candida (schimmel) infectie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Feilo09, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hoi dames,

Mijn dochter heeft een candida infectie gekregen door haar antibioticakuur.
    Het ziet er niet uit en ze heeft heel veel pijn, vooral tijdens het verschonen (het zit op haar vagina en billen). Ik heb een zalfje tegen de schimmel gekregen, maar dat helpt niet tegen de pijn. Is er nog iets dat ik kan doen om de pijn te verlichten? Ik laat haar al zoveel mogelijk zonder luier spelen. En heeft iemand ervaring met hoe lang het ongeveer duurt voor de huid wat beter wordt?

Alvast bedankt voor de reacties.

2. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Je kan bij de appotheek zinkoxide vragen. Na elke vieze luier insmeren. Werkt prefect en beter als sudo. Kan wel drie dagen duren voordat het redelijk over is. Als het minder wordt kan je de zalf 2 keer per dag insmeren. Zo doe ik dat altijd. Maar alleen opt kontje smeren als die erg rood is of wondjes zijn!

3. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Onze apotheek raadde aan naast de antischimmelcreme de zinkzalf van Swaab te gebruiken. Zit in een potje en heefteen laagje olie erop. Beetje vreemd spul, eerlijk gezegd. Deze smeer je bij alle luierwisselingen wanneer je de antischimmel creme niet gebruikt.

Deze koelt en stopt de jeuk. Werkte hier goed. Volgens mij heeft dat hetzelfde bstanddeel als waar de vorige poster het over heeft.

De antischimmel creme hebben wij een kleine week gebruikt voordat het weg ging. Nu heeft ze het nog af en toe en zodra ik het weer zie, smeer ik en is het binnen een paar dagen weg.

Succes ermee!

Deel Deze Pagina