Onze zoon (geboren met 28 weken) drinkt momenteel uit een Dodie fles maar heeft behoorlijk last van krampjes daarom wil ik gaan proberen of hij met de Avent fles minder last heeft, nu komt mijn vraag hoe kun je makkelijk overstappen hij heeft namelijk nogal moeite met de Avent speen.
Tja, lastige vraag. Wij hebben hier zelf ook erg meegezeten. Joanneke was met 32 weken geboren en dronk in het ziekenhuis uit de aventfles. Toen we thuis kwamen zat ze voledig aan de borst. Daarna hebben we echt meer dan 10 verschillende flessen geprobeerd, maar ze wilde gewoonweg helemaal geen fles meer. Proberen, proberen, proberen en uiteindelijk pakte ze weer de avent. ik denk dat je het beste gewoon kunt beginnen met 1 voeding proberen in de avent. en zo steeds meer. Avent heeft wel een hele andere speen ofnie? Ze zeggen dat de diflax fles ook goed is, en tegen krampjes helpt. Nou ja iniedergeval veel suc6!
Ik zou eerder overstappen op een ander merk dan Avent als hij moeite heeft met de speen. Avent heeft een brede speen terwijl de Dodie speen een smalle speen is. Onze dochter was geen prematuur, maar wel erg klein en licht voor de duur van de zwangerschap en ze had moeite met drinken. Ik had zelf de Avent gekocht, maar daar kon ze ook absoluut niets mee. In het ziekenhuis kreeg ze toen een dodiefles en daarmee ging het beter. Uit de Avent kon ze pas drinken tegen een jaar. Ik zou eerder denken aan een difrax fles, overigens heeft dochter nooit krampjes gehad (dodiefles en nestle nan ha1 dronk ze). Maar veel kindjes hebben krampjes dus of het aan de fles ligt durf ik niet te zeggen.
Wij zijn overgestapt van de dodi naar de B-free flessen. Die zouden goed tegen krampjes werken (zijn ook online te koop bij hetrietje.nl) en die hebben een zachtere speen dan de avent waardoor de overstap goed ging. Volgens mij heb je zelfs keus uit brede en smalle hals flessen. Ik zou het je echt aanraden, ging bij ons erg goed. Groetjes, Josie
Mijn dochter is met 27+2 geboren en dronk difrax. In eht ziekenhuis werd ons verteld dat avent flessen niet goed zijn voor prematuren. Omdat ze gewoon heel moeilijk zijn om uit te drinken. En qua krampen schiet je er niet zo erg veel mee op om avent te gebruiken. Daar zit geen luchtventiel in zodat je kindje evengoed nog veel lucht binnen krijgt. Difrax heeft wel een ventiel. Of dr. Brown flessen. Daar word het lucht ook "uit de voeding" gehaald. Daar hebben ze ook premature flessen van. Wij hadden ook een hele verzameling avent maar niet gebruikt. Ze kreeg het er gewoon niet uit. En van gewone flessen zonder ventiel kreeg ze erg veel krampen. Groetjes
ik zou idd niet overstappen naar Avent! Maar een difrax fles of b-free proberen. Hapt hij veel lucht mee?
mijn zoon wilde de dodie niet.. maar ja hij had hem in het ziekenhuis dus wij door blijven gaan met dat rot ding.. drinken ging moeilijk, veel wind en krampjes ..ben toen op advent overgegaan en 2 dagen later dronk hij als de beste geen wind en krampen meer... hij heeft het nog steeds (advent) en hij wil niets anders meer..
Ik vind de stap van Dodie naar Avent wel erg groot. Is een totaal andere speen. Ik zou ook voor Difrax gaan. En het is toch wel een beetje zoeken. M'n dochtertje kon absolut niet met dodie drinken en met difrax wel. En m'n zoontje kon absolut niet met difrax en wel met avent
Allemaal bedankt voor jullie antwoorden. Difrax hebben we al geprobeerd daar wil meneer ook niet uit drinken speen is ook veel harder dan die van dodie. Dr. Brown ging eerst goed maar wil hij nu ook niet meer is ook een super klein speentje dus misschien komt het daar wel door. We blijven maar gewoon bij de dodie, krampjes zijn nu wel weer minder.