Diervriendelijke merinowol

Discussion in 'De lounge' started by NiekeKris, Jan 10, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    Iemand hier verstand van? Ik ben op zoek naar warme sokken en nu vond ik deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/2-pack-wandelsokken-met-merino-wol-s12-unisex-zwart-maat-39-42/9200000089449763/?bltgh=nOVC7Oa-L9xcxmonVFVAMQ.4_17.28.ProductImage Er staat bij "Deze hoge kwaliteit wandelsokken worden diervriendelijk gemaakt in Italie van zeer fijn merino wol." en op andere sites vind ik dat de sokken '100% mulesing vrij' zijn. Toch blijven er volgens mij nog een boel andere dingen over die in mijn ogen ook niet diervriendelijk zijn... Ik wil bv. ook niet dat een schaap voor mijn sokken mét verdoving op die manier behandeld wordt... :| Dan heb ik liever koude voeten. Iemand die weet hoe dit zit? Tips voor andere (diervriendelijke ;)) sokken die warme voeten garanderen zijn vanzelfsprekend ook van harte welkom!

2. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik zal straks even kijken, wij eten en gebruiken geen dierlijke producten, ik heb 1 paar heeeeeeele warme vegan sokken. Warmer dan thermos e.d.. maar ik vrees dat er geen merkje te vinden is. Ik laat het weten!

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Alleen in Australie wordt mulesing gedaan volgens mij (ivm de larven van een bepaalde vlieg), dus als de wol uit Italie komt, dan mag je er denk ik wel vanuit gaan dat dat niet gebeurt. Ik heb meerdere keren gezien dat schapen in Nederland of Schotland worden geschoren en dat lijkt niet vervelend (behalve dat ze even vastgehouden worden tijdens het scheren).

4. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

Mar 14, 2014
    1,524
    1,570
    113
    Zuid-Holland
    Of sokken van de wol van het Texelse schaap, is zeker online te vinden.

Mulesing wordt in NL niet gedaan in ieder geval, en als je een beetje kan scheren dan is dat voor schapen prima te doen.

Anders van Alpacawol.

Ver weg blijven van Chinees angorawol, niet diervriendelijk!

Share This Page