Ingevroren moedermelk bij elkaar doen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MvA89, 10 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvA89

    MvA89 Nieuw lid

    1 sep 2021
    2
    0
    1
    Vrouw
    Goedenavond,

    Ik lees dat je ingevroren moedermelk bij elkaar in de fles kan doen. Klopt dat? En kan dat bijv. ook als er twee maanden tussen de invriesdata zit?

    Ik weet dat je het in de koelkast maar max. 24 uur bij elkaar mag doen, dus ik snapte het verschil niet goed! Nu warm ik ingevroren moedermelk in delen op, dat zou me wel wat werk schelen ;)

    En oja. In het begin dacht ik dat ik het binnen 7 dagen moest invriezen. Dus dat heb ik eerst gedaan. Ik weet nu niet meer welke zakjes dat precies zijn... Kan dat heel veel kwaad? :-/

    Alvast dank voor de antwoorden.

    Groeten, Maaike
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Je kunt melk uit de vriezer samen warmen. Geen probleem. Laat het in de koelkast ontdooien en voeg dan samen wat je nodig hebt, en dat verwarm je.
    De vers gekolfde melk liefst binnen 24 uur in vriezen.
    Je mag het samen voegen als het dezelfde temperatuur heeft, en dan evt invriezen.
    Of tot een dag of 5 achter in de koelkast bewaren, en dan echt wel gebruiken. (Hoe eerder het gebruikt wordt hoe beter).

    De melk die je te laat hebt ingevroren zou ik bij voorkeur niet geven. Maar gezien je dat niet precies meer weet; Ik zou de melk even proeven, dan weet je vast snel genoeg of die nog goed is of niet meer…
    Let wel dat ingevroren melk anders van smaak kan zijn dan net gekolfde melk.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Melk mag je gewoon samenvoegen.
    Ook vers gekolfd en ontdooide mogen gewoon samen.
    Ik zou de oude (te laat ingevroren) melk niet te lang in de diepvries meer bewaren, maar gewoon zo snel mogelijk geven.
    Als het niet meer goed is, weigert je kindje het wel.
    Melk binnen 24-48 uur invriezen, mag in de diepvries minstens een jaar bewaard blijven. (Maximaal 24 uur na volledig ontdooien bewaren)
    En vers gekolfde melk 8 dagen in de koelkast.
    En ten alle tijden, kijk ruik en proef. Borstvoeding kan meer hebben dan we soms denken.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik gebruikte bpa vrije ijsblok bakjes. Deed daar de voeding in. Als deze vol was in zipzakje met datum erop.
    Ik wist dat 6 blokjes ongeveer 120cc waren. Dochter kreeg grotere flessen niet op. Maar als ze meer wilde kon ik nog een blokje extra ontdooien.
     
  6. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Ja hoor, kan prima! :)
     

Deel Deze Pagina