Fijne spullen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ik1985, 28 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misiri

misiri Lid

30 dec 2013
    82
    3
    6
    Haha ja die sportbal heeft mij ook heeeeeeel erg gesteund toen onze kleine niet sliep en wij geen zin hadden om te lopen. Heerlijk!! En nu word ik zo blij van onze babyschommel op zijn kamertje. Hij schateret terwijl ik wat huishouden doe!!

2. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    - Avent stomer/blender, super handig en gezond babyhapjes maken.
    - Stokke tripp trapp met tabletop, vaste en beschermende placemat
    - Puckababy, onze dochter heeft erg veel baat gehad bij deze inbakerzakjes. Afbouwen ging ook erg makkelijk!

3. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93

Heb ik ook! Wat een geweldig, ding!!!

4. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Manduca draagzak helemaal mee eens !
    Bloom stoel ohh wat een fijn ding kan ze al in sinds de geboorte

5. Humava

Humava Niet meer actief

Yep hier ook een Tula in huis! Heel fijn! En een draagdoek en een ringsling;)

6. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Wij ook maar dan van ikea😂. 2 voor 4€ dacht ik

7. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Staan er toch weer een hoop "standaard" dingen tussen, die in het andere topic al veel voorbij komen.

Hier de toppers:
    - burts bees producten voor de billetjes
    - weleda witte malva lijn
    - ipv monddoekjes, de gastendoekjes van Ikea. Zijn heerlijk groot, dun en veel zachter dan een baby monddoekje
    - purol zalf

Niet heel vreemde dingen, maar heeft hier echt het verschil gemaakt.
    Zo had mijn zoontje eczeem en is dit verdwenen dankzij witte malva en purol zalf.
    Kapotte billetjes waren verleden tijd met de burts bees producten.

8. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    My Brest Friend borstvoedingskussen. Je gespt hem vast om je middel en zo heb je bijna een soort "tafeltje" voor je baby. Heel handig voor het borstvoeding geven van een jonge baby. Ik heb hem 9 maanden gebruikt.

Maya Wrap ringsling: Heel handig in drukke omstandigheden zoals bijvoorbeeld op de markt, of op een plek met veel trappen, waar een wagen echt niet heel handig is. En het is lekker knus!

De Antilop kinderstoel van Ikea. Je hebt heel glamoureuze stoelen, maar we hebben de onze weg gedaan omdat hij zo lastig schoon te maken was, Deze is lekker basic, en als hij echt vies wordt, zet je hem zo onder de douche om hem even te wassen.

Maar vooral:
    Een matras op de grond in de babykamer! Vanaf 12 maanden heeft onze dochter op een matras op de grond geslapen (na 5 maanden emmeren met het ledikant). Als ze wakker is en je nodig heeft, kun je erbij gaan liggen. Ze kan zich niet bezeren als ze eruit valt omdat het zo laag is. Als ze weer slaapt kun je zelf terug naar je eigen bed, tenzij je zelf ook in slaap bent gevallen. Sinds we een matras op de grond hebben, wordt er weer een beetje fatsoenlijk geslapen in dit gezin! En het ledikant? Dat is nu opslagplaats voor luiers en dergelijke.

9. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

10 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    #29 Vladivostok, 30 mei 2015
    Laatst bewerkt: 30 mei 2015
    Het zijn vast een beetje standaarddingen, maar ze zorgden en zorgen echt voor een positief verschil:

De Bloom fresco stoel. Ze vindt het zo leuk om bij ons aan tafel te zitten. Het is echt gezellig om zo jong al je baby op die manier bij je gezinsleven te betrekken. Ik heb hem wel van marktplaats overigens.

De tiny love 3 in 1 rocker napper. Ik heb er een kinderwagenmatrasje in gedaan, maar dit was (naast mijn armen) heel lang het enige waar ze in wilde slapen. Ideale hoogte om naast je bed te hebben staan ook. De trilstand kalmeerde haar altijd enorm voor het slapen gaan. Ook deze heb ik van marktplaats, maar ik had het er ook wel voor over gehad om hem nieuw te kopen.

