Gister kwam ik uit werk en zag ik flinke krassen op mijn deur aan de bijrijderskant en de kap om mijn spiegel is volledig stuk. Daarna zag ik een briefje onder mijn ruitenwisser en gelukkig heb ik dus zijn gegevens. Ik heb hem meteen gebeld. Het is een Poolse meneer die slecht Engels spreekt (0 nederlands). Vanavond gaan we de schadeformulieren invullen maar gosh ik weet hier gewoon helemaal niks van. De auto (vrachtwagen) waar hij mee reed is van een Nederlands vracht bedrijf. Hij zegt dat zijn baas er van weet maar dat hij het zelf maar gaat oplossen, is dit de gang van zaken? Ook vroeg hij mij te liegen over wanneer de schade ontstaan is (vandaag dus) omdat hij nieuwe foto’s wilde maken vanavond, terwijl ik hem gisteren alle fotos al gestuurd heb. Ik ben vooral gewoon heel bang dat ik dalijk zelf alsnog voor alle kosten moet opdraaien en daar heb ik echt geen trek in Gelukkig gaat mijn vriend vanavond wel mee om de formulieren in te vullen! Maar stel hij doet er uiteindelijk verder niets mee, wat moet ik dan?
Vervelend zeg! Beetje een bijzondere situatie zeg! Ik zou het even afwachten wat hij precies wil en waarom, en anders kan je eventueel alsnog zijn werkgever contacten, tenminste dat lijkt mij de "veiligste" oplossing om zo de schade vergoed te krijgen. Probeer vooral na te gaan waarom je moet liegen? Was er drank en of drugs in het spel of zat hij over zijn maximaal gereden tijd heen etc.
Formulier invullen en staan op de feiten (de voorkant is zo opgesteld dat die vaak weinig discussie geeft) jouw velletje opsturen (aan de achterkant kan je nog eigen opmerkingen plaatsen) en je verzekering het verder laten oplossen.
Je kunt het schadeformulier gewoon zelf naar je eigen verzekeringsmaatschappij insturen. En die regelen het dan wel met de andere partij. Formulier goed invullen en het kopietje goed bewaren. Fijn dat hij zich gemeld heeft. Ik heb t 2 x meegemaakt dat veroorzaker zich niet gemeld heeft. Dat is zo laf. Oh en dat liegen zou ik niet aan meewerken.
Ik vermoed dat de beste man gister al aan zn uren zat en daardoor het liever op vandaag zet. Dat maakt voor jou/de verzekering niks uit, alleen ff nieuwe foto's maken. Daarbij, de man heeft netjes een briefje achtergelaten dus hij is niet van kwade zin. Zorg dat je goed zijn gegevens noteert en controleert, dan lost jouw verzekering het verder op. Zou niet direct zn baas erbij betrekken. Er zijn er veel die hun poolse werknemers beboorlijk uitbuiten en hierom dus ook zouden 'lozen'.
Ja klopt maar ik moet het samen doen toch? Ik las namelijk dat je hem beide ook moet ondertekenen. Ik zal hem vanavond nog eens vragen wat hij bedoelde met liever de datum van vandaag dan van gisteren. Mijn verzekering/assurantie is al op de hoogte dat het gisteren gebeurd is
Nooit meewerken aan zijn voorstel om de feiten te verdraaien. Jij kan jouw gedeelte invullen, hij het zijne. Het is fijn als hij tekent, maar als hij niet wil, vraag hem dan bij opmerkingen op te schrijven waarom niet. Belangrijk is dat het gaat om een Nederlandse bedrijfsauto, dus gegevens kentekenhouder zijn door jouw verzekeraar met een druk op de knop op te vragen. Als hij niet wil meewerken (omdat jij alles via de verzekering wil doen en de datum niet wil aanpassen), vul je alleen jouw gedeelte in en bij B het kenteken van de tegenpartij en jouw kant van het verhaal. Hou het zakelijk en bij de feiten is mijn advies (van een voormalig adviseur verkeer en letsel). Succes!
Dankjewel altijd handig dit! Ik heb mijn deel net volledig ingevuld en ga straks met hem de rest doen, hoop dat hij alles weet! Het fijne is, wij hebben een tussenpersoon die mijn vriend ook persoonlijk kent en die man vliegt voor ons dus dat zit wel snor hoop ik
Goed dat de verzekering al weet dat het gisteren is gebeurd, dan kan je tegen hem zeggen dat dit helaas dus niet meer te wijzigen is. Gegevens anders doorgeven dan de feitelijke situatie valt onder fraude. Oh je was vanavond al geweest. Hoe is het verlopen?