Hallo! Ik ben mama van een jongedame van bijna 1 jaar en ben nu een paar weekjes zwanger van mijn 2e... Het lijkt mij makkelijk een draagdoek te gaan gebruiken zodat ik mijn handen vrij heb en ook aandacht kan geven aan de oudste. En aangezien ik niets weet over draagdoeken, wilde ik de vraag hier maar even stellen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen kiezen
Op facebook is een besloten groep met veel ervaren mama's die dragen, heet op Facebook; draagpraat Ik heb er veel aan en nu nog steeds ! Ik heb zelf een rekbare draagdoek voor de eerste maanden.
Ligakoekjuh, dank je, ik zat zelf ook te denken aan een rekbare. Maar ik ga ff opzoek naar de fb pagina.... Maar ik zie dat je vandaag uitgerekend bent... spannend!
Ook dan kun je haar nog wel dragen hoor Maar voor een pasgeborene... Ik vond rekbaar makkelijk om mee te beginnen maar gebruik nu alleen nog maar mijn geweven doeken. Dus als je één doek wilt kopen, zou ik voor geweven gaan.
Ik heb een bodolino gebruikt. Dit is een voorgevormde draagzak die je daarna met 1 knoop en klittenband kan gebruiken. Ik vind/vond het ideaal vooral toen onze reflux had.
hier verschil van 1 jaar en 1 week precies tussen kindjes. Je kan ook een draagzak nemen zoals een Manduca. Draagdoek zou je Little Frog kunnen doen. Ik ben me aan het inlezen in welke draagdoek kan van klein tot peuter en kwam op deze geweven doek uit, en leuk geprijsd. Je dochter is juist reuze handig om te dragen dat doe ik nu ook vaak: baby in de kinderwagen. Dochter aan de hand lopen. Als ze het zat is gaat ze heerlijk in de drager op mijn buik of rug en nestelt ze zich lekker in me. Zo deden we het ook laatst op vakantie en ik vond het ideaal. De baby kon dan gewoon lekker doorslapen in de wiegbak. Maar je gaat dan vanzelf een manier vinden waar jij je het prettigst bij voelt! Maar de little frog dus
Ik heb ook een geweven. (meerdere ) De bondolino draagzak is inderdaad handig maar een draagdoek is echt zoveel comfortabeler!
Ik had in het begin ook een rekbare en vond dat erg fijn, maar eigenlijk was ik na een maand al klaar daarmee. Zodra ze zwaarder worden, gaan die doeken lubberen en gaan ze hangen. Maar toch vond ik het wel fijn voor het begin!
Ik heb: Voorgevormde, makkelijk snel alleen om te doen: Ergobaby Rekbare doek ook voor de kleinste: Solly baby wrap
Het hangt ook van de voorkeuren van je baby af. Ik had voor de geboorte van mijn zoon een fijne zachte bamboe draagdoek van smallvips gekocht, helaas bleek hij niet zo'n fan van in de draagdoek hangen. Ik heb toen hier een aantal draagzakken geleend om uit te proberen, erg handig. Maar hij vond het allemaal niets. Pas veel later, hij is nu 14 maanden, gaat hij met veel plezier in de Stokke (marktplaats). Ik draag hem nu op mijn rug. En voor kleine stukjes heb ik deze ringsling van LennyLamb. Ze hebben mooi doeken voor weinig en ook grappige accessoires, zoals een kol voor moeder en baby die je met drukknoopjes aan elkaar maakt.
Ik heb een blend van katoen en hennep van Natibaby... oersterk! Vooral nu mijn dochter wat zwaarder begint te worden - 7 kilo - zit ze hier steviger in. In mijn dunne katoenen doeken zakt ze wat weg als ik buk,
Welkom in de onuitputtelijke wereld van dragen Kies een doek die je mooi vindt. Ga als het kan ergens een keer voelen (bijvoorbeeld bij Ooiebeest, die hebben inloopochtenden, of bij iemand in de buurt die je kent). En over hoe en wat met knopen: Youtube!! Ik ben zelf begonnen met een Hoppediz Das Leichte, een dunne zomerdoek (dus geen dikke lap stof) met een mooie kleur. Daar zat ook een boekje bij met allerlei verschillende manieren om te dragen met een stap voor stap uitleg met fotootjes. De FWCC (Front Wrap Cross Carry) is een simpele knoop waar je gemakkelijk mee kunt beginnen, en die op Youtube veel te vinden is. Daarmee kun je dragen vanaf dag 1 min of meer. Let op, de eerste keer denk je waarschijnlijk, hmmmm... Het zit nog niet geweldig. Zeker een geweven doek moet netjes strak zitten om "lekker" te zitten en dat kost even wat tijd om te oefenen. Ga gewoon na een week eens elke dag, op een rustig moment, een keertje proberen. Sommige mensen hebben er graag iemand bij om te helpen, ik deed het zelf juist liever alleen (geen advies van anderen en mensen die commentaar leveren). Na een paar keer lukt het al steeds beter! Andere goede merken zijn Storchenwiege, Didimos, Je Porte Mon Bebe, Tula (heeft tegenwoordig ook doeken). Er zijn genoeg Nederlandse webshops die deze doeken uitlenen en verkopen!