Lamaze speelgoed. Ze heeft vanaf een week of vijf het vijver speelkleed en kon al heel snel ook echt spelen. Alles is namelijk licht en beweegt al snel en maakt ook al snel geluid. Vanaf het begin kon ze zichzelf al wel een half uur vermaken, nu ligt ze zo een uur te spelen. Ik ga er altijd gezellig naast zitten met een kopje koffie of thee. We hangen er steeds een groter speeltje van Lamaze aan. Ze heeft Freddie de vuurvlieg, het kiekeboe appeltje, een schaap, een giraf en de speelknoop. Vooral die laatste vindt ze geweldig en sinds ze hem heeft gaat haar fijne motoriek ineens heel snel vooruit. Ze heeft ook wel speelgoed van andere merken, maar de speeltjes van Lamaze vindt ze duidelijk het leukst. Ze brabbelt en lacht meer als ze daar mee speelt.

Dr. Brown flessen. Voor een baby met reflux en krampjes echt wel de moeite waard om uit te proberen. Beide zaken hebben we veel beter onder controle sinds we deze flessen gebruiken.

Edit: nu ik haar net op bed heb gelegd, schiet me nog iets te binnen: een app met relax geluiden. Ze wordt bij ons altijd heel kalm van het geluid van golven en valt er heerlijk op in slaap. Mijn neefje viel altijd in slaap op het geluid van de stofzuiger, maar je kunt van alles vinden aan geluiden. Er zit bijvoorbeeld ook het geluid van een hartslag in.

10. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Kleine plastic flesjes vullen met rijst/pasta/kralen oid. Op de binnenkant van de dop een klein beetje secondenlijm doen, de fles dichtdraaien en laten drogen. Dan even goed kijken of er geen lijm onder uit komt en klaar is je rammelaar (op vele manieren zintuigprikkelend). Ik heb de kleine flesjes van Sisi gebruikt (25 cl). Kijk maar eens op Pinterest: Baby discovery bottles.

Mijn zoontje raakte in het begin gefrustreerd, omdat hij speelgoed wilde pakken, maar dat nog niet lukte. De Oball Rattle was toen een groot succes!

Een rubberen puzzelmat op de grond om op te spelen.

Duur speelgoed is overbodig, hier wordt ook veel gespeeld met een plastic bordje/schoteltje/bekertje en allerhande Tupperware bakjes en deksels.

Verder ben ik een grote fan van lanoline. In het begin gebruikt voor kloven, nu gebruik ik het voor mijn zoontje voor kleine schrammetjes (door het krabben bv), droge plekjes en rode billetjes.

11. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Heb ik ook gedaan. Goeie tip! Mijn dochter, nu bijna 2, kalmeert als ze een moeilijke bui heeft, als ik haar de fles met blauwe glitterverf geef Dan schudden we met de fles en kijkt zij hoe de glittertjes naar beneden dwarrelen. :)

12. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben vooral heel erg blij met een schildpadje van cloud-b,rustige geluiden en licht maar vooral heel erg stevig...zl laat hem alle hoeken van zijn bedje zien!:D

lamp op batterijen,pasgeleden gekocht bij de hema.ik had een normale lamp opgehangen met snoer maar helaas kon zl erbij en hij heeft de lamp er afgetrokken.

Witte malva creme van weleda,zijn huid is echt enorm opgeknapt hiervan!

Mijn swatch horloge...het is een siliconenhorloge en absoluut babyproof :D,zl vind dat ding zo geweldig dat ik hem er altijd en overal rustig mee kan krijgen.

Mijn wasrek werkt ook "kalmerend" hij kan hier lekker op rammen/muziek maken...

Een heel groot aankleedkussen,ideaal met al dat gedraai.

13. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    De siliconen slab van Baby Björn! Sinds ze zelf eet gebruiken we deze, hij kan zo onder de kraan of mee in de vaatwasser en is na bijna 2 jaar intensief gebruik nog zo goed als nieuw. De meeste slabben met zo'opvangbakje zijn van harder plastic wat snijdt in het nekje, deze is heerlijk zacht en soepel. We hebben er inmiddels 2 en dat is genoeg. Ik heb geen slabbetjes meer in de was (die toch niet schoon worden). Ik geef hem nu standaard als kraamcadeau..

14. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Een goede haarborstel!
    Mijn dochter heeft krulletjes en ik merk dat als ik het met een gewone borstel kam, dat het dan heel erg pluist.
    Nu heb ik een professionele haarborstel gekocht bij een kapperswinkeltje van echt haar. Wat een verschil.

Deel Deze Pagina