Hebben baby’s die borstvoeding krijgen minder plasluiers?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Aapie88, Aug 4, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aapie88

Aapie88 Fanatiek lid

Oct 8, 2018
    1,531
    1,769
    113
    Female
    Hallo allemaal,

mij geef mijn zoontje van net 9 maand nog borstvoeding. Ik voed nog steeds op verzoek en hij komt in de nacht ook nog wel 2 of 3 keer. Na de nacht heeft hij echt een volle plasluier. Alleen overdag als ik geen extra drinken geef (daar ben ik net mee begonnen) heeft hij elke keer gewoon een beetje plas bij elke luier verschoning (dit heeft hij altijd wel gehad en is gewoon helder)

alleen nu valt mij op sinds ik hem ook thee of water erbij geef dat zijn plasluiers veel voller zijn.ik word nu dan onzeker en vraag mij af of baby’s die borstvoeding krijgen iets minder plassen dan baby’s die flesvoeding krijgen. Ik vond het altijd wel normaal zijn plasluiers maar nu ga ik dus twijfelen of ik dan wel genoeg voeding nog heb. ervaringen?

Hij is wel echt een tevreden mannetje maar is echt gek op zijn eten en heel ongeduldig met eten hij moet direct een nieuwe hap fruit/brood en avond eten als dat op is is hij vaak teleurgesteld en moet hij even huilen dat het op is. Als ik hem dan oppak is het weer goed maar soms vraag ik mij dan af of hij nog wel genoeg binnen krijgt met mijn borstvoeding.

soms zou ik wel willen dat ik in mijn borsten kon kijken ;)

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Geen water of thee geven. Dat heeft hij niet nodig. Extra aan de borst bij dorst. Door vocht aan te bieden gaat hij misschien minder drinken aan de borst.

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Voor de vaste voeding ook altijd de borst aanbieden. Dan krijgt hij voldoende vocht binnen

4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,695
    4,304
    113
    noord holland
    Als hij voorheen wel altijd gewoon netjes aankwam en een mooi groeilijntje volgde, kreeg hij niet te weinig.
    Dat hij nu meer vocht krijgt, zal vollere plasluiers geven. Dat wil niet zeggen dan hij toen te weinig plaste, maar nu in ieder geval meer. Wat dat betreft kan hij toen wat meer 'afgemeten' hebben gedronken.
    Je kúnt meer voeden, als je dat zou willen. Maar op zich, als hij verder wel gewoon goed groeit, Mag water of thee ook best geïntroduceerd inmiddels.

Share This Page