Geen idee of mijn vraag hier goed staat, maar ik hoop iemand dit herkent. Het viel mij op dat de knietjes van onze dochter droog aanvoelen. Nou was ik vandaag bij het cb en toen vroeg ik of ze een idee hadden wat het zou kunnen zijn. Ze kon het niet met zekerheid zeggen, maar dacht aan een vorm van (droogte)eczeem. Bij ons in de familie komt geen eczeem voor. Het ziet er niet rood uit, ze heeft er ook geen last van, maar voelt alleen erg droog/ruw aan. Op het cb zagen ze dat ze het heel minimaal ook op haar elleboogjes heeft. Tevens voelen haar wangetjes ietwat droog aan, maar daar durf ik bijna met zekerheid op te zeggen dat dat door de kou komt. Dat herken ik namelijk wel van mijzelf. Het cb adviseerde om vaseline erop te smeren, maar volgens mij helpt dit niet, want dit heb ik namelijk al eens geprobeerd. Komt iemand dit bekend voor?!? Gaat dit vanzelf weer over? Wat kan ik het beste eraan doen? Groetjes van Amy
Hier ook droge en ruwe plekjes. Ik smeer zijn lijfje in met bodylotion voor baby's en op zijn wangetjes van zwitsal het cremetje voor op de wangetjes.
bepanthen, is en vet...en herstellend...helpt echt...ikzelf heb eczeem en het helpt bij mij zelfs... en denk ook dat het door de kou komt...dochter van mn vriendin heeft het ook, zodra ze buitne is geweest en het is koud heeft ze er last van... zou ook kunnen door te warm en te vaak badderen
mijn meisje is ook heel droog haar hele romp, armen en benen zijn heel droog geweest Na heel veel smeren met bepanthen en daarna bodylotions voor baby's is ze nu weer zacht (heeft zeker wel 4 weken geduurt) Ik heb eerst bij elke verschoning gesmeerd en nu 's ochtends en 's avonds.
Hier is haar huidje de laatste tijd ook wat droger. Ze gaat al een poosje om de dag in bad ipv elke dag. Smeer haar dagelijks in met babyolie en 2x per dag ofzo haar wangetjes even met creme.
Oh trouwens wat ik gister bij mn zoontje heb gedaan.. van zwitsal lavendel lijn heb je Oliegel (voor massage)...maar ik heb dat tijdens het baddern op zn huidje gedaan.. toen ie eruit kwam hoefde ik em niet in te smeren...was echt heeeeeul zacht!.. sowieso druppels olie in bad helpt goed
Ben al blij te lezen dat wij niet de enige zijn met dit 'probleempje' Ik wist niet dat zwitsal een creme heeft voor de wangetjes. Ik zal ook bepanthen eens proberen, heb ik nog liggen trouwens. Bedankt voor de tips! Ik hoop dat het wat minder droog/ruw wordt.
Bepanthen helpt hier heel goed voor ruwe wangetjes, meestal smeer ik het een keer 's ochtends en 's avonds en dan zijn haar wangetjes weer helemaal glad voor zeker een paar dagen.
Ik heb bij de apotheek een (soort)vaseline gehaald in een witte tubbe met blauwe tekst en dit werkt super voor bijv. droge plekjes op de buik en op de wangen. Weet alleen niet hoe het heet en het staat op zijn kamertje.. Misschien kent iemand dit?
Vaseline lanette, is beter dan gewone vaseline, dat sluit alleen maar af. Balneum heeft ook een goede lijn voor de droge huid, werkte bij mijn dochtertje ook erg goed. Ik gebruik nu bij mijn zoon lanette en rituals baby, dat gaat goed
No Thanks! Ik heb deze ook: vaseline cetomacrogol creme, ook via de apotheek, is nog weer wat sterker dan Lanette, die gebruik ik nu bij mijn dochter, die heeft echt van dat droogte eczeem, net als haar mama, helaas
inderdaad vaseline cetamagrogol creme wordt hier ook al weer flink gesmeerd sinds het zo koud is. Allebei de meiden hebben zo'n droog huidje. Max om de dag kort douchen en heel af en toe in bad( omdat ze dat zo leuk vinden) en 2 x daags smeren op alle droge plekken. wangetjes wel vaker toen het echt zo heel koud was
Toen mijn dochter tandjes kreeg, werden haar wangen en benen erg droog, daarna was het over. Misschien is dat het?
O echt? Ik heb wel het idee dat ze last van komende tandjes heeft. Misschien is dat het. Ben benieuwd. Ik ga in ieder geval een aantal tips zeker uitproberen om de klachten te laten verminderen.