welke beker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esje13, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter drinkt nu water uit een tuitbeker, een zonder handvatten, een die in een of ander babypaket zat hihi. Het drinken gaat prima. Soms oefenen we ook uit een gewone beker maar dan verslikt ze zich regelmatig.

Nu ben ikaan het rondkijken voor een andere beker. Is het handig om er een te nemen die ze nu al zelf vast kan pakken of is dat te vroeg?
    En wat is beter een tuitbeker of een rietjes beker?
    Welk merk gebruiken jullie?

2. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Wij gebruiken een rietjesbeker van de hema (rietjesbeker schijnt beter te zijn dan tuit?) en we oefenen met een difrax oefenbeker het drinken uit een gewone beker.

3. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat een rietjesbeker beter zou zijn had ik ook ergens gehoord.

4. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hier een Nuby rietjesbeker, dat begreep hij meteen. En we gaan oefenen uit de Avent drinkbeker, een beetje zoals een gewone beker.

5. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik altijd begrepen heb, en ook hoor van mijn cb, is dat de rietjes beker idd beter is, voor de mondmotoriek. Flesjes, en ook tuitbekers schijnen uiteindelijk minder goed te zijn voor de mondmotoriek en ook tandjes.
    Mijn dochter is 10 maanden en drinkt al een tijdje uit een rietjesbeker van de hema. We oefenen met een difrax open bekertje, maar dat lukt nog niet. Toch blijf ik oefenen, want daar hebben we straks alleen maar profijt van denk ik dan maar

6. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken hier veelal een rietjesbeker, eerst van de hema, die ging heel makkelijk en inmiddels ook van nuby.
    Met brood eten krijgt ze altijd drinken uit de difrax oefenbeker of nutrilon beker, met handvaten. De ene dag gaat het beter als de ander, ligt er ook een beetje aan hoe druk ze op dat moment is...

7. Lorelai

Lorelai Actief lid

4 feb 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    rietjesbeker van difrax, maar raad je aan een ander merk te proberen. Hevelen als de pest

8. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Mijn zoontje krijgt al zijn extra drinken buiten zijn flessen om uit de avent oefenbeker. Gaat onwijs goed, verslikte zich alleen in het begin toen we het net gingen gebruiken. Laatste slokje mag hij zelf doen.
    Heb ook een Kiddyboo beker daar ben ik ook erg tevreden over.

9. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier de philipsavent beker, gaat met kleine stapjes vooruit het drinken. Heb ook een tuitbeker die pakt ie goed zelf.

Wat ik als tip van cb heb gehad is yoghurt in beker te gebruiken. Gaat langzamer en verslikken is minder.
    Ook het drinken uit normale beker is te leren in bad bijvoorbeeld. Daar kunnen ze knoeien wat ze willen...

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    ik sluit me bij de rest aan! rietjes beker van de hema! kost maar 3 euro!
    had eest van nuby rietjesbeker, beet hij t rietje van kapot, nieuw rietje kost 4.80 euro!:$ hele beker van de hema was dus goedkoper!

en yoghurt drinkt hij uit de oefenbeker van difrax, met neusuitsparing. doordat de yoghurt dikker is gaat dat al best goed.

en soms nog uit de tuitbeker van de prenatal, de blauwe;)

met of zonder handvaten maakt niet uit, hier drinkt hij uit allebei

Deel Deze Pagina