Wij zijn dit weekend overgestapt op Kruidvat Forte (voor hongerige baby's) aangezien de kosten met een tweeling die elk 5 keer 180+6 drinken wel aanzienlijk zijn. We gebruikten dus eerst Friso extra, aangezien ze krap 3 uur tussen de flessen lieten met standaard voeding. Nu heb ik het idee dat die Kruidvat voeding meer verzadigt; ze laten erg veel staan van hun flessen en drinken soms zelfs een fles van 150+5 niet helemaal leeg. Ze gedragen zich ook anders tijdens het drinken maar dat is een ander verhaal. Mijn vraag is dus of jullie ook de ervaring hebben dat Kruidvat Forte meer verzadigt dan Friso Extra? Zo ja, dan ga ik namelijk gewoon weer kleinere flesjes aanbieden.
Ik heb geen idee zelf gebruik ik gewoon de nutrilon forte. Maar als je zelf het idee hebt dat de kruidvat meer verzadigd dan de friso dan zou ik het in jou geval gewoon bij de kruidvat forte houden. Het gaat er toch om dat ze zich voldaan voelen. En geef je gehele voeding van de forte? Zelf meng ik het bij mijn zoontje ( 4sch. forte en 3 sch. standaard). MAar ik denk zelf dat als je 5x 150 gaat geven dat ze dan te weinig krijgen. Maar misschien zoals ik al zei moet je de voeding aan mengen. dus 3 schepjes forte en 3 schepjes standaard bv? van de kruidvat variant.
Ja precies, daar zat ik ook al aan te denken.. Mengen. Bjarne krijgt ook nog eens johannesbroodpitmeel tegen het spugen/reflux dus dan is het helemaal een dikke prop voor hem natuurlijk. We hebben nog een pak Friso standaard staan.. Misschien maar even omruilen voor Kruidvat standaard.