Aangezien wij net een splinternieuwe vrieskast hebben zijn we ook voornemens om die meteen georganiseerd te houden (wat nu nog niet heel moeilijk is aangezien ik de complete inhoud van de oude weg heb kunnen donderen). Alles per la sorteren en zoek ik dus ook fijne voorraadbakjes waar we overgebleven maaltijden in kunnen bewaren. Hebben nu een ratjetoe van chineesbakjes en ikea bakjes (maar die deksels zijn wat bol dus stapelen niet lekker) Wie heeft een tip voor fijne voorraadbakjes.
Ik heb ze van de action en vind ze erg fijn. Doorzichtige bakken met deksels afgesloten dmv een blauw rubber.
Ik heb ze van de Ikea. Die met blauwe deksel. Nou is mijn vriezer ook een grote bende, dus voor mij is het geen probleem als ze niet goed stapelen. Alhoewel ik daar eigenlijk nog geen problemen mee heb gehad. Gewoon zorgen dat de lucht uit het bakje is
Wij hebben verschillende varianten van deze: http://www.greenjump.nl/Product/Eten-en-Drinken/Bewaren-en-meenemen/Glas/Ovenbestendig-glazen-bewaarbakje/Inhoud.485%20ml en ik gebruik ze echt met héél veel plezier. In dit huishouden wordt geen plastic gebruikt, maar soms ontkom je er niet aan. In de plastic deksels van dit merk zit in elk geval geen BPA en dat was een harde eis voor ons.
Ik heb bij de AH bakjes gespaard vorig jaar. Die zijn fijn. Ikea heeft ook mooie glazen met plastic deksels. Deze zou ik ook nog wel eens willen. Denk dat ze lang goed blijven. Geloof in heel veel maten en ook ovenbestendig(schaal dan).
Ik vind die van de chinees toch even het fijnste... makkelijk stapelen (ook als je ze niet gebruikt) en goedkoop!
Hema! In klein en groter formaat. Doorzichtig met groene deksel. Stapelen prima, blijven lang goed en niet duur.
Jumbo heeft nu een spaaractie met schalen. Deze kunnen in de vriezer, oven en magnetron. Heb van dat merk al meerdere schalen en ze zijn ideaal.
Wij gebruiken Sistema bakjes, we zijn in het buitenland begonnen met verzamelen. Ze zijn in veel verschillende formaten en makkelijk te stapelen.
Action bakjes...deze: Precies voor 2 borden past in 1 bakje. En precies voor 2 personen soep. Heel makkelijk af te meten. Dan Bedoel ik de 0.4 liter. Erg makkelijk te stapelen. Ik maak vaak in de winter 12 bakken van deze met soep voor in de vriezer. Elke avond een kop soep...of na een koude dag.