Heb nu een fiat seicento sporting abarth, leker kanariekleurtje. Wil een nieuwe auto kopen, maar met het idee van gezinsuitbreiding in mijn achterhoofd. Nu is de seicento een 3 deurs, en zou graag een 5 deurs willen, Maar allemaal niet zo duur in de wegenbelasting etc, dus niet zo een zware auto.. Gezien het auto wat ik nu heb, wil ik wel een beetje een sportief uiterlijk. Dacht zelf aan een kia picanto, maar is dat wel groot genoeg?? Bijv voor een kinderwagen etc?? Hoor het graag!
Ik weet alleen dat Skoda bekend staat om z'n enorme laadruimte. Ik rijd zelf ook Skoda. De Octavia Hatchback. Is niet sportief, maar wel een echte familieauto, vind ik. Maar ze hebben ook andere modellen. En Skoda is voor zijn klasse zéér betaalbaar.
In een kia picanto kan ook een kinderwagen, maar niet elke kinderwagen zal erin passen. Heb zelf een chevrolet matiz en hier past onze bugaboo perfect in. Ik wilde ook een 5 deurs auto, en het is echt zoooo ontzettend makkelijk. Moet wel zeggen dat we ook een renault laguna hebben. De matiz is voor ons een autotje voor erbij.
Hoezo geen ford? Ik heb een Ford Focus 5 deurs en vind m echt perfect! De kinderwagen past mooi achterin. Heb eigenlijk nog nooit ruimte tekort gehad. ik vind het een echte aanrader.
Wij hebben een Toyota Yaris 5 deurs, helemaal goed. Toyota staat erom bekend dat het eigenlijk nooit kapot gaat of wat mee is, zal je niet gauw in de steek laten. De Yaris is een lekkere sportieve auto en de 5 deurs is ideaal plek zat ook op de achterbank. Hij valt qua belasting in de laagste klasse.
Ik vind de Kia piccanto echt een klein koektrommeltje, mijn schoonmoeder heeft er eentje, best leuk hoor, maar geen gezinauto, je kunt er bar weinig in kwijt. Dacia Sandero of een Skoda Fabia is misschien wel wat, valt nog wel mee qua prijs. Misschien niet de meest sportieve auto's, maar dat vind ik een piccanto ook niet zo.
Hier ook erg blij met onze ford focus station. Echt blits is de auto niet (dat vind ik eigenlijk van bijna alle stationbakken), maar hij rijdt zuinig en is een lichtgewicht. Wij hebben nog nooit problemen met onze auto gehad, maar ik denk dat je bij elke auto een portie geluk moet hebben. Een kia zou ik bijv. nooit kopen, omdat deze auto's ontzettend snel in waarde dalen.
Ikzelf heb een Suzuki Swift, heb voorheen ook een Fiat gehad alleen dan nog de Cinquecento sporting *dus het vierkantere model * De swift heeft 5 deuren en is ongeveer even duur in wegenbelasting als de Cinquecento. Lekker zuinig en rijdt heerlijk ! Ook hebben we nog een Renaut Laguna station en sja die weegt bijna het dubbele van mn swift haha dus tikkie duurder.
@ corina83 Past alles er dan wel in? Boodschappen, kinderwagen?? @ Trees Vind ook de stations niet echt blits, maar het is wel zo, dat zo ongelooflijk makkelijk zijn (genoeg ruimte, ruiden meestal lekker, lekkerderer dan zo een klein bonk bakkie) Zal van het weekend wel gaan kijken bij de autodealer.. Ik let nu wel op, als ik de straat op ga om te zien of ik een leuke auto zie Mijn moeders heeft een renault kangoo, moet zeggen, dat is een suffe auto, maar o zo makkelijk, er kunnen 2 grote honden, boodschappen en een kinderwagen in, en er is nog ruimte over.. Bedankt voor jullie reacties,
Yep alles past erin. Mn buuf heeft een Hyundai Atos, past kinderwagen in, boodschappen en zitten 2 zitjes op de achterbank. Heb zelf helaas nog geen kids maar ben wel vaker met haar op pad geweest met mijn auto, dus het past