hallo mamas ik heb een baby van 6 dagen oud en een dochter van 4 jaar ze heeft nu waterpokken ben heel bang dat de baby ook besmet raakt. Heeft iemand zoiets meegemaakt.
Ik heb vroeger als kind waterpokken gehad op het moment dat mijn broertje werd geboren. Hij heeft vervolgens ook 10 waterpokken gehad maar verder nooit meer (en hij is er vaak mee in aanraking geweest). Dus bij ons viel het enorm mee maar dat is natuurlijk maar 1 voorbeeld. Hoop dat het bij jullie ook mee valt! En gefeliciteerd trouwens!!
Bij een vriendin gebeurde dat ook, 2 jarige zoon waterpokken in kraamweek, baby kreeg het niet. Blijft afwachten helaas. Beterschap en hopelijk krijgt je baby het nog niet
Gefeliciteerd met je kindje! Ik heb altijd begrepen dat de baby antistoffen mee krijgt via de placenta en ook via borstvoeding als je zelf waterpokken hebt doorgemaakt als kind. Die antistoffen die worden doorgegeven zijn niet specifiek tegen waterpokken gericht maar ze ondersteunen het algemene immuunsysteem. Dus als de baby de waterpokken krijgt dan helpen deze antistoffen je kindje om de ziekte sneller te overwinnen zeg maar. Hopelijk valt het mee, en anders gelijk de huisarts bellen!
Wij hebben ggd gebeld die zeggen ook hetzelfde we gaan maar gewoon afwachten hopen dat ze het niet krijgt. Als ze besmet is binnen hoeveel dagen worden ze ziek eigenlijk
Volgens mij is je baby de eerste maanden beschermd, antistoffen via jou, mits jij als kind waterpokken heb gehad.
Volgens het rivm kan het 10 dagen tot 3 weken duren (https://www.rivm.nl/vragen-en-antwoorden-waterpokken). Nog even afwachten dus. Hoe gaat het met je dochter van 4?
Geef je wel borstvoeding? Dit kan enorm helpen in de afweer. Verder kunnen ze het later nogmaals krijgen als ze het voor hun 1e krijgen.