Fijne opmerkingen over of tijdens je zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bolkje, 15 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook veel positieve reacties op zwangerschap! Ook al wat kadootjes gehad. Voelde me in het begin echt een beetje jarig, hihi.
    Heb (schoon)ouders die ook erg blij zijn dat ze een kleinkind krijgen. Schoonmoeder kwam met dekbedje en hoesjes aanzetten (van kinderwagen) waar mijn man toendertijd onder heeft gelegen. En ze had nog een hele mooie gebreide wikkeldoek.
    Daarnaast ook tantes die zeggen dat ik er mooi uitzie. Mooi buikje heb.
    Mijn broer ziet het ook helemaal zitten om oom te worden, zitten veel te geinen over de tijd als kleine er is. Gaat ie hem/haar met lego leren spelen, hahaha! Oja, en hij noemde me laatst gekscherend "Bol.com". Ik had het niet meer! LOL
    En de buren leven ook helemaal mee. Hebben zelf al 4 kleinkids, en zien het helemaal zitten dat er straks ook een klein buurmeisje of jongetje naast ze woont.

Hier dus allemaal positieve mensen om ons heen. Echt heel erg fijn, krijg je het gevoel dat kleine uk straks in een heel groot warm nest terecht komt!

2. Oja, over buren gesproken... Mijn buurvrouw is ook zo'n schat!

Op een gegeven moment kwamen we haar tegen terwijl we in de supermarkt waren. Het karretje lag nogal vol met ehmz... heel veel snacks enzo :) Beetje een snack-attack toen :p

En toen zei ze: nou, in Spanje zeggen ze altijd: je moet tijdens je zwangerschap eten waar je trek in hebt... Anders haalt je kind het in na de geboorte...

Vond ik gewoon ff zó lekker om te horen, na al dat gezeur van iedereen dat ik gezond moet eten ;)

3. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    - mijn neefjes (3,5 en 2,5) herkennen de echofoto op m'n telefoon en willen dan altijd even de baby zien. Ook willen ze met de baby spelen, dan moet m'n shirt omhoog en gaan ze aaien en kusjes geven. Volgensmij is het vooral m'n navel die indruk maakt haha. Ze weten onderhand ook hoe ze foto's moeten maken met de telefoon, dus willen ze foto maken van de baby (mijn buik dus). En de kleinste zegt "ik ga met de baby stoeien" wanneer de baby er is. Weet niet of ze dat leuk gaat vinden..
    - m'n scriptiebegeleidster is supermeelevend en ontfermd zich echt als een mama-eend over me. Elke ontmoeting/gesprek gaat het eerst over de baby en mijn gezondheid (omdat het best moeizaam verliep) en geeft ze tips van haar zwangerschappen. Ze mag al bijna met pensioen (65) dus heb echt een oma/mama-gevoel bij haar. Helemaal omdat ik mijn eigen moeder al sinds 3/4 maanden niet meer heb gezien/gesproken is dit heel erg fijn! Ik moet dan weliswaar de zomer doorwerken aan m'n scriptie, ergens vind ik dat nu helemaal niet zo heel erg..

4. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik krijg steeds te horen: waar laat je het nou??? Zo wil iedereen zwanger zijn! :D
    Als ik me dochter optil zegt ze pas op voor de baby hè?
    En laatst vroeg ze: mag ik de baby een kusje geven? Mag ik de baby knuffelen? Mag ik de baby luisteren? Echt zo super lief :D

5. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    niet tegen mij persoonlijk gezegd maar gaat wel over mijn zwangerschap:

ons neefje is 6 en de dag van de 20 weken echo vroeg hij gelijk aan zijn ouders wat het werd maar dat wisten ze nog niet, ze zouden het hem de dag erna wel vertellen.
    s'ochtends om 5 uur stond hij bij hun aan het bed "wat word het" papa en mama begrepen het niet totdat hij zei "krijg ik een neefje of nichtje"
    hij is zo blij dat hij een neefje krijgt, hij spring letterlijk een gat in de lucht (zei mn schoonzus) hij heeft verder alleen nichtjes, en wil hem leren voetballen later, zo lief.

6. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Erg leuk topic bolkje! ;)

Bij de 20 weken echo zei de echoscopist dat wij een perfect mooi meisje gaan krijgen!! Leuk.. :D

En vorige week in de buurt super zei de kapster dat ik echt mooi zwanger ben, alleen een buik! Ik zei wel gelijk dat die 8 kilo die ik inmiddels aangekomen ben echt niet alleen aan m'n buik zit.. Haha..
    Ze vond het iig niet opvallen! Deed me goed.

