Baby 4,5 maand lijkt niet verzadigd

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Snoesj, 16 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoesj

Snoesj Lid

3 feb 2012
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Beste voedingsdeskundige,

Mijn zoontje van 4,5 maand krijgt volledige borstvoeding. Zijn schema ziet er ongeveer zo uit:

06.30 - 07.00 Borstvoeding
    09.30 - 10.00 Fles afgekolfde melk (180 cc)
    12.30 - 13.00 Fles afgekolfde melk (180 cc)
    15.00 - 16.00 Fles afgekolfde melk (180 cc)
    18.00 groentehapje (hij eet soms gewoon een hele wortel, banaan of zoete aardappel op!
    19.15 Fles afgekolfde melk (180 cc met 3 schepjes rijstebloem)
    22.30 - 23.00 Fles afgekolfde melk (180 cc)

Daarnaast wordt hij snachts meestal tussen 04.00 en 05.00 uur wakker. dit is dan, naast de eerste ochtendvoeding, het enige moment op de dag dat hij wel aan de borst wil drinken.

Is het normaal dat hij met 4,5 maand nog steeds een avondvoeding wil en ook nog een nachtvoeding? Hij lijkt zoveel binnen te krijgen.

Hij is geboren met 4 kg maar weegt inmiddels al rond de 9 kg en dat alleen op mijn borstvoeding.

Met 4 maanden was hij ook echt toe aan iets anders dan alleen maar melk.
    Maar ik ben bang dat mijn productie het niet gaat redden als hij zoveel blijft drinken. Ik kom nu ieder keer maar net aan die 180 cc.

Groet,
    Sthephanie

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedenavond,

Dankjewel voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevingsrichtlijnen zijn wij niet bevoegd om vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden te beantwoorden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven.

Groetjes,

Anne-Lotte- Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina