig eerst van ons een kwart fles mogen proberen zodat ze niet meteen met een hele fles zitten als het voor hun niet werkt. moeder liet duidelijk weten niet gediend te zijn van mijn advies en verzocht mij dan ook uiterst onvriendelijk mij niet met haar dochters te bemoeien, na de kerst vakantie vroeg mijn dochter of zij met dat meisje mocht zwemmen, ze was toen bij haar haar vader en hij antwoordde dat ze luizen had en dat ze dat eerst wouden behandelen, toen heb ik kans schoon gezien om ook hem te vertellen over de tea tree, ik heb hem nog niet weer gezien en gesproken.het meisje zelf weet het niet of ze andere shampoo heeft of niet.
Ik gebruik het inderdaad tegen luien bij dochter, daarnaast masseer ik de hoofdhuid van dochter ermee. Die heeft enorm veel krullen en daar schijnt het ook enorm goed voor te zijn.