Misschien herkent iemand dit... Ik heb snel last van verstopte holtes/ontstekingen. Nu thuis, kids niet verkouden, ik voelde me top. Tot... een paar weken geleden. Verkouden, af en toe niezen, last van mijn ogen. Dan denk ik: hoe dan; ik heb met niemand contact... Zou dit dan toch hooikoorts gerelateerd kunnen zijn? Alle tips zijn welkom (tests, voeding anything), ik word het zo zat...
Hier zitten de holtes al weer een tijdje vol, met aangepaste medicatie nu enigszins houdbaar maar komt hier echt van de hooikoorts. Het is momenteel ook vrij extreem qua pollen. Ik ben jaren geleden getest en heb er echt al vanaf mijn jeugd last van en normaal vrij sterke medicijnen voor gecombineerd met extra neusspray en oogdruppels omdat het dus hier resulteert in ontstekingen van de holtes, luchtwegen en longen, beide kids hebben klachten maar worden niet getest. Oudste krijgt er via de huisarts wel iets voor omdat het hem belemmerd in zijn dagelijks leven. Man heeft sinds een jaar of 3 klachten maar wordt ook niet getest hij moest maar even kijken of cetirizine werkte gaf de huisarts aan. Ik zou het in ieder geval even bespreekbaar maken bij de huisarts, niet alle huisartsen zijn terughoudend met testen op hooikoorts al kan dat momenteel wel anders zijn vanwege corona.
Ik heb ook sinds een paar weken flink last van verstopte neus, niezen, jeuk in neus en ogen. Hooikoorts! Ik heb daar een neusspray voor gekregen van de huisarts. Die moet ik 2x per dag gebruiken. Werkt goed bij mij. Heb nu bijna geen last meer. Bij mij is een aantal jaren geleden bloedgeprikt om het vast te stellen. Ik zou de huisarts bellen voor overleg.
Ja kan zeker hooikoorts zijn. Ik heb levocetrizine en fluticason. En zelfs dan nog klachten. Ook last van de holtes, ogen, niezen. Heel vervelend!
Hebben jullie in de winter ook wel eens last? Ik heb het ook vaak wat eerder, in maart, maar het is nu natuurlijk een bijzonder situatie; ik kom ook veel meer buiten
Ja, soms in de winter ook, dus heb het hele jaar rond medicijnen in huis. Als ik jou was zou ik toch even contact opnemen met de huisarts.
Yep, door het strooizout en de welbekende naaldbomen. Hier begon het overigens in februari al dit jaar.
Mijn man heeft de laatste jaren veel last van hooikoorts. Bomen heeft hij het meest last van. Deze staan al een tijdje in bloei. Vorig jaar met hem langs de huisarts geweest, daar heeft hij sterkte pillen gekregen. Nadeel is dat hij er slaperig van wordt
Mijn holtes beginnen al vol te zitten in januari soms. Ik heb wel heel erg hooikoorts. Zonder medicijnen zou ik aan de lopende band holteontsteking hebben. Klachten lijken wel op hooikoorts, maar heb je er ooit eerder last van gehad?