doodmoe in bed leggen en niet in slaap vallen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Elise75, 14 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Mijn dochter van bijna 2 heeft sinds kleine 2 weken het probleem dat ze pas na een uur in slaap valt als ik haar weg leg.
    Ze gaat standaard rond 19.30 uur naar bed en we hebben altijd hetzelfde ritueel. En echt, ze is echt moe. Wil graag slapen. Maar zodra ze erin ligt begint het geklets en gezing. Ze huilt ip niet.

Het middagslaapje is gemiddeld 1 tot 1,5 uur. Maar als ik die eraf haal heb ik om 17.00 uur een onuitstaanbaar kind (en eerlijk vind ik het wel erg jong om hem er al af te halen)

Heeft iemand misschien tips of ervaringen. (ook al is dit om die middagslaap wel eraf te halen, maar hoe los ik het dan op).
    Mijn probleem zit hem meer in het zien van de vermoeidheid en het niet in slapen kunnen vallen....

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Leg je haar niet gewoon te laat in bed? Als mijn dochter té moe is, kan ze niet in slaap geraken.

Mijn dochter heeft overigens ook ruim voor haar tweede verjaardag het dutje opgegeven. Ja, dan zit je even een tijdje met een heel moe kind in de late namiddag. Dat overbrug je door tussendoor even tv in te lassen, samen een boekje te lezen of rustig te puzzelen, te gaan wandelen met je kind netjes ingestopt in de buggy... En natuurlijk vroeger te gaan slapen. Gaandeweg lost het probleem zichzelf dan wel op.

3. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ja ik koos ervoorzo lang ze niet naar de psz gingen etc om ze toch de middag te laten slapen en dan avond uurtje later na bed te doen

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Als ze praat en zingt in bed zou ik er geen probleem mee hebben. Hier ook van die fases en ik vind het heerlijk om naar te luisteren.
    Misschien iets eerder in bedje leggen? Is nu weer mooi weer dus meer naar buiten en ravotten en dus ook eerder moe. Bij oververmoeidheid zal je minder goed in slaap

5. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Dat eerder in bed had ik niet bedacht. Bedankt dat ga ik zeker proberen!

6. kiwija

kiwija Lid

4 nov 2010
    69
    1
    8
    heeft het misschien te maken met het verzetten van de klok?;)

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Eerder naar bed kan je proberen ja.
    Maar verder heeft zoontje hier ook van die periodes, beneden jammeren en zeuren, één maal in bed begint t geklets. Zo lang hij niet huilt laat ik m gewoon gaan. Na een paar weken valt hij meestal weer sneller in slaap.
    Hier hou ik t middagdutje er ook nog even in. Hij zou volgens mij wel zonder kunnen, maar ik heb graag een uurtje rust en hij gaat gewoon nog slapen dus ik vind t goed zo. Dat hij soms pas om 20.30 naar bed gaat maakt me niet zoveel uit.:)

8. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Daar heeft ze eigenlijk geen last van gehad de eerste week maar daarna is het begonnen idd.

9. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Als ze gezellig ligt te kletsen Is ze duidelijk niet ongelukkig en ze rust zo toch ook.
    Mijn dochter doet dat ook met periodes, gaat ook vanzelf weer over.
    Ik ben zelf erg pro middagslaapje dus dat zou ik niet weglaten, dat helpt trouwens ook niet altijd: als mijn dochter haar slaapje heeft gemist kletst ze s avonds net zo hard als anders.

10. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet? Blijkbaar moet ze nog wat prikkels kwijt, dus mogelijk is eerder op bed nog een oplossing, maar zolang het zingen en kletsen in bed is, ligt ze er prima?

11. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier wordt ook gekletst en gezongen, soms ook wel een uur lang. Ik zie het ook als een vorm van tot rust komen en even de prikkels verwerken. Hij gaat hier tussen half acht en acht naar bed. Maar heeft wel nog een middagslaapje van 1 à 2 uur.
    Overigens val ik zelf ook niet meteen in slaap als ik naar bed ga. Alleen ga ik dan niet liggen zingen :D.

12. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Precies dit!

Er was een periode dat slaapjestijden gingen schuiven en het zag er naar uit dat er 1 kwam te vervallen. Maar het gaat vanzelf over. En dat slaapje komt vaak wel weer terug.

Dus of de tijd even overbruggen, of een half uurtje, uurtje laten dutten.

13. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Het is echt heel normaal dat ze nog even kletst of zingt.
    Wat al eerder gezegd is verwerken ze dan de dag.
    Mijn zoontje doet dit ook, maar als hij in de middag niet geslapen heeft ligt hij heel snel te slapen.
    Hij gaat dan om 7 uur naar bed.

14. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Herkenbaar. Deed die van ons ook. Bleek echt een fase te zijn. Een uur eerder naar bed hielp hier ook niet en middagslaapje eraf lag ze om 17 uur op de deurmat te slapen. Na 8 weken was het weer over.

15. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Dank jullie wel voor de herkenbaarheid en dat het dus normaal is en een fase.
    Ik was heel erg in dubio over haar middagslaapje maar ik weet gewoon dat ze die nodig heeft.
    Trouwens geen probleem dat ze kletst en zingt. Ik was erg verbaast over een kind wat echt moe is en er dan zolang over doet.

Deel Deze Pagina