IUI met 1 afgesloten eileider...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marassie, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marassie

Marassie Niet meer actief

Hi dames,

Ik krijg 8 nov mijn 3e IUI. Mijn vraag is of er meer dames zijn die een afgesloten eileider hebben en ook in het IUI traject zitten. Soms vraag ik mij af of IUI wel nut heeft, omdat het toch op je eileiders aankomt.

Zou fijn zijn om meer ervaringen te lezen en misschien wel positieve verhalen?!

2. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik mis 1 eilijder en zit ook in het iui traject..
    mijn arts zegt dat de werkende eilijder het eitje kan opvangen als het aan de verkeerde kant zit..
    deze maand heb ik poging 4 in eigen cyclus

3. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    hoi, ik heb ook maar 1 eileider. Wij zijn nu bezig met ovulatie inductie en als dat niet lukt, gaan we ook iui doen. het schijnt inderdaad zo te zijn dat de ene eileider ook de functie van de ander overneemt. Wij hebben trouwens al een dochter, daar ben ik spontaan zwanger van geworden, half jaar na een bbz waardoor mn eileider verwijdert moest worden. Nu zijn we al 3 jaar bezig voor een tweede kindje en lukt het niet. wel vroege miskramen en nog een bbz die vanzelf wegging. Het laatste anderhalf jaar gebeurde er helemaal niets meer. vandaar dus de ovulatie inductie nu en straks (hopelijk hoeft het niet) de iui
    succes Marassi en daan! ik hoop dat het gaat lukken voor jullie!

4. Marassie

Marassie Niet meer actief

Bij mij wordt het eitje niet opgevangen door de andere eileider omdat ik mijn eileider nog gewoon heb... Het eitje komt niet in de baarmoeder. Dus ik ben afhankelijk van mijn linkerkant. Ik ben nog nooit zwanger geweest dus mijn hoop begint een beetje te verdwijnen! :(
    Morgen maar weer op voor de 3e IUI...

5. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    Hoi Marassie, wat lastig. heeft de arts dat ook gezegd dan? dat je goede eileider niet de andere opvangt? mijn gyneacoloog legde het zo uit: Je eileiders zweven rond in je buik (ze zitten natuurlijk wel vast aan je baarmoeder) en zitten meer achter dan naast je baarmoeder. 2 goede eileiders wisselen ook regelmatig, dat de linker een rechter eitje opvangt en andersom. Misschien geeft je dat wat meer hoop? Hoe ben je aan 1 afgesloten eileider gekomen dan? door een operatie? dan hadden ze hem beter kunnen verwijderen.
    Volgens mij huisarts ben je met 1 eileider net zo vruchtbaar als met 2. Maar voordat de achterblijvende eileider de functie van de andere ook heeft opgepakt, kon wel een paar maanden duren, aldus de arts.
    nou succes met deze poging. hopelijk is het gelukt!

Deel Deze Pagina