Fijne inbakerdoeken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door LadyT, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hier de swaddle en daarna de Pacco en voor het afbouwen de puckababy... Alle drie prima inbakerzakken!

2. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    puckababy! ook niet megastrak om de armen heen. Heb ook een swaddle me gehad dat vond ik naar mijn idee te strak.

3. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland

+1
    En dan dekentje erover en pyama en dunne sokjes (geen romper)

4. lies276

lies276 Niet meer actief

hier voor drie van de vier kids de pacco gebruikt.
    het "strakke" hadden ze bij mij echt nodig!
    ik heb ook weleens de puckababy gebruikt, maar die zit veel "losser"en was dus geen succes.
    maar snel verkocht via mp;)

5. mama2be27

mama2be27 Actief lid

12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL

Mijn dochtertje heeft tot 3,5 maand in een puckababy ingebakerd, beviel prima. Ze ging in haar rompertje in de puckababy, daarna een lakentje en dekentje er over.
    Nu ligt ze in een slaapzakje met lakentje en deken. Inbakeren is nu niet meer nodig voor haar.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    LadyT
    Je moet voorzichtig zijn met inbakeren omdat baby kan heupenafwijking ontwikkelen daardoor... laat je vooral inlichten door deskundigen en als jullie ooit in familie dat hadden dan is het strengst verboden om in te bakeren en bepaalde draagzakken en draagpositie ook.

Een collega van mij had een hel jaar met zijn dochtertje omdat ze ook inbakerde en droegen haar in baby bjorn draagzak: uiteindelijk met 10 maanden heupenafwijking gevonden.

We beide ouders hadden het ook dus bij ons is het extra opletten met dat soort dingen bijvoorbeeld: we krijgen een draagconsult en 2 weken na de geboorte echo in LUMC van de heupjes van de baby om te bepalen of we nog meer maatregelen moet nemen zo vroeg mogelijk.

Deel Deze Pagina