Schopjes/beweging geen fijn gevoel. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ingsterr, 15 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Sins eergisteren voel ik beweging in mijn buik. Maar ik vind het geen fijn gevoel. Meer een pijnlijk en vreemd gevoel. Ben nu 24 weken zwanger. Wie heeft/had dit nog meer?

2. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    ikke... ben wel blij dat ik het voel natuurlijk.... want dat betekent dat het goed gaat.. maar ik vind het vanaf het begin al geen fijn gevoel.. wel erg jammer..:):(

3. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik vond het vooral een gevoel waar ik erg aan moest wennen. Het waren dan ook korte, krachtige stootjes... Naar mate je vordert worden de bewegingen groter en vloeiender ( hoewel een schop her en der natuurlijk wel heftig kan zijn :D ) en wende ik echt aan de bewegingen daarbinnen.

Op het laatst... dat wil zeggen, de laatste week, bewoog ze nog zo krachtig dat ik dat pas echt als onplezierig ervoer...Vreselijk die kont tegen mijn ribben! Maar ik heb maar ieder moment gekoesterd, omdat ik bang was dat ik het zou missen als het voorbij zou zijn... En dat klopt! Zo gek om ineens geen gewoel meer in je buik te hebben...

Met andere woorden... Ik denk dat het even wennen is!

4. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Het kan zijn dat je beeb je net schopt in je blaas of tegen je ribben da's inderdaad geen fijn gevoel!
    Ik had er verder geen last van en vond het wel fijn dat ik hem voelde bewegen,
    Moet zeggen sinds onze beeb is ingedaald en savonds zo heerlijk actief is heb ik zoiets van aaarggh neee......
    Beeb beweegt met zijn hoofd in mijn bekken, en krijg daardoor steken.. Best vervelend!

5. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja ben zeker blij tot ik iets voel. Maar het is alsof je darmen prikkelen en je blaas op springen staat.

6. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Ik vind er ook niet veel aan.. Tuurlijk is het super dat je wát voelt (als ik lang niets zou voelen zou ik gek worden), maar ik ben ook echt geen fan van dat geschop. En vooral van dat draaien.. Nog 3 maanden te gaan..

7. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    ik heb er btw bij de eerste ook nooit wat aangevonden.. ik heb het nooit gemist... dat is dan wel weer een voordeel:) zelf nu deze kleine beebzoch heel anders gedraagd aals de eerste vind ik het geen prettig gevoel.. hij draaid veel en strekt zoch met regelmaa:$t uit om dan vervolgens in deze houdimg te blijven hangen:D
    wellicht heeft deze ook gewoon plaats teveel... aangezien de eerste erg klein was en nu ook weer groei achterstand is.... nog ff.....

8. Flammy

Flammy Lid

29 aug 2012
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij deed het de eerste weken ook zeer. Was naar onderen, dus tegen de blaas denk ik. Nu gaat het meer naar voren en is het een fijn gevoel. Bij mij is het soms dus fijn en soms helemaal niet.

9. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik vind t juist over het algemeen heerlijk en geweldig. Alleen nu hij was groter wordt merk ik wel dat t onplezierig kan zijn. Als hij hoog ligt dan voelt t wel wat minder fijn. Schop in de ribben of zij kan naar zijn) maar voel hem nu al ruim 10 weken. Dus ben er ookwel aan gewend geraakt.
    Toch geniet ik er dan wel van. Kan echt tijden naar mijn bewegende buik kijken. Zo lang hij goed beweegt ga ik er vanuit dat ie t goed heeft vanbinnen. Daarom geniet ik er ook zo van.

10. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik heb denk ik een schat van een kind, want voeten hebben nooit tegen de blaas of ribben aangezeten. Handjes zitten soms wel tegen de blaas aan, maar das veel minder krachtig. En in m'n zij en buik kan ik het heel goed hebben, ik vind het echt wel knus. Dus misschien wordt het beter als ie draait?

11. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik vond het ook niet altijd een fijn gevoel.

12. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    soms is het ook echt niet fijn...
    heb de laatste week het gevoel dat die kleine uk een hele grote verbouwing aan het houden is in mijn buik! het zijn echt geen schopjes meer maar je ziet mijn hele buik heen en weer gaan... of lekkere mama's blaas als springkussen misbruiken is ook een grote hobby van de kleine uk!
    en als mijn dochtertje van 4 haar hoofdje op mijn buik legt dan binnen een paar sec reageerd de kleine uk en krijgt ze schopjes tegen haar hoofdje!

13. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nou hoop tot het nog wat lekkerder gaat voelen!

14. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ik heb de bewegingen altijd geweldig gevonden!
    Kan niet wachten tot ik het nu weer duidelijk ga voelen.
    Nu voel ik af en toe een plopje of bloepje,wat ik herken van de meiden en mijn zoontje* maar dat is nog niet veel.
    Tegen de ribben aan is inderdaad minder maar goed,effe duwen tegen het kontje of wat het ook is zodat het verplaatst en niks meer aan de hand :)
    Ik verlang wel wel weer naar de schoppen en beuken hahaha

15. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik vond het geweldig en ik mis dat nog steeds! Ja soms is t wel eens pijnlijk geweest, maar over het algemeen vond ik het vooral erg bijzonder en ook wel gezellig, je bent nooit alleen!

Oja op de blaas dat was idd wel pijnlijk en een vervelend gevoel, maar dat was slechts af en toe.

16. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113

hahaha ja en zo'n golvende buik! Heb er nog een filmpje van gemaakt toen, zo leuk!

17. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    vond het heel erg fijn om het voelen wel gezellig miste het enorm na de bevalling het enigste wat ik niet fijn vond wat toen hij overdwars lag en ik tot 2 keer toe een gekeusd middenrif had maar verder nee kan me geen moment bedenken dat ik niet leuk vond

18. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja vind het wel leuk tot je je buik zo ziet bewegen! Haha

19. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Vind het heerlijk om vanalles te voelen!
    Maar soms ook hinderlijk.... Rond de termijn van 21 a 22 weken zat ik soms echt van: oei.... Dan 'schrok' ik van het gevoel.
    Nu vind ik het alleen lastig als ik net heerlijk in bed lig, het gevoel krijg dat ik moet plassen en dan 'por', ja, nu weet ik zeker dat ik moet plassen, een trapje of duwtje op mn blaas!!

20. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Zeker bij mijn zoontje vond ik het ook niet prettig. Hij had er een handje van om lekker in mijn blaas te stampen de hele dag. Dat voelt niet prettig aan, net alsof je een elektrische schok elke keer krijgt. En nee, dat voelt niet prettig aan. Ik heb het na mijn zwangerschap ook helemaal niet gemist.
    Nu met de 2e zijn het gelukkig wel andere trapjes, niet zo pijnlijk, maar om nu te zeggen dat ik het fijn vind. Nee ook niet. Tuurlijk ben ik dat ik hem kan voelen bewegen hoor, maar weet nu al zeker dat ik ook dit keer het getrappel en gedraai niet ga missen. :)

Deel Deze Pagina