Even een spoed vraagje voor me zusje. Zij is dus onverwachts zwanger geraakt, nu is ze bij de vk geweest dinsdag maar dat is allemaal heel raar gegaan. Nu moet ze pas over 3 weken weer. Ze zit zwaar in de stress, paniekaanvallen, huilen huilen huilen. Ze weet niet meer wat ze moet, ze word helemaal gek. De vk is helemaal niet aardig, geloof me ik geef nooit op vk's af, maar zij is echt niet leuk! Nu vraagt me zusje haar af of ze ook kan overstappen na een andere, en of dat zo kan, en hoe ze dat moet doen? Weet iemand dat toevallig?
Volgens mij kan ze gewoon bij een ander aankloppen en bij deze afmelden. En ook evt een klacht indienen bij het knov.
Gewoon een andere bellen, eventueel uitleggen dat ze nu erg onzeker is en misschien kan ze dan alsnog even langs komen op korte termijn.. Vergeet dan niet de oude vk af te zeggende, anders brengen ze kosten in rekening..
Er word aan alle kanten nu aan haar getrokken, ze weet niet meer wat ze moet doen....Ze heeft de oude net gebeld, die vind dat ze maar moet wachten, ze mag uiterlijk volgende week dinsdag weer voor een echo komen. Lichamelijk zou het ook kunnen, maar ze is geestelijk helemaal over de toeren, ze weet niet meer wat ze moet doen, ze weet niet meer waar ze het zoeken moet....Ik vind het zo rot voor haar, ze heeft het al moeilijk en dan dit.... Bedankt voor de link!
Nee dat snap ik, maar volgende berekening moet ze nu 9 weken zijn, maar met de echo was ze maar 6 weken en 1 dag geloof ik, en het hartje klopte al, maar wel traag. Maar volgens de berekening kan het niet. Ze moet echt 9 weken zijn. Ze heeft 27december alleen sex gehad en heeft altijd een cyclus van 34 dagen. 7 januari heeft ze positief getest, als je dan nu op 6 weken zit klopt dat toch niet? Je kan niet 2 of 3 weken vantevoren al positief testen of wel? Ze weet niet waar ze aan toe is. EN de vk wil er verder niks over zeggen. DIe zegt tot over 3 weken, terwijl ze weet hoe de cyclus van haar is, en hoever ze zou moeten zijn...Ze wil gewoon weten of het mis is, of niet....Maar dat word haar niet gezegd.......ze is heel onzeker, en bang, heeft haar mondje ook niet klaarstaan, en ze maakt zich nu gewoon enorm zorgen. Ze slaapt niet, ze voelt zich niet goed, ze huilt alleen nog maar. Ze is enorm onrustig.....
Maar waarom is ze dan zo over haar toeren? Ik bedoel bij mij zaten er ook een paar weken tussen voor ik een tweede echo kreeg, dat is toch niet vreemd?
Bij mij zat er in het begin zelfs 6 weken tussen. Maar is je zusje niet ook overstuur omdat ze onverwachts zwanger geworden is en dit nog moet verwerken? De vk zal vast onaardig geweest zijn hoor, maar misschien is het verstandig even een dagje bij te komen en morgen rond te gaan bellen om te kijken of ze kan overstappen. Dat zou gewoon moeten kunnen.
Tja, ik vind het heel rot voor je zusje, maar ik ben bang dat de vk verder ook niks kan doen. De kans is natuurlijk wel aanwezig dat het niet goed zit als je zusje 100% zeker weet dat ze 9 weken zwanger zou moeten zijn. Maar als de vk nu weer een echo maakt is de kans groot dat er hetzelfde te zien is en dan is je zusje nog niet veel verder. Met een echo over 3 weken kan de vk waarschijnlijk meer zekerheid aan je zusje geven.
Jammer dat de verloskundige haar niet verder wil/kan helpen op dit moment, misschien een andere bellen of dat de huisarts iets kan betekenen want er zal wel meer spelen waardoor ze zo over d'r toeren is gok ik zomaar....
Ik vind het heel rot voor haar, maar het kleintje zal toch de tijd moeten hebben om te groeien voordat zelfs de beste vk er iets zinnigs over kan zeggen.. Neemt niet weg dat de manier waarop ermee om wordt gegaan duidelijk verbeterd kan worden, maar de vk kan de baby ook niet sneller laten groeien, hoe onzeker ze er ook van wordt! Sterkte voor haar!
Als ze hier zo overstuur om is zou ik eerder aan de ha denken dan aan een andere vk. Maar overstappen kan altijd, zou wat zijn als je aan iemand vast zit waar het niet mee klikt.
Ik denk dat de vk op dit moment weinig kan doen voor haar, bij een evt. echo zal er hetzelfde te zien zijn, ze zal echt een paar weekjes moeten wachten om er zeker van te zijn dat het goed zit. Hoe moeilijk ook. Sterkte
Tja dat is dan toch afwachten, dat had ik ook 2x. Eerste keer droeg ik een drieling en 1 vruchtje was klein, onzeker of het goed zal doorgroeien of niet, ik moest gewoon 3 wkn wachten eerder konden ze er toch niks over zeggen. En bij mijn jongste was ik onverwachts zwanger en geen idee hoe ver ik was, vk dacht 5 wkn omdat het klein was en nog geen hartactie, mocht terug komen metb9 wkn want dan kon ze pas metvzekerheid zeggen hoe het zat... Kortom afwachten dus. Als ze zo over dr toeren is dan zal ik de ha maar bellen.
Drie weken ertussen vind ik ook wel erg lang hoor. Kan ze niet via de HA een verwijzing voor het ziekenhuis vragen. Zou denk ik ook gek worden als ik 3 weken in onzekerheid moest zitten. Vond het al vreselijk toen ik mijn miskraam had en een heel weekend moest wachten voordat ik wist waar ik aan toe was. Succes, hopelijk weet ze snel meer en is het vruchtje gewoon goed gegroeid!
Het is even afwachten. Ze word terug gebeld door een andere verloskundige/gyneacoloog straks. Meer weet ik nog niet...Als de vk van haar gewoon had gezegd, dat het er niet goed uit zag had ze er vrede mee. Maar nu word haar niks verteld en weet ze niks...En zit ze in onzekerheid.....
Lang? Helemaal niet lang, als ze echt maar 6 weken blijkt te zijn kunnen ze op de echo nog niet heel veel zien, ze kunnen dan inderdaad beter een paar weken wachten voor ze een nieuwe echo gaan doen, dan zullen ze meer zien dan nu.