Hoop dat er meer positieve opmerkingen voorbij komen, leuk om te lezen!

M'n vriend zegt overigens wel dat ik lekkere zachte billen heb nu... Zal dat maar als positief opvatten?? Hahaha..

7. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Mijn verloskundige zegt steeds dat ik zon mooie ronde buik heb. Draag naar voor dus je ziet niks van achter. In de beauty salon zeggen ze dat het zwanger zijn me zo mooi staat. En vandaag zei een collega dat ie me de laatste tijd zo stralend mooi vind uitzien. En een andere collega vond me steeds meer een mama hihi doet wel goed. Mijn vriend vind me ook mooi en zegt het vaak genoeg. En mijn schoonmoeder wil steeds met me naar de markt en door de stad lopen om met me te pronken :D

8. Vandaag vroeg iemnd bij de snackbar: verwachten jullie een kleintje?

Ik was helemaal blij dat iemand die ik niet kende het blijkbaar zo duidelijk vond dat ze het durfde te vragen :D

9. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Toen we het aan mijn familie vertelden met ons gezamenlijk verjaardagsfeest ging mijn nichtje er eens goed voor zitten. Ze tilde mijn shirt omhoog en zong een liedje voor de baby, gevolgd door een kusje. Zooooo lief! En toen we het aan de familie van mijn man vertelden zei zijn zus: 'Jij bent ook echt een geboren moeder!'

10. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.398
    113
    Vrouw
    Broek
    Meerdere mensen zeggen tegen me dat ik zo mooi zwanger ben.. dat ik helemaal straal en ik heel mooi naar voren draag! Leuk om te horen want ik voel me alles behalve mooi haha..

BIj de 20 weken echo was de echoscopiste zelf helemaal aan het genieten! Dat zag je en ze zei het ook.. alles kwam zo mooi in beeld ze zegt dat zie je maar zelden.. voor ons ook heel fijn om haar te zien genieten en dan vertelde ze ons ook nog dat we een jongetje kregen, ons geluk kon niet meer op!

11. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Ik kreeg laats 2x op een dag de vraag" hoe ver ben je eigenlijk?"

"uhhh bijna 38 weken"

"Wat loop jij er nog piekfijn bij zeg!"

En dat terwijl ik er harstikke klaar mee ben en overal pijn heb hahah..

Ohja krijg ook heel veel de opmerking dat ik zo mooi zwanger ben, en dat je het niet eens ziet van de achterkant. Is wel leuk moet ik zeggen.

12. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik vroeg gisteren de overbuurvrouw of ze de post voor ons willen oprapen tijdens onze vakantie. Ze was helemaal verrast dat we nog moesten gaan.
    Ze had ons de afgelopen weken al zien vertrekken met een dakkoffer en af en toe de auto (met koffer) wel thuis gezien, maar ons maar heel weinig. (mijn ouders passen op onze zoon op een camping in de buurt en daar zijn we dus ook iedere avond)

hun conclusie: we staan in de buurt op een camping voor onze zoon, maar ik kan niet goed slapen in een tent, dus kom ik regelmatig naar huis.

Dus toen ik vertelde dat we nog naar Frankrijk gaan met de tent en dat het supergoed gaat was ze heel blij verrast. Ze zei ook dat ik er goed uitzag.

13. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Gisteren van de vk dat alles er perfect uit zag, dat mijn gewicht en bloeddruk super netjes waren en dat ik zo heerlijk makkelijk en nuchter deze eerste zwangerschap ben in gegaan.

Van iedereen: o, je straalt! En je huid is zo mooi (normaal veel last van eczeem)

14. Palace

Palace Actief lid

4 mrt 2013
    178
    1
    0
    Ik ben zo blij en gelukkig, ik zit alleen maar op een roze wolk.. Ik hoor wel negatieve opmerkingen, maar die kunnen me reet roesten hahah, jaloerrrrrrs! denk ik dan. Niemand doet me wat. Die uitstraling zal het zijn, want je ziet natuurlijk nog niks, maar ik wordt inderdaad ineens op straat nageroepen door mannen: Hey mooie vrouw! Mwhaha, heerlijk ik ben al 38, dus het doet me goed.

Maar ik vind het ook zo fijn als ik onverwacht een whapje krijg van vriendinnen dat ze zo blij voor ons zijn. En gisteren een pakketje met de post van mijn lieve schoonouders met babysokjes en een mutsje! Janken!

Deel Deze Pagina